t2a patina deluxe
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Mooi hoor, hoop dat alles voorspoedig verloopt. Toch zou ik zelf geen enkel risico willen lopen mbt de remmerij.
En dus sowieso een revisiesetje er tegen aan gooien..
Succes!!
En dus sowieso een revisiesetje er tegen aan gooien..
Succes!!
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Ik ga de remmen sowieso vervangen! Veiligheid voor alles. En de motor gaat er dan ook uit om alle pakkingen te vervangen enzovoort...
Maar eerst keuren, inschrijven en verzekeren om op een legale manier proefritten te kunnen maken. Stel dat ze me tegenhouden als de bus nog niet in ingeschreven. Of ik kom iets tegen...
Voor de oldtimerkeuring bij ons is het trouwens voldoende dat de bus "vertraagt" bij het remmen. Hoeft niet op de remmentestbank. Zelfs de werken van de lichten wordt niet eens gecontroleerd.
Maar het is wel de bedoeling dat mijn bus veilg wordt hé.
Maar eerst keuren, inschrijven en verzekeren om op een legale manier proefritten te kunnen maken. Stel dat ze me tegenhouden als de bus nog niet in ingeschreven. Of ik kom iets tegen...
Voor de oldtimerkeuring bij ons is het trouwens voldoende dat de bus "vertraagt" bij het remmen. Hoeft niet op de remmentestbank. Zelfs de werken van de lichten wordt niet eens gecontroleerd.
Maar het is wel de bedoeling dat mijn bus veilg wordt hé.
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Grappig zo'n oldtimerkeuring, maar dan mag er er maar bepaalde dagen de weg me op ofzo?
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Onder 3 voorwaarden mag je er mee rijden:
- je mag enkel de baan op om naar een geoganiseerde manifestatie te gaan (wat voor manifestatie dat is, wordt dan weer niet gezegd)
- je mag proefritten maken met het oog om naar zo'n manifestatie te rijden en dit binnen een straal van 25km rond de standplaats van het voertuig
- je mag enkel rijden/proefritten maken tussen zonsonder- en -opgang, tenzij je van een manifestatie komt waardoor je in het donker naar huis rijdt
Dus niet zomaar ritten maken, woon-werkverkeer, enzovoort.
Er zou wel verandering op komst zijn waardoor die beperkingen zouden wegvallen. Je mag dan rijden waar en wanneer je wilt, behalve woon-werkverkeer en het gebruik voor commerciele doeleinden. maar dan zouden de voertuigen ook periodiek moeten gekeurd worden.
Maar ja, hier zijn ze ook al jaren over bezig...
- je mag enkel de baan op om naar een geoganiseerde manifestatie te gaan (wat voor manifestatie dat is, wordt dan weer niet gezegd)
- je mag proefritten maken met het oog om naar zo'n manifestatie te rijden en dit binnen een straal van 25km rond de standplaats van het voertuig
- je mag enkel rijden/proefritten maken tussen zonsonder- en -opgang, tenzij je van een manifestatie komt waardoor je in het donker naar huis rijdt
Dus niet zomaar ritten maken, woon-werkverkeer, enzovoort.
Er zou wel verandering op komst zijn waardoor die beperkingen zouden wegvallen. Je mag dan rijden waar en wanneer je wilt, behalve woon-werkverkeer en het gebruik voor commerciele doeleinden. maar dan zouden de voertuigen ook periodiek moeten gekeurd worden.
Maar ja, hier zijn ze ook al jaren over bezig...
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Effe het stof hier eens afblazen...
Eigenlijk is er nog niet veel aan mijn bus gebeurd. Tijd hé... maar ja, die moet ik dan maar maken. En rugklachten en het mooie weer van de laatste tijd helpen ook niet.
Maar goed. Wat is er is wel "al" gedaan: nieuwe fusees in de draagarmen laten persen. Die zitten er ondertussen terug op en de bus staat dan ook al een tijdje terug op zijn pootjes.
Ook is de raamrand onder de voorruit wat opgelast. Je ziet er niets van, want ik enkel onder het rubber is gedaan. Ik wou de patina behouden.
Dan heb ik de buitenkant van de bus volledig gepoetst, ontvet en in blanke vernis gespoten. De glans heb ik met staalwol terug eruit gehaald.
Anyway, hier nog een paar detailfoto's van de bus:
Vòòr het aanbrengen van de blanke lak:
Erna:
Eigenlijk is er nog niet veel aan mijn bus gebeurd. Tijd hé... maar ja, die moet ik dan maar maken. En rugklachten en het mooie weer van de laatste tijd helpen ook niet.
