Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
En dat is ook weer mooi schoon...
Koppen in de wasmachine, carter ultrasoon gereinigd
(ja ja, moet het nog een bietje bijwerken her en der...)
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Onderdelen binnen, begonnen aan het nieuwe huishoudcircuit.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
beste tafel vol kabel.. veel plezier met het trekken van de spagetti
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Getting there...
7-aderige aanhangerkabel vanaf keukenblokje, waar een zekeringkast komt. Komt onder dashboardkastje binnen in 8-polige connector.
Van daar uit autoradio, breedstralers, sigarettenaansteker 15A en evt binnenverlichting.
Nog niet getest, eerst nog deze bende ordenen:
Zoals dit soort fijne zaakjes:
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Als die verbinding goed geïsoleerd wordt, kan het best goed zijn.
Beter dan enkel in elkaar gedraaide draadjes met wat plakband er omheen wat ik tegengekomen ben.....
Beter dan enkel in elkaar gedraaide draadjes met wat plakband er omheen wat ik tegengekomen ben.....
Dus.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
ongeisoleerde bedrading is nooit fijn, en beter alles in 1x grondig aanpakken dan verder borduren op de bende die er al inzat.
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Heb twee losse draden die van onder de bus de cabine binnenkomen thv de zekeringkast. Als ik ze volg kom ik bij de hoofdremcilinder uit. Het zijn de middelste twee draden in de foto.
Kan zo even niet vinden wat deze zijn en vind ze 123 ook niks op t forum. Ga me later nog goed focussen op de remmerij, dus een korte vraag of ik deze onaangesloten kan laten? Heb het vermoeden dat deze al niet aangesloten waren namelijk...
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Volgens mij hoort er op de Hoofdremcilinder maar 2 draadjes te zitten dus denk dat er zo'n verloop stekkertje opzit zodat je er meer draadjes op kan prikken.
denk voor een extra remlicht... ik zou de draadjes ook op je Hoofdremcilinder loshalen staat anders spanning op...
die heb je nu namelijk ook op je remlichten.
denk voor een extra remlicht... ik zou de draadjes ook op je Hoofdremcilinder loshalen staat anders spanning op...
die heb je nu namelijk ook op je remlichten.
hoe???
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
eelke schreef:Volgens mij hoort er op de Hoofdremcilinder maar 2 draadjes te zitten dus denk dat er zo'n verloop stekkertje opzit zodat je er meer draadjes op kan prikken.
denk voor een extra remlicht... ik zou de draadjes ook op je Hoofdremcilinder loshalen staat anders spanning op...
die heb je nu namelijk ook op je remlichten.
Helder, dankjewel
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Heb nog eens even goed de tijd genomen om alles te volgen. De een hoort uiteindelijk achter de tiende zekering denk ik, de ander gaat via een connector vlakbij de zekeringkast baar achter naar de remlichten.
Schuifstekker was metaalmoe, vervangen en alles zit er weer op. Cheers.
Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk
Schuifstekker was metaalmoe, vervangen en alles zit er weer op. Cheers.
Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk
- Tookster
- Actief Lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Na een lange radiostilte hier op het forum wil ik deze graag verbreken met wat foto's van de afgelopen maanden.
De zomer stond in het teken van het overspuiten. Ongelooflijk wat een werk... Plamuren, opvullen, schuren, lakken etc. etc. het hield niet op:
De oude deuren waren echt he-le-maal op:
Via het forum aan een nieuwe (tweedehands) set gekomen. Keihard, maar met het nodige plamuurwerk dat gedaan moest worden door lichte welvingen. Dit plamuurwerk ging boven mijn pet en heb ik uiteindelijk door iemand gedaan die voor het jachtservice bedrijf werkt wat ook op de haven zit waar ik sleutel (hij heet Richard, heeft een luchtgekoeld hart en is naar het schijnt een bekende van enige forummers hier):
Ik dacht ik doe de motorbeplating, achterbankframe, motorsteun, dakrek en dashboard ook meteen even, maar ook hier gold dat ik dat goed onderschat heb haha:
Klaar voor de eerste laag, een filler.
