Voorstellen

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
Verbeek
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 28, 2018 13:41 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Verbeek » do jun 28, 2018 14:35 pm

Goedemiddag!
In Sept 2011 kochten wij ons busje. Stond al 'n hele tijd stil en moest nog veel aan gebeuren.
M'n man heeft hem technisch en motorisch in orde gemaakt en zo begon onze eerste trip, vakantie Duitsland... Dachten we, tot we stil kwamen te staan en er motorisch iets niet in orde was. (Toendertijd hadden we voor de trip motorisch laten reviseren op de carburateur na dacht ik.)
Omdat we nog meer wensen hadden hebben we de bus neergezet en hebben we er niet meer naar omgekeken. Doodzonde vond ik,maar soms maak je keuzes.
Volgende week heeft m'n dochtertje eindfeest groepen 8 en zit ik met andere ouders in de organisatie.
Aankleding tropical party... We hebben een busje! Wel leuk om neer te zetten voor de fotoshoots.
En zo kwam het dat 't busje onder 't stof vandaan gehaald werd.
Binnenkant waren we nog niet aan begonnen dus dat stond toendertijd in de planning en ik begreep ook meteen weer waarom, haha.
Folie met houtstructuur was er al voor de helft af dus die heb ik er maar meteen van af getrokken en omdat 't thema tropical party is, ben ik nu bezig met de kastjes om er 'n paar in stijl te maken.

Uiteindelijk heeft m'n man weer zin gekregen om in ieder geval de motor weer in orde te maken en dan zien we wel. Het liefste zouden we hem een keer knap maken! Maar dat word 'n meerjarenplan...

Ik heb nog wel wat vraagjes, wat hebben jullie gedaan toen je je bus opgeknapt hebt? Kleurkeuze bijv. (zelf wil ik oud roze met wit) en interieur? (laten zitten of helemaal veranderen. wel of geen gordels erin maken. Wat vonden jullie juist belangrijk? En wat bijv. niet?)
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en gedachten!

Groetjes Neeltje, Lesley en kinderen

Afbeelding

Afbeelding
Home is where you park it

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: Voorstellen

Bericht door broadspeed1 » do jun 28, 2018 14:43 pm

hallo en welkom ,
ik denk dat de meeste busjes een meerjaren plan is , en niemand in 1keer alles kan en wil doen , ook financieel is dat vaak niet te doen , of je moet alles zelf doen ,
wat veiligheid en betrouwbaarheid zou ik niet beknibbelen , dat geeft op de lange termijn alleen maar veel meer plezier , en wat de look van de bus is dat helemaal aan jullie eigen fantasie , alles is mogelijk en eigenlijk alles is te koop voor een t2 , van compleet interier , plaatwerk , onderstel ,enz enz , je kan het interieur laten opknappen of zelf doen , of iets kopen van MP maar wat ik al zei , de limiet is uw eigen fantasie , ( en budget natuurlijk )

veel plezier , en succes

mvg
michel

Verbeek
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 28, 2018 13:41 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Verbeek » do jun 28, 2018 14:53 pm

Dank je! Ja dat is zo. Interieur wil ik zoveel mogelijk zelf doen, maar weet helemaal niet wat wel of niet handig is qua indeling/kastjes/bed etc. (is 'n campertje). Het maken zelf vind ik juist erg leuk om te doen.
De tropical print is voor eventjes, om 't toch eventjes een beetje in stijl te maken aangezien het ook geen gezicht was om zo te laten, haha. Dus dat gaat er uiteindelijk vanaf.
Home is where you park it

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door fahtal » do jun 28, 2018 16:11 pm

op de foto ziet de buitenkant er nog best aardig uit. ik zou dan ook deze behouden en je geld spenderen aan een goede technische in orde bus.

Verder lijken de kastjes niet origineel... dus lekker vrolijk printje helemaal top.

gordels... altijd doen. 1 stomme fout en en de hele familie ligt samen op de voorbumper... er is op het forum al best veel over gordels geschreven. het hoeft echt niet veel te kosten.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Voorstellen

Bericht door freddeblok » do jun 28, 2018 16:29 pm

Wees welkom hier
Ziet er nog best goed uit de bus.
Al lid van de club
Kom anders gezellig naar de najaarsmeeting

Fred

Je kan daar ook ter plaatse lid worden.
Op naar een lang en heet bus seizoen.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Voorstellen

Bericht door EeVeeWee » do jun 28, 2018 16:38 pm

Welkom!
Zoals hier al aangegeven is, kun je doen wat je wilt en lekker in je eigen smaak.
Inderdaad op veiligheid niet bezuinigen, daar mag je later nooit spijt van krijgen als je dat wel gedaan hebt.
Ik ben ook een bus een het opknappen net als vele anderen, kijk eens in de rubriek "Busverhalen", daar kun je heel wat inspiratie op doen.
Succes!