Maar goed. Wat is er is wel "al" gedaan: nieuwe fusees in de draagarmen laten persen. Die zitten er ondertussen terug op en de bus staat dan ook al een tijdje terug op zijn pootjes.
Ook is de raamrand onder de voorruit wat opgelast. Je ziet er niets van, want ik enkel onder het rubber is gedaan. Ik wou de patina behouden.
Dan heb ik de buitenkant van de bus volledig gepoetst, ontvet en in blanke vernis gespoten. De glans heb ik met staalwol terug eruit gehaald.
Anyway, hier nog een paar detailfoto's van de bus:
Vòòr het aanbrengen van de blanke lak:
Erna:
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Altijd waanzinnig zo'n mooie patina
Lucht bevriest en kookt nooit
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Ook de bus leeggehaald en bezig met kuisen:
Het verhaal van die spanriem volgt nog...
Ook een kilo of 2 van dit eruit gehaald. Blijkbaar dachten de muizen (of andere beesten) dat dit een openbaar toilet was...
En leeg:
Al een beetje schoner (dit weekend wordt het helemaal schoon ):
En die stok hoort bij het verhaal van de spanriem...
Het verhaal van die spanriem volgt nog...
Ook een kilo of 2 van dit eruit gehaald. Blijkbaar dachten de muizen (of andere beesten) dat dit een openbaar toilet was...
En leeg:
Al een beetje schoner (dit weekend wordt het helemaal schoon ):
En die stok hoort bij het verhaal van de spanriem...
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Toen de bus thuis stond, had ik ontdekt dat er iets niet klopte met het scharnier van de achterklep.
Daar horen geen bouten te zitten. Maar zoals je kan zien, zijn die 2 tussenstukjes (tussen de boog die vast zit aan de klep en de veer aan de binnekant van het dak) heel erg uitgelsten en zelfs een beetje gescheurd. Blijkt dat wanneer ik de klep volledig opendeed, deze stukjes over hun scharnierpunten kwamen en zo de klep blokeerden. Ik kreeg die dus niet meer toe. Vandaar dat er een bamboe stok op die bogen lag om te voorkomen dat de klep volledig openging. Maar ja, ik had daar absoluut niet op gelet toen ik er naar ging kijken.
Enfin, ik had hier een spanriem rond gedaan en vastgemaakt aan de poten van de middenbank. Bij opspannen van die riem, kwamen deze stukjes terug aan de "goeie kan " van het scharnierpunt en kon de klep terug dicht. Voor de zekerheid had ik deze riem maar laten zitten, tot ik een oplossing had.
Enige tijd later ging ik naar een luchtgekoeld VW-bedrijf in de buurt om hier eens naar te laten kijken. Ik deed de klep open en op het moment dat ik het probleem aanwees, schoot alles los! Gevolg: een gescheurde hemel en de kabel van de achterruitverwarming gebroken!
Natuurlijk blijft de klep niet meer openstaan. Daarom die stok...
Nu weet ik nog niet hoe ik dat ga oplossen: proberen te herstellen zoals het hoort of pompjes...
Daar horen geen bouten te zitten. Maar zoals je kan zien, zijn die 2 tussenstukjes (tussen de boog die vast zit aan de klep en de veer aan de binnekant van het dak) heel erg uitgelsten en zelfs een beetje gescheurd. Blijkt dat wanneer ik de klep volledig opendeed, deze stukjes over hun scharnierpunten kwamen en zo de klep blokeerden. Ik kreeg die dus niet meer toe. Vandaar dat er een bamboe stok op die bogen lag om te voorkomen dat de klep volledig openging. Maar ja, ik had daar absoluut niet op gelet toen ik er naar ging kijken.
Enfin, ik had hier een spanriem rond gedaan en vastgemaakt aan de poten van de middenbank. Bij opspannen van die riem, kwamen deze stukjes terug aan de "goeie kan " van het scharnierpunt en kon de klep terug dicht. Voor de zekerheid had ik deze riem maar laten zitten, tot ik een oplossing had.
Enige tijd later ging ik naar een luchtgekoeld VW-bedrijf in de buurt om hier eens naar te laten kijken. Ik deed de klep open en op het moment dat ik het probleem aanwees, schoot alles los! Gevolg: een gescheurde hemel en de kabel van de achterruitverwarming gebroken!
Natuurlijk blijft de klep niet meer openstaan. Daarom die stok...
