Tracker progamma voor de vakantie

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: do feb 20, 2014 19:36 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door Marcel » wo mei 27, 2015 9:22 am

We hebben het voornemen om deze zomer een rondje via oosterijk naar italie en dan via frankrijk weer terug naar nederland te rijden. Weet niet of het gaat lukken in drie weken. Anders wordt het rondje wat korter.

Heeft iemand ervaring met een tracker progamma (zoals Strava voor de fiets).
Zodat ik de route die we in de vakantie gereden hebben kan opslaan. En later terug kan kijken.

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door RemcoD » wo mei 27, 2015 10:29 am

Lijkt me dat je theoretisch strava zou kunnen gebruiken. Alleen publiceren op de website zou wel eens een uitdaging kunnen zijn. Hoewel.... Laat al die fietsbikkels maar proberen een nieuwe recordtijd neer te zetten :mrgreen: .

Zelf maak ik gebruik van een Garmin GPS met Tracklogfunctie. Vorig jaar een Oregon (eigenlijk een outdoor GPS), vanaf afgelopen vrijdag een Zumo (eigenlijk een Motornavigatiesysteem). Voordeel van die GPS-sen is dat ze ook kunnen routeren. Voor de motor (en dus ook de bus) heb ik voor recreatieve tochten de onroute motorkaart in gebruik. Die routeert niet over de kortste/ snelste weg, maar maakt een leuke route tussen a en b obv bestaande motorroutes.

De tracks kun je exportren naar je PC en vervolgens in Google maps etc als layer publiceren en terugkijken.

Groet Remco

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door Briebelbus » wo mei 27, 2015 10:35 am

Werkt het nog steeds met de nieuwe versie vsn maps?

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door Lomax » wo mei 27, 2015 10:47 am

Voor op een smartfoon zijn en zeer veel tracking programma's zoals strava.

Echter moet je dan wel bij iedere verplaatsting die app aanzetten wat je makkelijk kan vergeten en redelijk wat van de batterij vraagt.
En let op met waar de kaarten vandaan komen, is dat online dat kun je nog leuke rekening krijgen achteraf ivm data-verbruik in het buitenland.

Voor niet zo heel veel (80,-) heb je een Lumia 435 smartfoon incl best goede offline navigatie. (wel de kaarten van te voren downloaden ;) )

http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/t ... ificaties/

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door RemcoD » wo mei 27, 2015 10:53 am

Werkt het nog steeds met de nieuwe versie vsn maps?


Tracklogs uit een Garmin wel volgens mij. Die kun je als GPX bestand exporteren en vervolgens converteren naar KMZ layer voor google. Moet me wel weer even thuis maken in de werkwijze, want ik gebruik meestal Basecamp/ Mapsource en maak een screenprint van de City Navigator map die ik vervolgens als afbeelding publiceer. De echte tracklog of route deel ik alleen met bekenden en die kunnen dus een GPX krijgen. Als je ook naar mijn tracklog uit het mijn reisverslag van vorig jaar kijkt, zie je dat de log begint en eindigt bij de westerschelde tunnel. De aanlooproute staat er niet bij. Ik heb er namelijk geen enkele behoefte aan om te publiceren waar de bus doorgaans verblijft.

Groet Remco

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door RemcoD » wo mei 27, 2015 11:49 am

Hmm, werkt in ieder geval niet meer zo makkelijk als voorheen. Wordt waarschijnlijk dan de RouteYou optie. Moet er nog even op studeren.

Groet Remco

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10112
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door Briebelbus » wo mei 27, 2015 12:43 pm

Idd wijs het eerste stukje weg te laten.
Ik deed het voorheen gewoon in googlemaps achteraf (weet meestal wel waar ik langs heb gereden) verder geen idee wat je zou moeten gebruiken.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door RemcoD » wo mei 27, 2015 15:23 pm

Nieuwe poging....

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z4SOOKFUni9c.kUIhOwrWF1eo&usp=sharing.

Via GPSvizualizer.com de track in GPX omgezet naar KML. Deze via MyMaps aanmaken als nieuwe route en publiceren. Nu kijken of het werkt. Het voorbeeld is een wandeling op Corfu waar ik voor een collega wat met de track gestoeid heb.

Edit: Ik kan de link openen en krijg inderdaad de track te zien. Vanwege beperkingen op mijn werkplek kan ik even niet uitvogelen of hij ook downloadable is. En aangezien ik Google ben ingelogd moet ik ook vanavond nog even checken of hij vanaf een ander account zichtbaar wordt.

Onderstaande link bracht mij op het goede spoor.
http://www.urbanhikr.com/how-to-import-gpx-into-google-maps/

Groet Remco

Groet Remco
Laatst gewijzigd door RemcoD op do mei 28, 2015 7:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marcel
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: do feb 20, 2014 19:36 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door Marcel » wo mei 27, 2015 16:27 pm

Dank je voor de reacties.

Weten jullie of dit ook kan met een tom tom. Ik ben in bezit van de GO 1005 camper en caravan.
Want volgens mij gebruiken ze bij tomtom geen gpx files.

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door RemcoD » wo mei 27, 2015 16:36 pm

Ik ben niet echt op de hoogte van TomTom. Ik weet wel dat ze op motorgebied nogal achter liepen en de Trackmogelijkheid niet of nauwelijks aanwezig was. Vandaar dat je op motoren ook veel vaker Garmin dan TomTom ziet

De laatste TomTom 400 ziet er echter goed uit en kan (via een omweg) overweg met Tracks. Ik heb hier naar gekeken toen ik de aanschaf van een nieuwe GPS overwoog. Uiteindelijk toch weer voor Garmin gekozen.

Hoe het met de automodellen zit weet ik niet. Maar op internet is hier heel veel over te vinden.

Groet Remco

Gebruikersavatar
Marcel
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: do feb 20, 2014 19:36 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door Marcel » wo mei 27, 2015 21:24 pm

RemcoD schreef:Ik ben niet echt op de hoogte van TomTom. Ik weet wel dat ze op motorgebied nogal achter liepen en de Trackmogelijkheid niet of nauwelijks aanwezig was. Vandaar dat je op motoren ook veel vaker Garmin dan TomTom ziet

De laatste TomTom 400 ziet er echter goed uit en kan (via een omweg) overweg met Tracks. Ik heb hier naar gekeken toen ik de aanschaf van een nieuwe GPS overwoog. Uiteindelijk toch weer voor Garmin gekozen.

Hoe het met de automodellen zit weet ik niet. Maar op internet is hier heel veel over te vinden.

Groet Remco



Dank je
Ik heb een oude garmin met een kaart uit 2008 gehaald bij een kennis.
Effe een rondje gereden en het werkend gekregen in google maps . Met de door jouw genoemde link Thanks

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Tracker progamma voor de vakantie

Bericht door RemcoD » do mei 28, 2015 8:04 am

Graag gedaan. Inmiddels ook uitgevogeld dat de track als kml downloadeble is van google maps en dat je hem ook als bezoeker zonder google account kunt benaderen. Dus het lijkt weer te werken, ook in de nieuwe versie van maps. De werkwijze is alleen anders dan voorheen.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Plaats reactie