Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » do jun 11, 2020 14:54 pm

Dat weet ik niet. Ik kan niet bij de tandwieltjes komen, omdat ik niet weet hoe de wijzertjes en wijzerplaat er af moeten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf weinig vertrouwen in het om met zo een klein prul aan de slag te gaan. Meestal is het daarna kapot.

Dus als iemand geïnteresseerd is in dit klokje, dan mag deze verkocht worden. Stuur me maar een pb als je interesse hebt.

Edit: klokje is verkocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » za aug 08, 2020 6:10 am

Misschien een beetje een domme vraag, maar wij vragen ons af wanneer onze originele electrolux koelkist nou het hardste koelt.
Hij kan van standje 0 t/m 7. Normaal gezien gaat een koelkast in stand 7 dan het hardste koelen toch?
Wij hebben juist het gevoel dat hij minder koud word in een hogere stand..

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Tuinkabouter90 » za aug 08, 2020 11:16 am

Normaal hoe hoger de stand hoe meer hij koelt, koel je op 220 of op 12 volt?

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » za aug 08, 2020 12:21 pm

We staan op campings en gebruiken de 220v aansluiting.

Het was de afgelopen dagen wel over de 35 graden buiten, wellicht dat het daar aan ligt.

Niet dat hij het slecht deed overigens, maar hij was in de hoogste stand gewoon niet meer zo super koel als voorheen met minder hoge temperaturen en een lagere stand.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » za aug 08, 2020 13:18 pm

die koelkist kan maar een beperkt aantal graden naar beneden koelen dus zodra het koeler word gaat de koelbox kouder worden maar dan heb je dat dus ook minder nodig. :x

Zet de koelbox onder de bus zodra je op een goede plek staat en je hebt goed gekoelde drankjes!! :mrgreen:
Onder de bus is nl de koelste plek, en onder het rijden op de vloer en dan iets erop leggen dat de zon er niet bij kan.
Laatst gewijzigd door old brumax op za aug 08, 2020 15:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door mobiel70 » za aug 08, 2020 13:56 pm

Als ik het zo lees heb je een absorptie-koelkast. Die koelen tot omstreeks 20 à 25 graden beneden de omgevingstemperatuur. Als het 35 graden is haalt jouw koelkast geen temperatuur beneden 15 à 10 graden... Jouw biertje is daardoor wat minder koud dan thuis... Wil je dat anders, dan moet je een compressorkoelkast of -box kopen. Daarin kan je bij deze temperaturen je biertje zelfs laten bevriezen... Let wel op: die dingen zijn duur, maar verbruiken wel minder stroom.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di okt 06, 2020 12:44 pm

Wij zijn nu net terug van een kwart jaar reizen door zuid Europa met onze T2b. Via Frankrijk naar de Picos de Europa in Noord Spanje om vervolgens een volledige maand in Portugal rond te trekken. Hierna vanuit het meest zuidwesterlijke plekje van Europa, Sagres Portugal, via Madrid naar zuid Frankrijk, om vervolgens nog twee weken in Italië te genieten van al het lekkers wat ze daar te bieden hebben. Daarna over de Stelviopas naar Zwitserland en Oostenrijk en vervolgens via Duitsland weer naar ons kleine maar drukke kikkerlandje. Een schitterende reis, waarvan ik een aantal prachtige foto's met jullie wil delen.

Totaal 10 bezochte landen, bijna 9000 gereden kilometers met een maximale hoogte van 2800 meter op de Stelviopas, 1228 liter benzine en een olieverbruik van maar (!) 0,7 liter. Enige noemenswaardige mankementen zijn een gebroken koppelingskabel en een versleten raammechanisme. Koppelingskabel had ik uiteraard als reserve bij en na verzending met UPS was het nieuwe raammechanisme ook zonder veel problemen te monteren.

Een fantastische reis, volledig zonder reisplan, waarin de hoogte punten uiteraard bestaan uit het bezoeken van schitterende plaatsen en het rijden door prachtig gebied. Maar het meest bijzonder is toch om 24/7 met elkaar te kunnen leven, de kinderen zo een lange tijd alle aandacht van de wereld te kunnen geven, volgen wat zij doen en volledig zonder haast in hun tempo te kunnen reizen. Het is erg mooi om de kinderen te kunnen laten zien dat er meer is dan alleen ons huis in Nederland, dat er zoveel verschillende plaatsen en culturen zijn op onze kleine aardbol en dat het allemaal niet vanzelfsprekend is om te leven zoals wij leven. Voor ons een ervaring voor het leven en absoluut (hopelijk zelfs voor nòg langere tijd) voor herhaling vatbaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lars op di okt 06, 2020 13:51 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Briebelbus » di okt 06, 2020 13:12 pm

Mooi om zo’n reis te maken, dat zou ik ook wel willen gaan doen. Dus het roept bij mij de volgende vragen op:

Hoe oud zijn de kinderen en hoe is omgegaan met de leerplicht :?:

Mvg
Marcel
Laatst gewijzigd door Briebelbus op di okt 06, 2020 16:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di okt 06, 2020 13:23 pm

Onze kinderen zijn 1½ en 4½ jaar oud. De leerplicht is dus nog niet van toepassing.