Nu weet ik nog niet hoe ik dat ga oplossen: proberen te herstellen zoals het hoort of pompjes...
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
- J. Cremers
- Actief Lid
- Berichten: 177
- Lid geworden op: vr mar 23, 2012 18:27 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Horn
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Wat een mooie patina buske..
Patina bus 1969
Blauwe ponton 64 (sold)
D.R.I
Blauwe ponton 64 (sold)
D.R.I
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Stuif schreef:Altijd waanzinnig zo'n mooie patina
J. Cremers schreef:Wat een mooie patina buske..
Thanks. Hoewel, ik heb er zelf niets voor moeten doen! Was ook één van de redenen waarom ik deze gekocht heb.
En eens gekeurd, gaat ze naar omlaag...
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Mooie bus zeg, er gaat idd niks boven en T2a De Luxe...
Groeten, Remon.
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: splitt's t2a > patina deluxe eindelijk thuis !
Zo, nadat ik een achterklepscharnier had gevonden, kon ik weer verder.
Eerst het laatste stukje dakhemel losgemaakt zodat ik overal goed bij kon:
En dan was het zoeken, zoeken en nog eens zoeken hoe ik die veer kon terug steken. Uiteindelijk had ik de manier gevonden. En die was nog vrij makkelijk ook! Met een lichtjes aangepaste koevoet, een grote, stevige colsonband en een spanriem kon ik de klus zonder al te veel gevaar klaren!
Eerst moest het scharnier in de boog gemonteerd worden. Dan moest ik een spanriem steken tussen de bumper en het middenstukje. Die spanriem mocht echter niet volledig onder spanning staan, maar moest nog wat los hangen zodanig dat wanneer ik moet de koevoet als hefboom de veer naar boven trok, de spanriem net genoeg onder spanning kwam zodat het tussenstukje niet meer hoger ging. Op die manier verkleinde de hoek van de 2 tussenstukjes en kon ik de veer terug in zijn plaats zetten. De koevoet maakte ik aan het scharnier vast met een dikke colsonband zodat die niet weg kon schieten.
Daar waar de koevoet op de veer rust, had ik het hoekje weggeslepen:
Even zoeken naar de juiste spanning van de spanriem en dan ging het vrij makelijk!
Maar gelukkig was de uitvoering makelijker dan de uitleg.
Eerst het laatste stukje dakhemel losgemaakt zodat ik overal goed bij kon:
En dan was het zoeken, zoeken en nog eens zoeken hoe ik die veer kon terug steken. Uiteindelijk had ik de manier gevonden. En die was nog vrij makkelijk ook! Met een lichtjes aangepaste koevoet, een grote, stevige colsonband en een spanriem kon ik de klus zonder al te veel gevaar klaren!
Eerst moest het scharnier in de boog gemonteerd worden. Dan moest ik een spanriem steken tussen de bumper en het middenstukje. Die spanriem mocht echter niet volledig onder spanning staan, maar moest nog wat los hangen zodanig dat wanneer ik moet de koevoet als hefboom de veer naar boven trok, de spanriem net genoeg onder spanning kwam zodat het tussenstukje niet meer hoger ging. Op die manier verkleinde de hoek van de 2 tussenstukjes en kon ik de veer terug in zijn plaats zetten. De koevoet maakte ik aan het scharnier vast met een dikke colsonband zodat die niet weg kon schieten.
Daar waar de koevoet op de veer rust, had ik het hoekje weggeslepen:
Even zoeken naar de juiste spanning van de spanriem en dan ging het vrij makelijk!
Maar gelukkig was de uitvoering makelijker dan de uitleg.
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: t2a patina deluxe : scharnierprobleem opgelost!
Das weer 'n zorg minder voor je, toppie...
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: t2a patina deluxe : scharnierprobleem opgelost!
Goed werk geleverd, fijn dat ie het nu weer doet.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- crwbus
- Actief Lid
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr okt 02, 2009 19:23 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Stekene (B)
- Contacteer:
Re: t2a patina deluxe
Eindelijk, na 2 weken te hebben gedoold tussen UK, NL en BE is mijn gereviseerd stuurhuis vandaag eindelijk geleverd! Kan mijn bus eindelijk gekeurd worden. Maar ze zal helaas niet klaar zijn tegen volgend weekend. Vind ik heel jammer, want de voorjaarsmeeting is bij mij om de hoek, bij wijze van spreken. Maar dan kom ik wel met de kever. Ik moet er sowieso zijn.
Goed rollen is beter dan slecht spuiten...
Groeten,
Helmuth
Groeten,
Helmuth