kampeer apps

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

kampeer apps

Bericht door fahtal » do jul 10, 2014 7:42 am

Ik heb net deze geïnstalleerd. Lijkt wel prima. Ook de gratis plekken staan erop met foto.
GooglePlay NKC Camperplaats app

Jullie nog favoriete apps?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: kampeer apps

Bericht door fahtal » ma aug 25, 2014 13:33 pm

de vakantie zit er al weer een tijdje op, tijd om mijn ervaring te delen.
bijna alle campings hebben we deze vakantie gevonden met de app. 2 campings niet en die vielen ook tegen de andere campings kwamen overeen met de beschrijving en reviews in de app.

het fijnst vonden we het vinden van "wildkampeerplekken" je geeft aan in de app wat je belangrijk vind bijvoorbeeld een beetje groene omgeving of wc`s in de buurt en je stelt hem in op gratis en dan toont die waar die plekken zijn in de omgeving. samen met de reviews krijg je een redelijk beeld van de plek en tips zoals douchen bij het lokale zwembad.

leuk zijn ook de klagende mensen die balen dat er geen wifi is op de gratis plek of dat het sanitair niet spik en span is... zucht

verder kan je per land van te voren alles downloaden zodat je niet perse internet nodig hebt.

kortom wij hebben deze app goed kunnen gerbuiken.

trouwens niet alle campings staan erop maar er is er altijd wel eentje in de omgeving te vinden
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: kampeer apps

Bericht door Briebelbus » ma aug 25, 2014 13:50 pm

Misschien niet echt een kampeer app, maar meer voor wandelen/hiken dmv GPS.
Ik zie in de ANWB gids "actief en anders" vaak GPS coordinaten staan die je via Internet kan downloaden. Ook zoeken op Internet levert GPS coordinaten op. (zgn GPX bestanden)

Dit GPX bestand laad ik in de computer met een programma wat heet Mobile atlas creator. Daarmee kan je dus een kaart maken. Deze kaart kan je op je smartphone downloaden en hoef je onderweg geen internet connectie meer te hebben.

Op de smartphone gebruik ik Galileo offline maps.
Het bestand van Mobile atlas creator en het eerder gevonden GPX bestand zet ik dan in mijn smartphone.

Daarna kan ik mijn smartphone gebruiken als GPS navigatie tijdens het wandelen. Vorig jaar voor het eerst gedaan, dit jaar ook al diverse malen in Nederland gebruikt. En voor de vakantie heb ik ook weer vele wandelingen en activiteiten binnengehaald.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

FrankVW
Actief Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: ma mar 04, 2013 20:26 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: kampeer apps

Bericht door FrankVW » ma aug 25, 2014 14:52 pm

Wij wilden wat apps downloaden, maar uiteindelijk hebben we het via de ASCI gids, ZOOVER, Meteofrance en tomtom gedaan dit jaar.
1) We keken op meteofrance waar het mooie weer was de volgende dag.
2) in die regio in het asci boek een camping zoeken
3) op zoover checken wat de recensie was (voldoende was goed genoeg)
4) in de tomtom zetten
we hebben precies het mooie weer gevolgd. HEt is helemaal OK gegaan. Wel afhankelijk van internet, want offline contect hadden we nioet. Onze offline content was het asci boek en de kaart :-)

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: kampeer apps

Bericht door fahtal » ma aug 22, 2016 15:21 pm

deze nog maar eens omhoog gooien.

ik kreeg via pb de vraag hoe doe ik dat? gratis kamperen..

GooglePlay NKC Camperplaats app

de bovenstaande app gebruiken we veel. voer wat kenmerken in. gratis met wc etc en dan zie je wat er in de buurt is.

en deze hebben we gebruikt

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.facilemedia.camperstop


verder is deze ons aangeraden maar nog niet gebruikt omdat we hem in frankrijk doanloade en dus alles in hert frans was

http://park4night.com/

verder maken we gebruik van het boek france passion voor het gratis kamperen bij de boer.

https://www.france-passion.com/en/

vaak waren die boeren ook aangesloten bij

http://www.bienvenue-a-la-ferme.com/

die hebben we niet gebruikt maar lijkt groter te zijn. echter zitten daar mischen niet allemaal gratis plekken bij. dat weet ik niet france passion is echt voor zelf voorzienende campers. waar soms wel een wc of douche wordt aangeboden en soms kan je mee eten.

die asci boeken hebben wij ook maar echt fijn erken vond ik ze niet. de 1e app werkt fijner vinden wij.

in andere landen zijn er ook van die france passion varianten. zoals ergens anders beschreven kampeer plekken bij engelse pubs.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie