A&E's T2a Riviera camper 1968
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
A&E's T2a Riviera camper 1968
Hierbij een verslag van aanpassingen van de T2a camper die Anita en ik (A&E dus) dit jaar (2014) gekocht hebben. De bus is gebouwd in december 1968 en model 1969. Het is niet zo spectaculair als vele andere uitgebreide projecten hier, maar ik vind het wel leuk om dit te delen. Het blijkt een klokgave bus te zijn, zodat het gelukkig geen uitgebreid laswerk wordt maar vooral het in onze smaak maken van de camper.
Laat ik beginnen met foto's van de vorige eigenaar.
De bus komt uit Californië en alleen onder het voorruit was de carrosserie wat slechter.
En de kleur was ook nodig aan vervanging toe
Vervolgens is het motorblok gereviseerd en het pop-up dakje opgeknapt met nieuwe stof.
De kleur van de auto is veranderd in de kleuren L512 Velvet Green en L87 Pearl White.
Het interieur is opgeknapt en de kussen zijn voorzien van Westfalia stof.
Het is een eenvoudig net interieur, wel met diverse kast- en bergruimte, maar met een (passieve) koelbox en geen 12V / 230V aansluitingen.
De bus staat netjes in de lak, ik heb alleen de raamlikkers vernieuwd.
Op deze foto's is te zien hoe gaaf de bus is op de bekende kwetsbare plekken:
Wel giert de versnellingsbak nogal, dus ik laat deze reviseren. Ik ben al begonnen met uitbouw ervan.
Laat ik beginnen met foto's van de vorige eigenaar.
De bus komt uit Californië en alleen onder het voorruit was de carrosserie wat slechter.
En de kleur was ook nodig aan vervanging toe
Vervolgens is het motorblok gereviseerd en het pop-up dakje opgeknapt met nieuwe stof.
De kleur van de auto is veranderd in de kleuren L512 Velvet Green en L87 Pearl White.
Het interieur is opgeknapt en de kussen zijn voorzien van Westfalia stof.
Het is een eenvoudig net interieur, wel met diverse kast- en bergruimte, maar met een (passieve) koelbox en geen 12V / 230V aansluitingen.
De bus staat netjes in de lak, ik heb alleen de raamlikkers vernieuwd.
Op deze foto's is te zien hoe gaaf de bus is op de bekende kwetsbare plekken:
Wel giert de versnellingsbak nogal, dus ik laat deze reviseren. Ik ben al begonnen met uitbouw ervan.
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op di okt 28, 2014 22:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus.
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Wat een luxe een eigen smeerput.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Wat er verder op het verlanglijstje staan:
- Carburateur reviseren of vervangen voor een gereviseerde Solex (nu imitatie).
- 12 Volt inbouwen. De huishoudaccu 115 Ah, kabels, bedrading, connectors zijn al besteld.
- 230 Volt inbouwen. De acculader, stopcontacten, aardlekschakelaar, 10 A automaat, kabels e.d. zijn al besteld.
- De koelbox ombouwen naar koelkast, dus actief gekoeld.
- Het dakrek opknappen, waarschijnlijk laten verchromen.
- De motorruimte isoleren (geluid).
- wat kleinere klusjes als een klokje inbouwen in dashboard, scharnierpen motorklep vervangen, ruimte in versnellingspook verminderen en de uitlijning nog wat verbeteren.
Wordt dus vervolgd dus
- Carburateur reviseren of vervangen voor een gereviseerde Solex (nu imitatie).
- 12 Volt inbouwen. De huishoudaccu 115 Ah, kabels, bedrading, connectors zijn al besteld.
- 230 Volt inbouwen. De acculader, stopcontacten, aardlekschakelaar, 10 A automaat, kabels e.d. zijn al besteld.
- De koelbox ombouwen naar koelkast, dus actief gekoeld.
- Het dakrek opknappen, waarschijnlijk laten verchromen.
- De motorruimte isoleren (geluid).
- wat kleinere klusjes als een klokje inbouwen in dashboard, scharnierpen motorklep vervangen, ruimte in versnellingspook verminderen en de uitlijning nog wat verbeteren.
Wordt dus vervolgd dus
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
freddeblok schreef:Wat een luxe een eigen smeerput.
Was het maar waar, maar deze is bij mijn ouders waar de auto ook gestald kan worden als de kever in mijn eigen garage staat
Dus.
- jverkerk
- Beginner
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma aug 27, 2012 21:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwolle
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Mooie bus hoor!! en mooie kleuren combinatie, geeft de bus een klassieke uitstraling.