Eric
Dus.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door mobiel70 » do jun 28, 2018 18:13 pm

Welkom!!! De majaarsmeeting is beslist een plek waar je naar toe moet gaan. Een soort showroom, zal ik maar zeggen.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Tuinkabouter90 » do jun 28, 2018 19:28 pm

welkom
bus ziet er op de foto wel leuk uit :-)
en ja de indeling is ook wat persoonlijk, vind zelf de berlin indeling van wesfalia wel prettig, maar kunnen natuurlijk altijd een paar verbeteringen aan :-)

meer plezier maken met en van de bus

Verbeek
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 28, 2018 13:41 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Bericht door Verbeek » vr jun 29, 2018 0:00 am

Bedankt voor jullie leuke reacties en de fijne tips!
Op de foto ziet t er idd nog best aardig uit,hihi.maar in t echt is er wel heel wat werk aan.
Kastjes zijn idd niet origineel, vandaar heb ik tijdelijk de print erop gemaakt.
Najaarsmeeting zal ik in de gaten houden! Lijkt me leuk. Nee,nog geen lid.

Heeft er iemand nog tips mbt de motor? Is een 1600, deze moet waarschijnlijk gereviseerd worden. Kun je deze op n betrouwbare manier meer vermogen geven/zo laten/toch voor 2ltr gaan? (En kan dit zonder aanpassing versnellingsbak oid?) Alvast bedankt voor jullie reacties
Home is where you park it

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re:

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jun 29, 2018 12:34 pm

Heeft er iemand nog tips mbt de motor? Is een 1600, deze moet waarschijnlijk gereviseerd worden. Kun je deze op n betrouwbare manier meer vermogen geven/zo laten/toch voor 2ltr gaan? (En kan dit zonder aanpassing versnellingsbak oid?) Alvast bedankt voor jullie reacties
beetje afhankelijk van hoever de motor gereviseerd moet worden.
die van ons is net gedaan. en heb hem een beetje opgewaardeerd, naar een 1641 met w100 nokken assen.
hier zijn we net een week mee op vakantie gegaan.
het wordt nooit een race monster, maar daar hebben wij de bus ook niet voor.
uit eindelijk is het ook weer hoeveel budget je er voor hebt. en welke onderdelen van de motor hergebruikt kunnen worden 8-)

Verbeek
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 28, 2018 13:41 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Verbeek » vr jun 29, 2018 23:41 pm

Hoi! Heel erg bedankt. Binnen nu en 'n paar weken gaan we aan de motor beginnen. Wat er precies mis is weten we nog niet, dus benieuwd wat we tegen gaan komen.
Voor ons hoeft 't ook geen snelheidsmonster te worden, als hij maar goed betrouwbaar is! En 't zou fijn zijn als de vouwwagen evt mee kan.
Home is where you park it

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Voorstellen

Bericht door old brumax » za jun 30, 2018 10:45 am

Verbeek schreef:
vr jun 29, 2018 23:41 pm
Hoi! Heel erg bedankt. Binnen nu en 'n paar weken gaan we aan de motor beginnen. Wat er precies mis is weten we nog niet, dus benieuwd wat we tegen gaan komen.
Voor ons hoeft 't ook geen snelheidsmonster te worden, als hij maar goed betrouwbaar is! En 't zou fijn zijn als de vouwwagen evt mee kan.
Betrouwbaar is zeker een vereiste maar over die vouwwagen hoef je je geen zorgen te maken, de bussen zijn ontworpen om te werken en zijn zelfs met een 1600 motor prima slepers, heb zelf met mijn bus regelmatig vrachten er achter tot soms zelfs meer dan 2 ton, het mag niet volgens de wet en ook niet volgens het typeplaatje op de trekhaak maar de bus geeft geen krimp, natuurlijk duurt het langer voor je 100 rijd maar dat wil je ook niet en uituindelijk moet je ook alles weer tot stilstand brengen en dat is met hoge snelheden toch tenenkrommend!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Verbeek
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 28, 2018 13:41 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Verbeek » ma jul 02, 2018 10:46 am

Fijn om te horen! En heeft u zelf een 1600 motor ook? Is deze nog origineel of heeft u iets aangepast oid? Alvast bedankt voor uw reactie
Home is where you park it

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door fahtal » ma jul 02, 2018 12:17 pm

Een standaard 2.0l is ook geen race beest hoor. met geluk een schamele 70 pk. maar met een lange bak rijdt het wel iets relaxter. echter is een 1600 vaak een stuk zuiniger.

daarnaast zijn de onderdelen voor een 2l vaak duurder. kijk bijvoorbeeld naar de koppen of kachelpotten.

op de eerste plaats is geen haast hebben de beste motor upgrade;)

verder zou ik als ik een motor zou reviseren even rond vragen bij de bekende revisie jongens wat hun prijzen zijn voor een gekietelde type1 motor. vaak is dat inderdaad een 1641cc met de juiste nokkenas en carbs.

Wel schijnt de type4 motor betere kwaliteit te zijn. het carter slijt minder snel en hij koelt beter geloof ik... maar een goede type1 met goed gebruik en onderhoud gaat ook 80.000 tot 100.000 mee.

Ik heb zelf 3 bussen met 2liters;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Voorstellen

Bericht door old brumax » ma jul 02, 2018 14:41 pm

Verbeek schreef:
ma jul 02, 2018 10:46 am
Fijn om te horen! En heeft u zelf een 1600 motor ook? Is deze nog origineel of heeft u iets aangepast oid? Alvast bedankt voor uw reactie
Mijn motor is een gewone 1600 op lpg nog met enkele inlaat en kleine carb.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie