Fleetwoods Bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
SF&L
Actief Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: do mar 06, 2008 19:46 pm
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door SF&L » zo mei 18, 2008 19:41 pm

COOOLL die witte ringen...
dat is zeg maar het kersje op je gele taartje! :lol:
ziet er erg mooi uit.
Momenteel rijdend in 67' kever, de geur is hetzelfde alleen de kleur is anders...

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 512
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » ma mei 19, 2008 20:06 pm

SF&L schreef:COOOLL die witte ringen...
dat is zeg maar het kersje op je gele taartje! :lol:
ziet er erg mooi uit.
Ben er zelf ook erg blij mee! Staan erg goed vind ik.

Ondertussen is het dashboardkastje ook af. Ik had nog wat mooi hout liggen van het oude camperinterieur (met mooi fineer). Ziet er mooi uit, is stevig, krasbestendig en scheelt weer schuren en verven :D

De foto's:

Voor montage:
Afbeelding

Op z'n plek:
Afbeelding

En close up: Het gat in de hoek moest erin omdat daar een luchtkanaal loopt. Ook moest daar een uitsparing komen voor de bediening van de frisseluchtklep. Ook nog een sigarettenaansteker gemonteerd zodat we daar nog het een of ander op aan kunnen sluiten:
Afbeelding

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
SF&L
Actief Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: do mar 06, 2008 19:46 pm
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door SF&L » ma mei 19, 2008 21:37 pm

ook weer mooi.... :P
daar word ik weer blij van...
Momenteel rijdend in 67' kever, de geur is hetzelfde alleen de kleur is anders...

Gebruikersavatar
twotone
Gevorderde
Berichten: 599
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 18:29 pm

Bericht door twotone » ma mei 19, 2008 21:57 pm

d'as een heel sjiek kastje!
Die whitewalls zijn idd supervet!
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a



Kustom, because stock sucks.......

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » ma mei 19, 2008 22:25 pm

Strak dashboard kastje!
Ziet er degelijker uit als een stuk karton wat er origineel inzit.
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » ma mei 19, 2008 22:39 pm

Erg mooi kastje, maar hoe heb je het bevestigd?

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 512
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » di mei 20, 2008 9:21 am

Dank voor de leuke reacties!
airhead schreef:Erg mooi kastje, maar hoe heb je het bevestigd?
Aan de zijkanten klemt het lekker tussen de luchtkanalen en aan de boven en onderzijde heb ik de originele bevestigingspunten gebruikt en wat L-vormige haakjes van de gamma :lol:. Altijd mooi als dit soort dingen precies passen.

Zonder de haakjes zat ie al aardig goed op z'n plek (met een beetje overtuigingskracht :wink:), dus die haakjes zorgen er alleen voor dat ie niet naar beneden valt. Ik had eerst van wat restjes MDF een testversie gemaakt voordat ik deze versie heb gemaakt en dat was toch wel erg handig.

Groet, Martijn

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 512
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » do jun 18, 2009 19:38 pm

Hmm, hier weer es ff het stof van af blazen.

Niet echt hele schokkende dingen te melden, maar ik ken mijn bus ondertussen weer wat beter :wink:

Afgelopen week deed de bus ineens raar: na (moeilijk) starten deed ie het op zich wel aardig maar na 20-30 seconden (of na gasgeven): sputter, proest, hoest, kuch, rammel, rammel....niets.... Na eerst de bougiekabels de schuld te hebben gegeven (want die waren toch wel echt aan vervanging toe....) van allerlei dingetjes gechecked en uiteindelijk moest het toch wel de carburateur zijn (@ etienne: nog bedankt voor de tips 8) ).

Het ding maar eens helemaal uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt. Er waren ook wel wat pakkingen aan vervanging toe en aan de voorkant (waar normaal volgens mij een of ander overdrukklepje zit, maar bij mij een dubbeltje :shock: ) zat een klein gaatje waar ie dus valse lucht trekt (maar volgens mij zat dit er altijd al..). Anyway, met niewe pakkingen, nieuwe membranen en een gerepareerd gaatje weer gemonteerd en eigenlijk zonder problemen kunnen starten. FF afstellen en loopt weer prima 8)

Achteraf stelt het eigenlijk niet eens zo gek veel voor, maar ben toch wel een beetje trots op mezelf :oops: . Zo'n carburateur was voor mij toch altijd wel een beetje een mysterieus ding, maar nu weet ik precies wat alles is en waar het zit :D

Op naar budel :D

Groet, martijn

stijntje

Bericht door stijntje » do jun 18, 2009 19:40 pm

Goed man!

Geeft altijd een goed gevoel als je iets zelf hebt kunnen oplossen!

Bravo!

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » do jun 18, 2009 22:43 pm

Mooi hoor! Maar hoever is het nou met je arm naar die radio? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is als hij linksonder in het bakje had gezeten? Maar los daarvan... Super! Helemaal mooi gemaakt!!
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 512
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » do jun 18, 2009 22:56 pm

Thomas schreef:Mooi hoor! Maar hoever is het nou met je arm naar die radio? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is als hij linksonder in het bakje had gezeten? Maar los daarvan... Super! Helemaal mooi gemaakt!!
Tja, ik moet wel een beetje leunen. Maar dat zou ook nog moeten als ie helemaal links zat en dan zit de volumeknop een beetje verstopt achter de rand van het dash. Ook zit je dan nog met de bediening van de frisse lucht klep. Ik vond dit handiger zo.

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » do jun 18, 2009 23:00 pm

fleetwood schreef:
Thomas schreef:Mooi hoor! Maar hoever is het nou met je arm naar die radio? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is als hij linksonder in het bakje had gezeten? Maar los daarvan... Super! Helemaal mooi gemaakt!!
Tja, ik moet wel een beetje leunen. Maar dat zou ook nog moeten als ie helemaal links zat en dan zit de volumeknop een beetje verstopt achter de rand van het dash. Ook zit je dan nog met de bediening van de frisse lucht klep. Ik vond dit handiger zo.

Groet, Martijn
radio met Afstandsbediening 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do jun 18, 2009 23:11 pm

Gewoon met z'n 2en rijden.
Altijd handig zo'n afstandbedienig :wink:
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 512
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » vr jun 19, 2009 6:55 am

zomerbloempje schreef:Gewoon met z'n 2en rijden.
Altijd handig zo'n afstandbedienig :wink:
Haha, precies. De bus wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor vakantie en weekendjes en dan ben je idd met z'n tweeën. De ontvangst van de antenne is ook niet helemaal super (is zo'n klein plakgevalltje achter de voorruit) dus vaak staat een CD-tje op en eer die afgelopen is, ben je alweer een uurtje verder.

Groet, Martijn

Plaats reactie