VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Jaloers makend allemaal!
Mag ik vragen van wie de rood/witte t2a deluxe is?
Zie namelijk ook een groot schuifdak!
Ben wel heel benieuwd naar het bouwjaar en welk interieur er in zit!
Mag ik vragen van wie de rood/witte t2a deluxe is?
Zie namelijk ook een groot schuifdak!
Ben wel heel benieuwd naar het bouwjaar en welk interieur er in zit!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Paneltje'70 schreef:Jaloers makend allemaal!
Mag ik vragen van wie de rood/witte t2a deluxe is?
Zie namelijk ook een groot schuifdak!
Ben wel heel benieuwd naar het bouwjaar en welk interieur er in zit!
Zoek op gebruik Magui
Ik heb je bus trouwens nog even gekannibaliseerd. Ik had een meting op een dynamo nodig. Niks los gehaald hoor, alleen de hoes om even wat te meten.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Hierbij mijn fotootjes.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Jammer dat ik er niet bij kon zijn
Zo te zien en te lezen heeft Hanhoo weer een perfecte technische dag georganiseerd
Zo te zien en te lezen heeft Hanhoo weer een perfecte technische dag georganiseerd
I am Wouth and I approve this message.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Dat ziet er erg gezellig uit!
Ik vraag me wel af wat Bas nou had? Zijn blokje was toch weer zo goed als nieuw, na wat gedoe vorig jaar ofoz? (heb het niet meer helemaal helder, maar dacht dat ie een revisie blok had of zoiets)
Ik vraag me wel af wat Bas nou had? Zijn blokje was toch weer zo goed als nieuw, na wat gedoe vorig jaar ofoz? (heb het niet meer helemaal helder, maar dacht dat ie een revisie blok had of zoiets)
Take the planet and make it spin your way
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Ik had lichte olielekkage links van bovenaf. Oorzaak leek oliekoeler wat ook zo was, na uitbouw van blok.
Echter, een tapeind van de rechterkop vh spruitstuk was afgebroken (was al eerder gebeurd, maar merkten we nu op). Dus kop eraf, naar machinefabriek om tapeind eruit te laten halen.
Eind vd middag weer opgehaald en tot 20.00u motor weer opgebouwd.
Zaterdagochtend ingebouwd, gestart en zeek de olie eruit (van bovenaf linkerzijde). Oorzaak: iefs met nieuwe oliekoeler (zeer wss pakking).
Blok weer uitgebouwd, oliekoeler eraf, gebeld met specialist welke pakking er tussen moet.
Uiteindelijk boel weer opgebouwd met goede pakking (oud type oliekoeler, enkelpoorts: zwarte pakkingen (rond 14 x 9mm hoog).
Motor gestart, sloeg direct aan, maar dynamo lamp bleef branden. Dat hebben we gisteren niet op kunnen lossen, maar daar heeft Hans al weer op zitten broeden!
Met een beetje geluk kan alles blijven zitten. Volgend weekend hopelijk oplossen...
Dat was alles
Plus: dicht spruitstuk, dichte oliekoeler, beurt kunnen doen en bakolie ververst.
Min: bus rijdt nog niet ivm dynamo issues
Echter, een tapeind van de rechterkop vh spruitstuk was afgebroken (was al eerder gebeurd, maar merkten we nu op). Dus kop eraf, naar machinefabriek om tapeind eruit te laten halen.
Eind vd middag weer opgehaald en tot 20.00u motor weer opgebouwd.
Zaterdagochtend ingebouwd, gestart en zeek de olie eruit (van bovenaf linkerzijde). Oorzaak: iefs met nieuwe oliekoeler (zeer wss pakking).
Blok weer uitgebouwd, oliekoeler eraf, gebeld met specialist welke pakking er tussen moet.
Uiteindelijk boel weer opgebouwd met goede pakking (oud type oliekoeler, enkelpoorts: zwarte pakkingen (rond 14 x 9mm hoog).
Motor gestart, sloeg direct aan, maar dynamo lamp bleef branden. Dat hebben we gisteren niet op kunnen lossen, maar daar heeft Hans al weer op zitten broeden!
Met een beetje geluk kan alles blijven zitten. Volgend weekend hopelijk oplossen...
Dat was alles
Plus: dicht spruitstuk, dichte oliekoeler, beurt kunnen doen en bakolie ververst.
Min: bus rijdt nog niet ivm dynamo issues
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Bij het oude type oliekoeler zitten altijd van de rubber ringen als pakking , soort stukjes slang, daar had ik ook altijd problemen mee, nooit dicht kunnen krijgen, latere jaren gebruik ik standaard alleen maar die nieuwe type pakkingring, soort van vliegende schotel dan zit ie altijd in een keer dicht, nooit geen problemen meer.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
hanhoo schreef:Paneltje'70 schreef:Jaloers makend allemaal!
Mag ik vragen van wie de rood/witte t2a deluxe is?
Zie namelijk ook een groot schuifdak!
Ben wel heel benieuwd naar het bouwjaar en welk interieur er in zit!
