Diederik&Eveline's Dormobile '71
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Died
Gliset schreef:Leuk verslag en foto's. (Toch zelf ook nog maar es tijd voor maken...)Died schreef: Vervelen op de achterbank...
Herkenbare camper Ook al eens in Zirndorf gekeken?
Nee, waar ligt dat ongeveer?
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Died
Dubbel schuiver schreef:Dat ziet er uit als een geslaagde trip.
Zot te lezen heeft de bus het weer prima gedaan.
Ben/zijn jullie lang bezig met inpakken s'ochtends?
Gewoon voor nieuwsgierigheid, om te vergelijken met hoelanf wij met de sleurhut en spullen bezig zijn zeg maar
Groet Patrick
Zonder voortent ongeveer 1 uur.
Met voortent ongeveer 2 uur.
De kinderen mee laten helpen scheelt ook.. Meestal vinden ze inpakken leuk en hoeven ze niet vermaakt te worden.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Died
gijsv schreef:Is het surfen in zweden een beetje ok? Want dan komt er een vakantie optie bij!
M'n zwager woont er, maar gaan eigenlijk altijd in de winter... omdat we willen surfen was het excuus
Zoek maar eens op internet. Er is aardig wat over te vinden. Voor- en najaar zijn wel beter dan de zomer voor de golfhoogte. Maar er kan altijd een depressie (lage drukgebied) langs komen.
Water was er kouder dan in Nederland, en dat terwijl de buitenlucht 20 /25 graden was.
In Malmo nog foto's gezien in een surfshop van april en dat was pittig hoog!
Surf linkje:
http://www.wannasurf.com/spot/Europe/Sweden/index.html
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: Died
Died schreef:Gliset schreef:Leuk verslag en foto's. (Toch zelf ook nog maar es tijd voor maken...)
[Knip]Herkenbare camper Ook al eens in Zirndorf gekeken?
Nee, waar ligt dat ongeveer?
Wij hebben indertijd (2009) in Neurenberg gekampeerd, daar ca een uur rijden vandaan. Leuk om in de meivakantie te doen, is het nog lekker rustig. En zo nodig kunnen de kids ook binnen spelen, veel meer dan in Billund!
'79 VW T2 Berlin
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Died
De bus kwam deze winter met starten niet verder dan een harde klik.
Na 2 accu's opladen/wisselen, bus duwtje achteruit geven, alle kabelschoentjes opschuren en in de zuurvrije vaseline zetten toch de startmoter onder de bus vandaan gehaald.
Viel me erg mee;
-1 moer losdraaien achter het koelhuis en 1 bout onderop.
-3 draden losgemaakt.
-beetje wrikken en de startmoter was los!
Ik had wel de rubber verbindingsbuis tussen de kachelpot en het y-stuk van de grote kachelbuis (die naar voor loopt) verwijdert.
Via m'n vaste garage (voor de dagelijkse auto) gaat de startmoter naar een revisiebedrijf voor controle.
De eigenaar van de vaste garage bood het aan zodat ik zeker weet dat de startmoter niet weer helemaal gereviseerd wordt. Terwijl dit in 2006 is gebeurt. Ik twijfel aan de startrelais. Wordt vervolgd!
Meteen ook de kabel van de rechter kachelpotklep weer bevestigt.
Na een van de laatste keren moter uitbouwen is men dit vergeten te bevestigen. Ik had het gebrek aan warmte opgelost door de kleppen helemaal open te zetten en met een ijzerdraadje vast te maken.
Na 2 accu's opladen/wisselen, bus duwtje achteruit geven, alle kabelschoentjes opschuren en in de zuurvrije vaseline zetten toch de startmoter onder de bus vandaan gehaald.
Viel me erg mee;
-1 moer losdraaien achter het koelhuis en 1 bout onderop.
-3 draden losgemaakt.
-beetje wrikken en de startmoter was los!
Ik had wel de rubber verbindingsbuis tussen de kachelpot en het y-stuk van de grote kachelbuis (die naar voor loopt) verwijdert.
Via m'n vaste garage (voor de dagelijkse auto) gaat de startmoter naar een revisiebedrijf voor controle.
De eigenaar van de vaste garage bood het aan zodat ik zeker weet dat de startmoter niet weer helemaal gereviseerd wordt. Terwijl dit in 2006 is gebeurt. Ik twijfel aan de startrelais. Wordt vervolgd!
Meteen ook de kabel van de rechter kachelpotklep weer bevestigt.
Na een van de laatste keren moter uitbouwen is men dit vergeten te bevestigen. Ik had het gebrek aan warmte opgelost door de kleppen helemaal open te zetten en met een ijzerdraadje vast te maken.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Died
Startmoter opgehaald. En het startrelais was vervangen.
Het terugplaatsen was nog wel een klusje. De bout die achter het koelhuis zit, duwde ik ik weer terug bij het aandraaien van de moer. Door een kleine telescooparm met magneet aan de andere kant (onder de bus) klem te zetten tegen deze bout kon ik de moer aandraaien.
Toen het moment van de waarheid..statrmoter ging 3 keer rond en toen weer KLIK...
GRRRR Dat was/is echt ff balen!
Misschien toch een relais plaatsen bij de startmoter..
Het terugplaatsen was nog wel een klusje. De bout die achter het koelhuis zit, duwde ik ik weer terug bij het aandraaien van de moer. Door een kleine telescooparm met magneet aan de andere kant (onder de bus) klem te zetten tegen deze bout kon ik de moer aandraaien.
Toen het moment van de waarheid..statrmoter ging 3 keer rond en toen weer KLIK...
GRRRR Dat was/is echt ff balen!
Misschien toch een relais plaatsen bij de startmoter..
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Died
Stuif schreef:Weet je zeker dat de accu's goed waren
Ik heb zelf laatst ook zitten klooien met een "dooie" accu, die nog wel goed leek
Tja... accu 1 opgeladen en geprobeerd. Accu 2 geladen en geprobeerd. In beide gevallen branden de controlelampjes op het dashboard fel. Verlichting deed het ook..
Ik heb er wel aan gedacht. Dus deze week toch de accu's laten meten..
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Died
Eens met een multimeter kijken hoeveel spanning er op de accu staat tijdens het starten.
Als je die dan zie vallen naar heel diep, dan weet je genoeg.
Als je die dan zie vallen naar heel diep, dan weet je genoeg.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Died
Op de laatste foto zie ik twee rode draden.
een is de stroom naar de seloniode maar de andere lijkt de directe plus vanaf de accu.
die lijkt op de foto veel te dun, of is dat toch een dikke draad?
een is de stroom naar de seloniode maar de andere lijkt de directe plus vanaf de accu.
die lijkt op de foto veel te dun, of is dat toch een dikke draad?
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Died
gruns.lex schreef:Op de laatste foto zie ik twee rode draden.
een is de stroom naar de seloniode maar de andere lijkt de directe plus vanaf de accu.
die lijkt op de foto veel te dun, of is dat toch een dikke draad?
volgens mij zie je het niet goed. De dikke plus zit onder de moer, en ziet er aardig dik uit wat mij betreft. Dik genoeg in ieder geval
Take the planet and make it spin your way