Goed zichtbaar is de plamuur op de middelste plaat. Dit was nodig omdat hier een uitsparing in het plaatwerk zat voor de ijskast. Aangezien de ijskast in de nieuwe inbouw naar de andere kant verhuist, heb ik dit dicht laten lassen, waardoor het plaatwerk niet helemaal strak meer was. In principe was het niet eens echt opvallend, maar door de prachtige nieuwe deuren was het zonde om dit niet toch meteen mee te nemen (story of the whole bus natuurlijk... "Ach, nu ik hier bij kan kan ik dit net zo goed ook meenemen...." Vast heel herkenbaar op dit forum...)
Na de filler:
Na de filler nog bepaalde delen een sealer gegeven, omdat er een kans bestond dat de oude verf (1K) zou gaan reageren met de primer. Dit is gelukkig niet gebeurd:
Uiteindelijk was het tijd voor de eindlak. Ik had contact gehad met EeVeeWee, omdat ik de kleur van zijn bus op de foto's van zijn busverhaal erg mooi vond. Die kleur heet Velvet Green. Richard (die dus de deuren had geplamuurd) liet me een paar kevers zien die in Java Green waren gespoten. Ook een donkere 'Teal' kleur, maar feller. Uiteindelijk voor deze kleur gegaan. Hier het resultaat:
De felheid van de laatste foto's is nu iets minder geworden, dat was echt vlak na het spuitwerk. Maar het is een prachtige, veelzijdige kleur geworden: opvallend, maar zodra de zon weg is krijgt de bus ook een zekere ingetogenheid vanwege de donkerheid van het groen. Erg dynamisch dus, ben er mega blij mee.
Hierna volgt een post over de opbouw
De zomer stond in het teken van het overspuiten. Ongelooflijk wat een werk... Plamuren, opvullen, schuren, lakken etc. etc. het hield niet op:
De oude deuren waren echt he-le-maal op:
Via het forum aan een nieuwe (tweedehands) set gekomen. Keihard, maar met het nodige plamuurwerk dat gedaan moest worden door lichte welvingen. Dit plamuurwerk ging boven mijn pet en heb ik uiteindelijk door iemand gedaan die voor het jachtservice bedrijf werkt wat ook op de haven zit waar ik sleutel (hij heet Richard, heeft een luchtgekoeld hart en is naar het schijnt een bekende van enige forummers hier):
Ik dacht ik doe de motorbeplating, achterbankframe, motorsteun, dakrek en dashboard ook meteen even, maar ook hier gold dat ik dat goed onderschat heb haha:
Klaar voor de eerste laag, een filler.
Goed zichtbaar is de plamuur op de middelste plaat. Dit was nodig omdat hier een uitsparing in het plaatwerk zat voor de ijskast. Aangezien de ijskast in de nieuwe inbouw naar de andere kant verhuist, heb ik dit dicht laten lassen, waardoor het plaatwerk niet helemaal strak meer was. In principe was het niet eens echt opvallend, maar door de prachtige nieuwe deuren was het zonde om dit niet toch meteen mee te nemen (story of the whole bus natuurlijk... "Ach, nu ik hier bij kan kan ik dit net zo goed ook meenemen...." Vast heel herkenbaar op dit forum...)
Na de filler:
Na de filler nog bepaalde delen een sealer gegeven, omdat er een kans bestond dat de oude verf (1K) zou gaan reageren met de primer. Dit is gelukkig niet gebeurd:
Uiteindelijk was het tijd voor de eindlak. Ik had contact gehad met EeVeeWee, omdat ik de kleur van zijn bus op de foto's van zijn busverhaal erg mooi vond. Die kleur heet Velvet Green. Richard (die dus de deuren had geplamuurd) liet me een paar kevers zien die in Java Green waren gespoten. Ook een donkere 'Teal' kleur, maar feller. Uiteindelijk voor deze kleur gegaan. Hier het resultaat:
De felheid van de laatste foto's is nu iets minder geworden, dat was echt vlak na het spuitwerk. Maar het is een prachtige, veelzijdige kleur geworden: opvallend, maar zodra de zon weg is krijgt de bus ook een zekere ingetogenheid vanwege de donkerheid van het groen. Erg dynamisch dus, ben er mega blij mee.
Hierna volgt een post over de opbouw
Laatst gewijzigd door Tookster op wo nov 25, 2015 22:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Die is mooi opgeknapt zeg!
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
ziet er goed uit, en welke kleur krijgt het dak??
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Grote opknapbeurt van m'n bus (T2a Highroof)
Wow. Super strak
En je had hem bijna verkocht!!!
En je had hem bijna verkocht!!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige