Afstellen versnellingspook
Geplaatst: vr mar 23, 2007 9:55 am
omdat er toch mensen zijn die schakelproblemen hebben met hun bus
en voor de mensen die geen duits kunnen
hier de uitleg
1: tweede versnelling inschakelen en de bouten onderaan bij de versnellingspook iets losdraaien
PAS OP : bij de volgende handelingen iedere keer de koppeling intrappen
om van versnelling te wisselen
2: de vernellingspook zo vast houden dat hij in een hoek van 90 graden rechtopstaat
en dat het schuine gedeelte van de pook dertig graden naar achteren helt
zie foto
3: Het schakel geleideplaatje nr 2 op tekening met een schroevendraaier zover naar links drukken tot hij tegen de versnellingspook aankomt
zie pijltje op de tekening
OPPASSEN DAT JE DE POOK NIET BEWEEGT
dan de bouten weer vastdraaien
4: koppeling intrappen en in de eerste versnelling schakelen
hierbij moet de pook RECHT naar voren worden geduwd
als dit niet wil NOGMAALS afstellen
als de versnelling in zijn "vrij"staat mag de boven kant van de pook niet meer dan 60 tot 70 en bij ingeschakelde versnelling niet meer dan 30 tot 35 mm kunnen bewegen gemeten boven aan de versnellingspook
5: alle versnellingen een paar keer proberen
de pook moet nu normaal zonder haken of andere vreemde spelingen kunnen bewegen
WEL schakelen volgens het "H" patroon
Controleer ook de werking van de achteruit
en voor de mensen die geen duits kunnen
hier de uitleg
1: tweede versnelling inschakelen en de bouten onderaan bij de versnellingspook iets losdraaien
PAS OP : bij de volgende handelingen iedere keer de koppeling intrappen
om van versnelling te wisselen
2: de vernellingspook zo vast houden dat hij in een hoek van 90 graden rechtopstaat
en dat het schuine gedeelte van de pook dertig graden naar achteren helt
zie foto
3: Het schakel geleideplaatje nr 2 op tekening met een schroevendraaier zover naar links drukken tot hij tegen de versnellingspook aankomt
zie pijltje op de tekening
OPPASSEN DAT JE DE POOK NIET BEWEEGT
dan de bouten weer vastdraaien
4: koppeling intrappen en in de eerste versnelling schakelen
hierbij moet de pook RECHT naar voren worden geduwd
als dit niet wil NOGMAALS afstellen
als de versnelling in zijn "vrij"staat mag de boven kant van de pook niet meer dan 60 tot 70 en bij ingeschakelde versnelling niet meer dan 30 tot 35 mm kunnen bewegen gemeten boven aan de versnellingspook
5: alle versnellingen een paar keer proberen
de pook moet nu normaal zonder haken of andere vreemde spelingen kunnen bewegen
WEL schakelen volgens het "H" patroon
Controleer ook de werking van de achteruit