Fleetwoods Bus
Ben er zelf ook erg blij mee! Staan erg goed vind ik.SF&L schreef:COOOLL die witte ringen...
dat is zeg maar het kersje op je gele taartje!
ziet er erg mooi uit.
Ondertussen is het dashboardkastje ook af. Ik had nog wat mooi hout liggen van het oude camperinterieur (met mooi fineer). Ziet er mooi uit, is stevig, krasbestendig en scheelt weer schuren en verven
De foto's:
Voor montage:
Op z'n plek:
En close up: Het gat in de hoek moest erin omdat daar een luchtkanaal loopt. Ook moest daar een uitsparing komen voor de bediening van de frisseluchtklep. Ook nog een sigarettenaansteker gemonteerd zodat we daar nog het een of ander op aan kunnen sluiten:
Groet, Martijn
Dank voor de leuke reacties!
Zonder de haakjes zat ie al aardig goed op z'n plek (met een beetje overtuigingskracht ), dus die haakjes zorgen er alleen voor dat ie niet naar beneden valt. Ik had eerst van wat restjes MDF een testversie gemaakt voordat ik deze versie heb gemaakt en dat was toch wel erg handig.
Groet, Martijn
Aan de zijkanten klemt het lekker tussen de luchtkanalen en aan de boven en onderzijde heb ik de originele bevestigingspunten gebruikt en wat L-vormige haakjes van de gamma . Altijd mooi als dit soort dingen precies passen.airhead schreef:Erg mooi kastje, maar hoe heb je het bevestigd?
Zonder de haakjes zat ie al aardig goed op z'n plek (met een beetje overtuigingskracht ), dus die haakjes zorgen er alleen voor dat ie niet naar beneden valt. Ik had eerst van wat restjes MDF een testversie gemaakt voordat ik deze versie heb gemaakt en dat was toch wel erg handig.
Groet, Martijn
Hmm, hier weer es ff het stof van af blazen.
Niet echt hele schokkende dingen te melden, maar ik ken mijn bus ondertussen weer wat beter
Afgelopen week deed de bus ineens raar: na (moeilijk) starten deed ie het op zich wel aardig maar na 20-30 seconden (of na gasgeven): sputter, proest, hoest, kuch, rammel, rammel....niets.... Na eerst de bougiekabels de schuld te hebben gegeven (want die waren toch wel echt aan vervanging toe....) van allerlei dingetjes gechecked en uiteindelijk moest het toch wel de carburateur zijn (@ etienne: nog bedankt voor de tips 8) ).
Het ding maar eens helemaal uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt. Er waren ook wel wat pakkingen aan vervanging toe en aan de voorkant (waar normaal volgens mij een of ander overdrukklepje zit, maar bij mij een dubbeltje ) zat een klein gaatje waar ie dus valse lucht trekt (maar volgens mij zat dit er altijd al..). Anyway, met niewe pakkingen, nieuwe membranen en een gerepareerd gaatje weer gemonteerd en eigenlijk zonder problemen kunnen starten. FF afstellen en loopt weer prima 8)
Achteraf stelt het eigenlijk niet eens zo gek veel voor, maar ben toch wel een beetje trots op mezelf . Zo'n carburateur was voor mij toch altijd wel een beetje een mysterieus ding, maar nu weet ik precies wat alles is en waar het zit
Op naar budel
Groet, martijn
Niet echt hele schokkende dingen te melden, maar ik ken mijn bus ondertussen weer wat beter
Afgelopen week deed de bus ineens raar: na (moeilijk) starten deed ie het op zich wel aardig maar na 20-30 seconden (of na gasgeven): sputter, proest, hoest, kuch, rammel, rammel....niets.... Na eerst de bougiekabels de schuld te hebben gegeven (want die waren toch wel echt aan vervanging toe....) van allerlei dingetjes gechecked en uiteindelijk moest het toch wel de carburateur zijn (@ etienne: nog bedankt voor de tips 8) ).
Het ding maar eens helemaal uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt. Er waren ook wel wat pakkingen aan vervanging toe en aan de voorkant (waar normaal volgens mij een of ander overdrukklepje zit, maar bij mij een dubbeltje ) zat een klein gaatje waar ie dus valse lucht trekt (maar volgens mij zat dit er altijd al..). Anyway, met niewe pakkingen, nieuwe membranen en een gerepareerd gaatje weer gemonteerd en eigenlijk zonder problemen kunnen starten. FF afstellen en loopt weer prima 8)
Achteraf stelt het eigenlijk niet eens zo gek veel voor, maar ben toch wel een beetje trots op mezelf . Zo'n carburateur was voor mij toch altijd wel een beetje een mysterieus ding, maar nu weet ik precies wat alles is en waar het zit
Op naar budel
Groet, martijn
Tja, ik moet wel een beetje leunen. Maar dat zou ook nog moeten als ie helemaal links zat en dan zit de volumeknop een beetje verstopt achter de rand van het dash. Ook zit je dan nog met de bediening van de frisse lucht klep. Ik vond dit handiger zo.Thomas schreef:Mooi hoor! Maar hoever is het nou met je arm naar die radio? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is als hij linksonder in het bakje had gezeten? Maar los daarvan... Super! Helemaal mooi gemaakt!!
Groet, Martijn
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
radio met Afstandsbediening 8)fleetwood schreef:Tja, ik moet wel een beetje leunen. Maar dat zou ook nog moeten als ie helemaal links zat en dan zit de volumeknop een beetje verstopt achter de rand van het dash. Ook zit je dan nog met de bediening van de frisse lucht klep. Ik vond dit handiger zo.Thomas schreef:Mooi hoor! Maar hoever is het nou met je arm naar die radio? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is als hij linksonder in het bakje had gezeten? Maar los daarvan... Super! Helemaal mooi gemaakt!!
Groet, Martijn
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Haha, precies. De bus wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor vakantie en weekendjes en dan ben je idd met z'n tweeën. De ontvangst van de antenne is ook niet helemaal super (is zo'n klein plakgevalltje achter de voorruit) dus vaak staat een CD-tje op en eer die afgelopen is, ben je alweer een uurtje verder.zomerbloempje schreef:Gewoon met z'n 2en rijden.
Altijd handig zo'n afstandbedienig
Groet, Martijn