Mannen blijven jongetjes alleen het speelgoed wordt duurder...
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
De versnellingsbak er vanavond onderuit gehaald.
Het viel me 100% mee, het was maar een half uurtje werk.
Ook de koppeling van de schakelstang aan de neus was zo los, het schroefje met vierkante kop zat niet te vast want dat heb ik wel eens gelezen.
Ik overweeg om de homokinetische koppelingen van nieuw vet te voorzien.
Het viel me 100% mee, het was maar een half uurtje werk.
Ook de koppeling van de schakelstang aan de neus was zo los, het schroefje met vierkante kop zat niet te vast want dat heb ik wel eens gelezen.
Ik overweeg om de homokinetische koppelingen van nieuw vet te voorzien.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag een afspraak gemaakt om de bak te laten reviseren, hij moet alleen schoon zijn en alle olie moet er uit.
Dat schoonmaken is al een hele klus, er zat een hele laag (tectyl?) meuk op, dus dat was flink bikken/krabben.
Nu nog de aftap-plug er uit zien te krijgen, van een M10 bout met drie contramoeren draai ik de moeren dol.
Dat schoonmaken is al een hele klus, er zat een hele laag (tectyl?) meuk op, dus dat was flink bikken/krabben.
Nu nog de aftap-plug er uit zien te krijgen, van een M10 bout met drie contramoeren draai ik de moeren dol.
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Zoek de verschillen voor en na bikken, schrapen, staalborstelen en bezoek aan de wasbox
Dus.
-
- Actief Lid
- Berichten: 187
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Rosmalen
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Goed bezig!!! Mooie bus overigens!
Groeten
Tom
Groeten
Tom
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Dank!
Vandaag begonnen met de homokinetische koppelingen schoon te maken, althans eerst één.
Wat een vies klusje
Na schoonmaken zijn er toch duidelijke slijtsporen te zien helaas.
Misschien is vervangen toch het beste....
Vandaag begonnen met de homokinetische koppelingen schoon te maken, althans eerst één.
Wat een vies klusje
Na schoonmaken zijn er toch duidelijke slijtsporen te zien helaas.
Misschien is vervangen toch het beste....
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op do nov 06, 2014 16:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Als dit nog originele homokineten zijn en ze nog goed werkten zonder al te veel speling en lawaai dan zou ik ze weer monteren.
De kwaliteit van de aftermarket homokineten is helaas niet echt geweldig (kan natuurlijk ook niet voor de prijs waarvoor deze worden aangeboden).
De kwaliteit van de aftermarket homokineten is helaas niet echt geweldig (kan natuurlijk ook niet voor de prijs waarvoor deze worden aangeboden).
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Ik heb ze inderdaad niet gehoord, maar dat kan ook aan het geraas van de versnellingsbak gelegen hebben
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Intussen weer de nodige spullen ontvangen:
- Nieuwe startaccu 61 Ah
- Huishoudaccu AGM 115 Ah
- 12 Volt systeem, incl. koppelen van accu's, accupolen, kabels, zekeringen, sigarettenaanstekers, interieurverlichting, spanningsmeters enz.
- 220 Volt systeem, incl. acculader, kabels, connector buitenkant bus, stopcontacten, kacheltje. 10 A automaat en aardlekschakelaar nog in bestelling.
- Vulbussen, rubbers en koppeling versnellingsbak van schakelmechanisme.
Voorlopig hoef ik me niet te vervelen
- Nieuwe startaccu 61 Ah
- Huishoudaccu AGM 115 Ah
- 12 Volt systeem, incl. koppelen van accu's, accupolen, kabels, zekeringen, sigarettenaanstekers, interieurverlichting, spanningsmeters enz.
- 220 Volt systeem, incl. acculader, kabels, connector buitenkant bus, stopcontacten, kacheltje. 10 A automaat en aardlekschakelaar nog in bestelling.
- Vulbussen, rubbers en koppeling versnellingsbak van schakelmechanisme.
Voorlopig hoef ik me niet te vervelen
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Vandaag de gereviseerde SOLEX 30 PICT-2 van mijn Kever 1300 cc motor opgehaald en ook een gereviseerde SOLEX 34 PICT-3 voor mijn 1600 cc bus gekocht. Die zien er als nieuw uit!
En een instructie er bij gehad voor de afstelling.
Nette prijzen trouwens bij Wim Hommes!
En een instructie er bij gehad voor de afstelling.
Nette prijzen trouwens bij Wim Hommes!
Dus.