Zoek op gebruik Magui
Ik heb je bus trouwens nog even gekannibaliseerd. Ik had een meting op een dynamo nodig. Niks los gehaald hoor, alleen de hoes om even wat te meten.
Geen probleem hoor... Hoop er komende maand weer even wat tijd voor vrij te maken.
Als er niets tussen komt tenminste.
Ga even zoeken op Magui...
Thx
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Paneltje'70 schreef:hanhoo schreef:Paneltje'70 schreef:Jaloers makend allemaal!
Mag ik vragen van wie de rood/witte t2a deluxe is?
Zie namelijk ook een groot schuifdak!
Ben wel heel benieuwd naar het bouwjaar en welk interieur er in zit!
Zoek op gebruik Magui
Ik heb je bus trouwens nog even gekannibaliseerd. Ik had een meting op een dynamo nodig. Niks los gehaald hoor, alleen de hoes om even wat te meten.
Geen probleem hoor... Hoop komende maand weer even wat tijd voor vrij te maken voor m'n project.
Als er niets tussen komt tenminste.
Ga even zoeken op Magui...
Thx
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- Magui
- Actief Lid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Haag
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
@ Hans, onwijs bedankt voor het organizeren hiervan. Ik vond het top!
@ anderen (ben zlecht met namen ) ook bedankt voor het hulp en meedenken!
heb maar 1 foto gemaakt
@ Paneltje, zie PB
@ anderen (ben zlecht met namen ) ook bedankt voor het hulp en meedenken!
heb maar 1 foto gemaakt
@ Paneltje, zie PB
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
Top dag.
Startmotor vervangen, aansluitmof van de kachelpot totaal ingepakt met aluminiumtape van de lokale bouwmarkt
Startmotor die eronder vandaan kwam bleek een lichter type dan die eronder hoort te zitten (tis een automaat).
De nieuwe loopt als een zonnetje.
Iedereen bedankt voor de hulp (Died !)
En Hans bedankt voor de organisatie. Prima gegaan zo, volgens mij heb je in je eentje toch iedereen vakkundig aan het werk gehouden
Stoterpijpjes vervangen is blijven liggen. Voor de volgende keer!
Startmotor vervangen, aansluitmof van de kachelpot totaal ingepakt met aluminiumtape van de lokale bouwmarkt
Startmotor die eronder vandaan kwam bleek een lichter type dan die eronder hoort te zitten (tis een automaat).
De nieuwe loopt als een zonnetje.
Iedereen bedankt voor de hulp (Died !)
En Hans bedankt voor de organisatie. Prima gegaan zo, volgens mij heb je in je eentje toch iedereen vakkundig aan het werk gehouden
Stoterpijpjes vervangen is blijven liggen. Voor de volgende keer!
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
-
- Nieuweling
- Berichten: 48
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Bollenstreek
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
@Hans, bedankt voor het organiseren van de sleuteldag. Weer een hoop geleerd en bovenal lekker geklust. Leuk om al die busjes met eigenaren zo bij elkaar te zien.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
In de ochtend ook even een (kort) bezoekje gebracht, was al vroeg druk en iedereen hard aan het werk.
Lekker ritje vanuit Scheveningen naar Hillegom en weer terug
Was helaas niet in de gelegenheid at langer te blijven, met 2 kleintjes thuis is het toch allemaal even wat drukker!
Als ik het de reacties lees is lang niet iedereen toegekomen aan het afwerken van zijn/haar lijstje. Dus genoeg voeding voor een 2e ronde!
Hans bedankt voor het opzetten, coordineren en regelen. Ik neem nog even contact met je op!
Lekker ritje vanuit Scheveningen naar Hillegom en weer terug
Was helaas niet in de gelegenheid at langer te blijven, met 2 kleintjes thuis is het toch allemaal even wat drukker!
Als ik het de reacties lees is lang niet iedereen toegekomen aan het afwerken van zijn/haar lijstje. Dus genoeg voeding voor een 2e ronde!
Hans bedankt voor het opzetten, coordineren en regelen. Ik neem nog even contact met je op!
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: VCT2 TC: 20 April APK en sleuteldag Hillegom
old brumax schreef:Bij het oude type oliekoeler zitten altijd van de rubber ringen als pakking , soort stukjes slang, daar had ik ook altijd problemen mee, nooit dicht kunnen krijgen, latere jaren gebruik ik standaard alleen maar die nieuwe type pakkingring, soort van vliegende schotel dan zit ie altijd in een keer dicht, nooit geen problemen meer.
Die rode zijn drama. We weten inmiddels de maten. De oude oliekoeler zat simpelweg los. Los getrild. We hebben zwarte pakkingen gebruikt. Die sluiten wel af. Die zijn wat zachter dan de rode en hoger.
De schotels heb ik ook geprobeerd, maar de koeler staat dan wel heel erg hoog op het carter. Je kunt hem niet echt aandraaien. Die schotels zijn dan ook eigenlijk alleen voor doghouse koelers.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"