T2b 11-11-74
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74 BIJ DE SPUITER:KLAAR
Vandaag de bus opgehaald bij de spuiter. Is erg mooi geworden, en het kleurverschil met de deuren en zo valt me mee. Het front, kniestukken en B-stijlen zijn gespoten.
Nu schoonmaken en opbouwen.
Nu schoonmaken en opbouwen.
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: T2b 11-11-74 BIJ DE SPUITER
Nice ....
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: T2b 11-11-74 BIJ DE SPUITER
Mooi hoor.
Sucses met opbouwen, dat je maar veel mag genieten.
Groet Patrick
Sucses met opbouwen, dat je maar veel mag genieten.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Novastar
- Actief Lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 12:48 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Heythuysen
Re: T2b 11-11-74 BIJ DE SPUITER
Ziet er heel erg strak uit.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74 BIJ DE SPUITER
Novastar schreef:Ziet er heel erg strak uit.
Ja, en nu (sparen voor) de rest vd bus..
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: T2b 11-11-74 terug van DE SPUITER
Knappe bus weer, wel ff de topictitel aanpassen....
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag het front weer opgebouwd, het ziet er weer fris uit met zgan originele koplampringen en een nieuw embleem.
De knipperlichtunits moeten nog vervangen worden.
Ik heb ook meteen de ruitenwisserasjes schoongemaakt en goed ingevet.
De knipperlichtunits moeten nog vervangen worden.
Ik heb ook meteen de ruitenwisserasjes schoongemaakt en goed ingevet.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag maar eens begonnen met het vervangen van de O-ringen van de stoterstangbuisjes.
De lekkage werd steeds erger. Ik bleef maar olie bijvullen (1:1000)
Eerst de tuimelaaras eraf.
De klemveer van de pijpjes was ook niet alles meer, zie de knik in het midden.
Vooral rustig de boel goed schoonmaken.
Helaas was er de vorige vloeibare pakking o.i.d. gebruikt. Kostte me extra moeite bij het schoonmaken. Maar ik had erger verwacht.
Nieuwe buisjes met nieuwe O-ringen erin en de stoterstangen erin.
En even proefdraaien, kan er weer olie in de kop komen, en morgen maar eens kijken of ie nog droog is..
[youtube]wRCrqE9HIb4[/youtube]
Uiteindelijk was het goed te doen, maar echt handig is het niet zo zonder brug. Maar met een goede krik en een paar goede assteunen kom je erook. En veel geduld.
De lekkage werd steeds erger. Ik bleef maar olie bijvullen (1:1000)
Eerst de tuimelaaras eraf.
De klemveer van de pijpjes was ook niet alles meer, zie de knik in het midden.
Vooral rustig de boel goed schoonmaken.
Helaas was er de vorige vloeibare pakking o.i.d. gebruikt. Kostte me extra moeite bij het schoonmaken. Maar ik had erger verwacht.
Nieuwe buisjes met nieuwe O-ringen erin en de stoterstangen erin.
En even proefdraaien, kan er weer olie in de kop komen, en morgen maar eens kijken of ie nog droog is..
[youtube]wRCrqE9HIb4[/youtube]
Uiteindelijk was het goed te doen, maar echt handig is het niet zo zonder brug. Maar met een goede krik en een paar goede assteunen kom je erook. En veel geduld.
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: T2b 11-11-74
Mooie beschrijving, nu hopen dat het gewenste resultaat ermee bereikt is.
Olie blijven vullen, is best zonde toch
Goed werk, aan een mooie bus.
Groet Patrick
Olie blijven vullen, is best zonde toch
Goed werk, aan een mooie bus.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Het is lang geleden sinds de laatste update....
Heb geen grote klussen meer gedaan het afgelopen jaar, wel het normale onderhoud+. En natuurlijk lekker gereden.
Nieuwe handremkabels.
Achterste remtrommels af laten draaien, ze waren eigenlijk nooit mooi rond, terwijl ze pas een paar jaar oud waren.
Vooras gesmeerd.
Nieuwe knipperlichtunits
en vandaag een beurt met luchtfilter, contactpunten, condensator, bougies, rotor, verdeelkap, nieuw stekkertje op de oliedruksensor.
(eigenlijk waren de contactpunten niet nodig, ze waren totaal niet ingebrand en zaten er toch al 8000 km in, sinds ik een Velleman "electronische ontsteking" heb.)
Ook maar eens een paar druppels olie op het viltje onder de rotor gedaan, volgens mij is dat nog nooit gedaan, het ding was kurkdroog...
Verder heb ik nog een vraagje over de vacuumaansluiting op het luchtfilter, partnummer 021 129 639, die stel ik wel in 'Technisch Advies en Tips'.
Heb geen grote klussen meer gedaan het afgelopen jaar, wel het normale onderhoud+. En natuurlijk lekker gereden.
Nieuwe handremkabels.
Achterste remtrommels af laten draaien, ze waren eigenlijk nooit mooi rond, terwijl ze pas een paar jaar oud waren.
Vooras gesmeerd.
Nieuwe knipperlichtunits
en vandaag een beurt met luchtfilter, contactpunten, condensator, bougies, rotor, verdeelkap, nieuw stekkertje op de oliedruksensor.
(eigenlijk waren de contactpunten niet nodig, ze waren totaal niet ingebrand en zaten er toch al 8000 km in, sinds ik een Velleman "electronische ontsteking" heb.)
Ook maar eens een paar druppels olie op het viltje onder de rotor gedaan, volgens mij is dat nog nooit gedaan, het ding was kurkdroog...
Verder heb ik nog een vraagje over de vacuumaansluiting op het luchtfilter, partnummer 021 129 639, die stel ik wel in 'Technisch Advies en Tips'.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Laatst moest ik een achterlampje vervangen en zag ik weer dat de achterlichtunits aan t vergaan zijn en bijna uit elkaar vallen, vooral het onderste deel.
Gelukkig nog twee NOS exemplaren kunnen kopen. Vandaag heb ik ze gemonteerd en meteen de linker 'accuplaat' goed kunnen schoonmaken.
Nieuw-en-Oud:
Gelukkig nog twee NOS exemplaren kunnen kopen. Vandaag heb ik ze gemonteerd en meteen de linker 'accuplaat' goed kunnen schoonmaken.
Nieuw-en-Oud: