De (hippie) bus van Thijs
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
jaaaa, Ik kom dit net op een site tegen. Gelijk maar even aangemeld en een reactie geplaatst..
http://www.kattuk.nl/in_beeld/item.asp? ... 64D24A18F}
http://www.kattuk.nl/in_beeld/item.asp? ... 64D24A18F}
Laatst gewijzigd door Thijs84 op za mei 12, 2007 21:36 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
zij die vielen zijn gevallen
jaa... doe dat laatste maar 8)...Hilfigerbus schreef:en anders maar ff naar de bandenboer ermeeThijs84 schreef:dus de bout eerst warm stoken en dan eraf draaien?? Ik heb echt al van alles geprobeerd op dat na. Ik hou jullie op de hoogte....
die draaien ze er zo af
of ANWB
of n weekje lang naar de sportschool
hihi nee hoor... grapje
ik hou niet van die mega gespierde mannen...
je nieuwe velgen zijn trouwens echt supermooi... maar dat heb ik al een paar keer gezegd geloof ik...
nu alleen ze er nog op krijgen
Het scheelt ook dat ik zo super handig en sterk en technisch ben
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
ik krijg hem niet als link
dus gewoon even knippen en plakken
http://www.kattuk.nl/in_beeld/item.asp? ... B64D24A18F}
(alle tekst)
dus gewoon even knippen en plakken
http://www.kattuk.nl/in_beeld/item.asp? ... B64D24A18F}
(alle tekst)
zij die vielen zijn gevallen
Of je kunt op zoek gaan naar een lang stuk ijzeren pijp.
Deze zet je op je wielsleutel en hierdoor kun je veel meer kracht zetten.
Ik had ook een paar wielmoeren die muurvast zaten.
Een vriend van mij heeft een ijzeren staaf van anderhalve meter met op het uiteinde een stuk gelast wat in een doppenset past.
Deze had ik op de wielmoeren gezet en deze kwamen alleen al door het gewicht van de pijp los.
Groeten,
Robert 8)
Deze zet je op je wielsleutel en hierdoor kun je veel meer kracht zetten.
Ik had ook een paar wielmoeren die muurvast zaten.
Een vriend van mij heeft een ijzeren staaf van anderhalve meter met op het uiteinde een stuk gelast wat in een doppenset past.
Deze had ik op de wielmoeren gezet en deze kwamen alleen al door het gewicht van de pijp los.
Groeten,
Robert 8)
Laatst gewijzigd door Robert op do aug 09, 2007 13:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of ACF
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Soms helpt het
Dan nog 1 (misschien al overbodige) tip...
Als je je bus opgekrikt hebt, helpt het vaak ook om tijdens het krachtzetten (op de moersleutel) met een rubberen hamer tegen de band te slaan (let wel op de 'terugslag' hoeft niet hard te zijn) maar wel bij voorkeur op de plek tegenover waar de betreffende wielmoer zit.
Als je je bus opgekrikt hebt, helpt het vaak ook om tijdens het krachtzetten (op de moersleutel) met een rubberen hamer tegen de band te slaan (let wel op de 'terugslag' hoeft niet hard te zijn) maar wel bij voorkeur op de plek tegenover waar de betreffende wielmoer zit.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Ik heb mijn nieuwe velgen er eindelijk opzitten. Met die ene moer had ik wel moeite. Ik heb nu de methode van vwcrewcab geprobeerd en dat werkte echt geweldig. Ik heb de moer met een gas soldeerbout verhit en vervolgens was hij makkelijk los te draaien. (met een verlengde steeksluitel die ik altijd in mijn bus heb liggen, dat die is uitschuifbaar en tot zo'n 70 cm uit te schuiven.)
En dit zijn mijn oude banden.. haha. zoek de verschillen..
[/img]
En dit zijn mijn oude banden.. haha. zoek de verschillen..
[/img]
zij die vielen zijn gevallen
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Ziet er goed uit Thijs, wat zo'n likje verf allemaal kan doen 8)Thijs84 schreef:Ik heb mijn nieuwe velgen er eindelijk opzitten. Met die ene moer had ik wel moeite. Ik heb nu de methode van vwcrewcab geprobeerd en dat werkte echt geweldig. Ik heb de moer met een gas soldeerbout verhit en vervolgens was hij makkelijk los te draaien. (met een verlengde steeksluitel die ik altijd in mijn bus heb liggen, dat die is uitschuifbaar en tot zo'n 70 cm uit te schuiven.)
En dit zijn mijn oude banden.. haha. zoek de verschillen..
[/img]
Hoe scheef zat jij in je bus, met al die verschillende banden maten Zitten deze er nu ook weer onder of zijn de "oude" banden vervangen?!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
tja blijkbaar wilde het busje zelf ook geen wieldoppen...Robert schreef:Ziet er goed uit Thijs.
Ik zou er persoonlijk geen wieldoppen opzetten, ik vindt het wel mooi zo.
Maar het is jouw bus, dus.
Groeten,
Robert 8)
We gingen gisteren een stukje rijden... Thijs ging even z'n bandenspanning controleren, en wat denk je? We waren een wieldop verloren!
Wij nog de hele route terug gereden om m te zoeken, maar nergens meer te vinden....
Wij vonden het persoonlijk wel meteen een goede rede om 4 nieuwe wieldopjes te kopen...