Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse VW t2 TDI camper
Dat klopt voor de euro6 motoren van vrachtwagens idd voor zover ik weet. Als die in een file staat, en hij zuigt de lucht van zijn voorganger op, dan komt dat er schoner uit, als je naar fijnstof kijkt. CO2 natuurlijk niet.
Ik ben op zich heel erg voor milieubesparende maatregelen trouwens hoor. Ben blij dat we in NL zulke schone lucht hebben. Ik vind het alleen jammer dat het niet aan kilometers gelinkt wordt. Wij rijden per jaar hooguit paar duizend, waarvan grootste deel de vakantie is. Dus zeg 4000 km, waarvan 2500 voor de vakantie.
Voelt wat krom om dan voor het hele jaar dieseltoeslag te betalen. Ik wacht het rustig af.
Ik ben op zich heel erg voor milieubesparende maatregelen trouwens hoor. Ben blij dat we in NL zulke schone lucht hebben. Ik vind het alleen jammer dat het niet aan kilometers gelinkt wordt. Wij rijden per jaar hooguit paar duizend, waarvan grootste deel de vakantie is. Dus zeg 4000 km, waarvan 2500 voor de vakantie.
Voelt wat krom om dan voor het hele jaar dieseltoeslag te betalen. Ik wacht het rustig af.
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: hipp-E bus
Na wat wikken en wegen is de beslissing genomen. Dit seizoen gaan we nog lekker Dieselen, daarna wordt onze bus elektrisch!
Ik mik op een actieradius van 150-200 km bij een snelheid van gemiddeld 100 kph. Motor wordt waarschijnlijk een siemens 1pv5135-4ws14, die regenereert bij remmen. of ik moet een leuk tesla wrak tegenkomen, dan wordt het een tesla aandrijving.
Fixedgear, dus zonder versnellingsbak. Scheelt gewicht, en ruimte, dus meer plek voor accu's.
Ik mik op een actieradius van 150-200 km bij een snelheid van gemiddeld 100 kph. Motor wordt waarschijnlijk een siemens 1pv5135-4ws14, die regenereert bij remmen. of ik moet een leuk tesla wrak tegenkomen, dan wordt het een tesla aandrijving.
Fixedgear, dus zonder versnellingsbak. Scheelt gewicht, en ruimte, dus meer plek voor accu's.
Take the planet and make it spin your way
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: hipp-E bus
Interessant project!
Maar een actieradius van 150-200 km, is dat niet wat weinig?
Hoe ga je dat met je vakantieritten doen?, Dan wil je toch wel eens wat verder kunnen rijden?
Maar een actieradius van 150-200 km, is dat niet wat weinig?
Hoe ga je dat met je vakantieritten doen?, Dan wil je toch wel eens wat verder kunnen rijden?
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: hipp-E bus
In Brabant rijdt een E-type 3 rond, Bram heeft daar 3 losse accupacks in zitten. Waar ik al eens met hem over gebrainstormd heb is om er een westfalia-aanhangertje achter te kunnen hangen, met een lpg aggregaat. 40l lpg (reservewieltank) eronder en je rijdt zo 1500km.blokkever schreef:Interessant project!
Maar een actieradius van 150-200 km, is dat niet wat weinig?
Hoe ga je dat met je vakantieritten doen?, Dan wil je toch wel eens wat verder kunnen rijden?
Dan moetje natuurlijk wel de schakeling zo maken dat je 1 pack kunt rijden terwijl die andere (2) geladen worden.
Welke regelaar ga je gebruiken?
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: hipp-E bus
met twee kids moeten we na 150 km toch sowieso stoppen, als we dat al halen. Een voorwaarde is dan wel dat we na een uur weer een substantieel stuk verder kunnen, dus een soort van snellaad optie is wel een vereiste. Als de ruimte en het gewicht het toelaten gaan er meer accu's in, en wordt de actieradius groter maar het geheel moet niet te zwaar worden. Dat wordt een kwestie van gewicht uitrekenen, maar ook van geld want de accu's kosten aardig wat.
Ik vermoed stiekem dat een iets grotere actieradius wel haalbaar is hoor, zeker met een mooie cruise snelheid van 100. De huidige TDI kan em zo naar de 140 sleuren, maar toch rijden we dat bijna nooit omdat het niet relax is. Nu is het gemiddeld 100, met een sprintje bij inhalen als het nodig is.
Het plan is op grote lijnen klaar, maar details en berekeningen moet ik nog doen, daar geef ik mezelf nog twee tot drie maanden voor. Daarna wordt het tekenen en onderdelen inslaan. Dan kan ik in het najaar onderdelen frezen en draaien en beginnen met bouwen.
@ jerupke, ik ga niet met een aggregaat rijden
Ik vermoed stiekem dat een iets grotere actieradius wel haalbaar is hoor, zeker met een mooie cruise snelheid van 100. De huidige TDI kan em zo naar de 140 sleuren, maar toch rijden we dat bijna nooit omdat het niet relax is. Nu is het gemiddeld 100, met een sprintje bij inhalen als het nodig is.
Het plan is op grote lijnen klaar, maar details en berekeningen moet ik nog doen, daar geef ik mezelf nog twee tot drie maanden voor. Daarna wordt het tekenen en onderdelen inslaan. Dan kan ik in het najaar onderdelen frezen en draaien en beginnen met bouwen.
@ jerupke, ik ga niet met een aggregaat rijden
Take the planet and make it spin your way
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: hipp-E bus
Ben benieuwd naar jouw bevindingen en vooral naar welke delen je gaat gebruiken.Wilfred schreef:met twee kids moeten we na 150 km toch sowieso stoppen, als we dat al halen. Een voorwaarde is dan wel dat we na een uur weer een substantieel stuk verder kunnen, dus een soort van snellaad optie is wel een vereiste. Als de ruimte en het gewicht het toelaten gaan er meer accu's in, en wordt de actieradius groter maar het geheel moet niet te zwaar worden. Dat wordt een kwestie van gewicht uitrekenen, maar ook van geld want de accu's kosten aardig wat.
Ik vermoed stiekem dat een iets grotere actieradius wel haalbaar is hoor, zeker met een mooie cruise snelheid van 100. De huidige TDI kan em zo naar de 140 sleuren, maar toch rijden we dat bijna nooit omdat het niet relax is. Nu is het gemiddeld 100, met een sprintje bij inhalen als het nodig is.
Het plan is op grote lijnen klaar, maar details en berekeningen moet ik nog doen, daar geef ik mezelf nog twee tot drie maanden voor. Daarna wordt het tekenen en onderdelen inslaan. Dan kan ik in het najaar onderdelen frezen en draaien en beginnen met bouwen.
@ jerupke, ik ga niet met een aggregaat rijden
Ken je jehugarcia (youtube)?
Waarom al op voorhand de aggregaat optie van de baan? (Niet betweterig bedoelde vraag, gewoon benieuwd)
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: hipp-E bus
Interessant plan! Ook ik ben benieuwd.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: hipp-E bus
Jammer dat je niet meer achter Staphorst klust
@zoepionierin op Twitter weleens gezien? Is bezig met een eT3, en schreef vandaag over een heel stel smart EV's, ex deelauto's. Wellicht interessant voor accu's en lader.
Veel zelf doen maakt het financieel wel sneller haalbaar... #droomtnogffverder
@zoepionierin op Twitter weleens gezien? Is bezig met een eT3, en schreef vandaag over een heel stel smart EV's, ex deelauto's. Wellicht interessant voor accu's en lader.
Veel zelf doen maakt het financieel wel sneller haalbaar... #droomtnogffverder
'79 VW T2 Berlin
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: hipp-E bus
Ik heb zelf ver gevorderde plannen gehad voor de kever van mijn dochter, maar het liep vooral spaak op de (kosten van de) RDW goedgekeurde regelunit.
Ben wel benieuwd wat jouw ideeën hierover zijn.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
Ben wel benieuwd wat jouw ideeën hierover zijn.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: hipp-E bus
Het werkt het beste als je een regelunit van een bestaande elektrische auto neemt. de exacte problemen met een andere regelunit ken ik niet, dus het is goed om te weten al vroeg met RDW in gesprek te gaan over de problemen hiermee. Ik moet wel zeggen dat de Diesel ombouw geen fluit voorstelde, dus in mijn hoofd zie ik dit wel goedkomen.
Ik weet wel dat buitenlanden minder moeilijk doen over het Elektrificeren van je voertuig, dus eventueel vind ik het een optie om naar het buitenland te gaan, dan elektrisch registreren en dan weer naar NL. Roemenie schijnt meewerkend te zijn Maar dat is wel echt een Last Resort hoor. En het belangrijkste vind ik eigen veiligheid.
Over de aggregaat: dat vind ik gewoon niet mooi. Ik wil niet met een aanhanger rijden. Dat is wat mij betreft ook gewoon een teken dat de capaciteit onvoldoende is, en dan is er iets mis met het basis ontwerp.
De tesla accupacks passen heel mooi tussen en naast de chassisbalken van de bus, dus er kunnen er best veel in. er komt ruimte vrij waar de tank zat. En het motorruim wordt ook veel minder vol met een E-motor. dus ik zie ruimte genoeg, gewicht moet ik dus nog aan rekenen. De Diesel is ook best zwaar en dat gaat ook prima.
Ik weet wel dat buitenlanden minder moeilijk doen over het Elektrificeren van je voertuig, dus eventueel vind ik het een optie om naar het buitenland te gaan, dan elektrisch registreren en dan weer naar NL. Roemenie schijnt meewerkend te zijn Maar dat is wel echt een Last Resort hoor. En het belangrijkste vind ik eigen veiligheid.
Over de aggregaat: dat vind ik gewoon niet mooi. Ik wil niet met een aanhanger rijden. Dat is wat mij betreft ook gewoon een teken dat de capaciteit onvoldoende is, en dan is er iets mis met het basis ontwerp.
De tesla accupacks passen heel mooi tussen en naast de chassisbalken van de bus, dus er kunnen er best veel in. er komt ruimte vrij waar de tank zat. En het motorruim wordt ook veel minder vol met een E-motor. dus ik zie ruimte genoeg, gewicht moet ik dus nog aan rekenen. De Diesel is ook best zwaar en dat gaat ook prima.
Take the planet and make it spin your way
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: hipp-E bus
Misschien haal je interessante informatie uit dit topic:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... sc&start=0
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... sc&start=0
Dus.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: hipp-E bus
Rebbl heeft o.a. een paar T2's omgebouwd.
Ze zijn niet meer actief maar ze kunnen nog wel helpen met eventuele vragen.
Ze zijn niet meer actief maar ze kunnen nog wel helpen met eventuele vragen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: hipp-E bus
http://evalbum.com leuke site met veel knutsel projecten
https://www.electricmotorsport.com/me15 ... ystem.html
Hier kan je kits samenstellen.
https://www.electricmotorsport.com/me15 ... ystem.html
Hier kan je kits samenstellen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: hipp-E bus
Die projekten (op Rebbl na) hebben allemaal.1 groot voordeel.... geen NL-overheid-bemoeienis.
RDW staat alleen door hun erkende regelunits toe, toch?
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
RDW staat alleen door hun erkende regelunits toe, toch?
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl