De bus met "een beetje liefde" naar de spuiter

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Gasdrop
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: di dec 26, 2017 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975

De bus met "een beetje liefde" naar de spuiter

Bericht door Gasdrop » za feb 03, 2018 20:26 pm

Na een serieuze stripactie heb ik mij Teetweetje naar de spuiter gebracht. Een los stuur en wat draden was alles wat er nog inzat. Toch heeft ze zich nog op eigen kracht op een autoambulance weten te werken. Nu gaat de jacht op onderdelen beginnen. Tijdens het strippen is er helaas meer gesneuveld dan mij lief is. Raamrubbers heb ik moeten los snijden en de rubber die nog aanwezig waren waren hun elasticiteit ook al een aantal jaren kwijt. Omdat de vorige eigenaar zelf een oliekoeler ontworpen had, heb ik die ook op het laatst nog moeten verwijderen. Maar eindelijk!!
Voor tips en onderdelen houd ik mij uiteraard aanbevolen, er is bijna geen onderdeel meer wat nog mooi is. In het dashboard zitten zoveel gaten dat ik overweeg er een sjoelbak of een spaghetti vergiet van te maken. Het hefdak leek meer op een mummie met boerkini met al dat duct tape met doeken. In combinatie met een lekkende gastank kreeg ik mijn bedenkingen. Die heb ik er dan ook maar meteen afgehaald, er zaten 2 gastanks op het dak verborgen onder een papier-maché spoiler. :oops:

Nu gaat het nog wel even duren voordat de bus de spuiterij weer gaat verlaten omdat ze het in de verloren uren willen doen, dus nu maar hopen dat er weinig schades binnen komen :lol:

I keep you on the hight..

Gasdrop (nu draf)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gasdrop op wo feb 14, 2018 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop maar dat er roze koeken zijn!

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: De bus met "een beetje liefde" naar de spuiter

Bericht door eelke » za feb 03, 2018 21:11 pm

Mooi project!

Oranje is ook mijn lievelingskleur! Blijft hij zo of krijgt hij een andere kleur?

Onderdelen zijn via het forum of via facebook (aircooled verkoophoek) goed te vinden.
Rubbers zou ik echt nieuw doen, verschillende leveranciers, verschillende kwaliteiten en verschillende meningen daarover ;)

Laat maar weten wat je zoekt!

Succes
hoe???

Gasdrop
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: di dec 26, 2017 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: De bus met "een beetje liefde" naar de spuiter

Bericht door Gasdrop » wo feb 14, 2018 10:36 am

Hallo Eelke,
Ik denk dat ik nog heel veel nodig ga hebben. I.i.g. een fatsoenlijk dashboard en deurpanelen enz. Ik heb de tijd want de spuiter gaat er
op z'n gemakkie aan werken. Dus komende tijd in de verloren uurtjes lekker op internet snorren. Bedankt voor je leuke reactie!! Ik zal de aircooled verkoophoek in de gaten houden!

Groet!
Ik hoop maar dat er roze koeken zijn!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: De bus met "een beetje liefde" naar de spuiter

Bericht door Tuinkabouter90 » wo feb 14, 2018 13:25 pm

hey, welkom bij de club.
zo te zien heb je nog werk genoeg aan de bus.
ga je dit zelf doen of gaat de spuiter dit allemaal doen??
want je hebt ook een vreemde constructie achter de voorbumper zitten.
en hoop voor je dat de spuiter veel verloren uurtjes heeft.
want meestal zijn dat toch niet de meest handige afspraken :-)

succes met de resto

Plaats reactie