Maar mocht je leerplichtige kinderen hebben, zijn er genoeg wegen om die wet te omzeilen hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Briebelbus » di okt 06, 2020 13:33 pm

Bedankt voor je reactie, dan ga ik die mogelijkheden verkennen. Lijkt mij geweldig om eens een tijdje nomadisch te leven dn te concentreren op wat echt belangrijk is: gezondheid en het gezin.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » di okt 06, 2020 14:49 pm

Dat is idd onvergetelijk maar mijn ervaring is dat dat vooral voor jullie is en dat de kinderen er zeer weinig herinnering van hebben als ze 15-20 jaar oud zijn, de meeste herinneringen zijn gebeurtenissen van later als ze 7-8-10 jaar oud zijn met uiteraard de nodige verschillen per persoon, het grootste probleem was altijd terug in het "hok" en weer elke dag moeten!!
Hoe langer je zwerft des te groter dat verschil en hoe meer je zigeunerbloed blijf borrelen, maar de weemoed is iets wat ook na jaren blijft knagen!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Wilfred » di okt 06, 2020 15:47 pm

Hopeloos ouderwets gedachtegoed is dat, Louis. Binden met je kind start vanaf het moment dat ze ter wereld komen (misschien al daarvoor). Of ze het zich nou herinneren of niet.

@Lars. Ik vind het echt inspirerend! En ik hoop met heel mijn hart dat ik het je op een dag na kan zeggen dat ik zo'n reis gemaakt het met mijn kids! Vertel je verhaal gerust nog wat uitgebreider!
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door fahtal » di okt 06, 2020 16:15 pm

oh ze herinneren zich niets meer van voor 8 jaar. had ik ze gewoon toch al die tijd achter het behang kunnen plakken!! zonde...

nee alle gekheid op een stokje. wij hebben met onze 2 oudsten. ook in dezezelfde leeftijd 2 en 4 jr 7 weken door australie gereden. veel te kort(al was ik alle enge dieren wel beu op een gegeven moment)

of ze er nog wat van weten nee niet echt. maar de foto`s staan verspreidt door het huis en komen als screen safer op tv voorbij. Dus kunstmatig hebben ze nog wel een herrinering en inderdaad wat wilfred zegt binding is een belangrijk iets.

De jongste die niet bestond is wel jaloers.... dus we moeten toch nog een keertje zoiets doen. heel vervelend;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di okt 06, 2020 16:39 pm

old brumax schreef:Dat is idd onvergetelijk maar mijn ervaring is dat dat vooral voor jullie is en dat de kinderen er zeer weinig herinnering van hebben als ze 15-20 jaar oud zijn, de meeste herinneringen zijn gebeurtenissen van later als ze 7-8-10 jaar oud zijn met uiteraard de nodige verschillen per persoon, het grootste probleem was altijd terug in het "hok" en weer elke dag moeten!!
Hoe langer je zwerft des te groter dat verschil en hoe meer je zigeunerbloed blijf borrelen, maar de weemoed is iets wat ook na jaren blijft knagen!
Ik vind een ouderwetse en pessimistische vorm van denken. Ik neem het je niet kwalijk, laten we het houden op het verschil in generatie.
Wel wil ik je meegeven dat de hechting, vorming en groei van mijn beide dochters enorm is ontwikkeld in de drie maanden reizen. Beide hebben absoluut meer geleerd dan 3 maanden school, opvang of thuis zijn. Wellicht heb je gelijk dat ze het over 10 jaar niet meer volledig kunnen herinneren, maar bovenstaande is voor ons meer dan genoeg reden om te kunnen zeggen dat deze ervaring absoluut van meerwaarde is voor de ouders én de kinderen.

Gelukkig merk ik dat er meer mensen hier wél modern denken. Tegen jullie wil ik zeggen, doe het! Voor je het weet is het te laat en zeg je tegen jezelf, die wens had ik ooit ook....
Je gaat er geen spijt van krijgen, dat beloof ik jullie!

En natuurlijk bedankt voor jullie leuke positieve reacties!

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk



Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » di okt 06, 2020 17:23 pm

Dat is zeker niet negatief bedoeld dan moet je beter lezen maar dit is dus puur mijn ervaring, wil en kun je dit doen zou ik dat zeker niet afraden omdat die tijd NOOIT terug komt!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie