Tankhals Rubber
-
- Nieuweling
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma jul 18, 2016 22:03 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Tankhals Rubber
Wie kan mij vertellen hoe een tankhals rubber vernieuwd moet worden. Ben al even een tijdje aan het klooien De ruimte is beperkt en vroeg me af hoe ik de bovenste slangenklem gemonteerd krijg
Camp more, work less.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
Heb je al gezocht op dit forum???
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
heb je motor nog in de bus of heb je deze er uit??
het is een lekker k klusje alleen wel te doen
het is een lekker k klusje alleen wel te doen
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
zag deze nog op fb, zou hem alleen niet aan raden
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Tankhals Rubber
Je kunt ook het vulhalsrubber buiten de bus op de buis monteren.
De flens kun je dan van binnen uit door het gat wurmen, evt.het rubber een beetje verwarmen met een föhn zodat het wat flexibeler wordt.
De flens kun je dan van binnen uit door het gat wurmen, evt.het rubber een beetje verwarmen met een föhn zodat het wat flexibeler wordt.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
ik heb bij mijn T2B met de motor eruit de hele vulbuis verwijderd, toen de bocht erop gezet. vulbuis er weer in en toen nog lang zitten etteren om de aansluiting op de tank te realiseren.
maar het is mij iig gelukt zonder te moeten zagen.
gr
Marcel
maar het is mij iig gelukt zonder te moeten zagen.
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
dit hangt wel een beetje van je situatie af, bij mij hadden dan motor en tank uit de bus gemoeten om de buis er uit te halen.
ik heb het gedaan met de motor er uit en de tank nog op z`n plek.
is dan wel iets meer pielen. echter is het me wel gelukt.
meest zinnige stukje was het rubber tussen de hals en de tank. die wou niet echt mee werken. en deze moest ik ook bijna blind monteren
Re: Tankhals Rubber
Is een k.. klus. Maar zoals al eerder gezegd, het bovenste rubber kun je op de buis zetten en dan van binnenuit met veel vriendenvet en een beetje verwarmen door het plaatwerk frutselen. Het rubber op de tank zelf ben ik nog niet aan begonnen. Ooit zal de motor er een keer uitmoeten en dan pak ik ze gelijk mee.
Groet Remco
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Groet Remco
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
IK gebruikte de methode "Tuinkabouter" en heb daarbij bijna vloeken geleerd... Is inderdaad een lastige klus, maar ik raad je aan om een "glijmiddel" op de buis aan te brengen of op het rubber aan de binnenzijde. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld waxoyl voor, of zuurvrije vaseline. Geen afwasmiddel, want dat bevat water en middelen die de lak van de buis kunnen aantasten (roestvorming zit je toch ook niet op te wachten. Eerst het vulrubber bij de tankingang (waar je het vulpistool van de pomp in hangt), dan de buis aan de tank bevestigen en vervolgens het vulrubber bij de ingang naar buiten wurmen. Met een beetje beleid kan dat met een niet te grote tang waarmee je het rubber voorzichtig naar buiten trekt. Succes!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: Tankhals Rubber
Bij zit er ook een scheur in zag ik net. Ik ruik geen benzinedampen binnen en de benzinebuis bij vullen gaat ver voorbij de scheur. Een nieuwe buis kost ook EUR 100 zag ik voor een T2B, niet al te goedkoop dus. Weten jullie of er ook andere oplossingen zijn? Kitten wellicht? Ik ben niet van plan de motor eruit te halen.
Re: Tankhals Rubber
O deze moet ik hebben lees ik nu: https://www.volksrepairs.nl/product/Vul ... ve-pick-up
Ik lees hier en daar dat het goed te doen is bij een type4 motor. Ik heb injectie. Hoe denken jullie daarover? Bij het afmonteren van de luchthoeveelheidsmeter moet de firewall er vrij makkelijk af kunnen toch? Of valt dat tegen?
Ik lees hier en daar dat het goed te doen is bij een type4 motor. Ik heb injectie. Hoe denken jullie daarover? Bij het afmonteren van de luchthoeveelheidsmeter moet de firewall er vrij makkelijk af kunnen toch? Of valt dat tegen?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Tankhals Rubber
Kitten is idd geen optie en brand wil je denk ik ook niet riskeren, al zit de scheur net bovenaan op het moment dat je een bocht neemt dan gulps de benzine door de scheur en dan is een vonk voldoende en denk niet dat er bij jouw bus nergens iets vonkt, dat dachten al die mensen waarvan de bus uitgebrand ook.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Tankhals Rubber
ja die duurdere is het rubber tussen de buis en de tankhals.Cali schreef: ↑zo feb 18, 2018 17:03 pmO deze moet ik hebben lees ik nu: https://www.volksrepairs.nl/product/Vul ... ve-pick-up
Ik lees hier en daar dat het goed te doen is bij een type4 motor. Ik heb injectie. Hoe denken jullie daarover? Bij het afmonteren van de luchthoeveelheidsmeter moet de firewall er vrij makkelijk af kunnen toch? Of valt dat tegen?
echter als je toch bezig bent kun je beter die ook gelijk vervangen, net als de ontluchtingsslangetjes die achter het brandschot zitten.
zal alleen een k.. klusje wezen met motor er in ook al is het type 4
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Tankhals Rubber
Bij een type 4 injectie kun je de firewall inderdaad (de)monteren terwijl de motor er nog in zit, ik heb dat al eens gedaan om de tankvlotter te vervangen.
Laatst gewijzigd door blokkever op zo feb 18, 2018 20:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tankhals Rubber
Ok thanks!
Ik heb nog eens goed gekeken. Het koekblik is eraf, niet echt een benzine walm of iets. Als ik goed in de vulhals kijk, zie ik dat het rubber waar je de slang inschuift gescheurd is, maar ook dat daarachter nog een buis zit en die is nog prima. Het rubber waar je de slang inschuift heeft een soort eendenbek, om de slang vast te houden en te klemmen denk ik. Ik zie dat echter niet terug op bijvoorbeeld Paruzzi. Weten jullie wat dat is? Het ziet er niet uit alsof het kwaad kan dat het gescheurd is, omdat er dus nog een buis omheen zit.
Het ziet er van buitenaf gezien in elk geval niet zo uit als deze: https://www.paruzzi.com/nl/panoramabus/ ... ank/23492/
Ik heb nog eens goed gekeken. Het koekblik is eraf, niet echt een benzine walm of iets. Als ik goed in de vulhals kijk, zie ik dat het rubber waar je de slang inschuift gescheurd is, maar ook dat daarachter nog een buis zit en die is nog prima. Het rubber waar je de slang inschuift heeft een soort eendenbek, om de slang vast te houden en te klemmen denk ik. Ik zie dat echter niet terug op bijvoorbeeld Paruzzi. Weten jullie wat dat is? Het ziet er niet uit alsof het kwaad kan dat het gescheurd is, omdat er dus nog een buis omheen zit.
Het ziet er van buitenaf gezien in elk geval niet zo uit als deze: https://www.paruzzi.com/nl/panoramabus/ ... ank/23492/