[Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
madz
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 20:36 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door madz » vr feb 08, 2013 10:09 am

Wekelijks transport naar Kuopio klink goed! :)

Heftig hoor zo veel rond reizen! Ieder z'n job, zet mij maar lekker op locatie.

Ik hoop dat hij een beetje in order is, mijn aanschaf budget is niet veel dus ik zal veel werk moeten doen. Maar ik ben niet van plan de bus in eerste instantie helemaal te strippen, dus het moet wel binnen grenzen blijven.

Ik vrees dan ook dat de bus zaterdag tegen valt en ik het toch maar niet doe, maar wie weet heb ik mazzel. De bus staat al 5 jaar uitgeschreven, maar de verkoper zegt dat hij loopt en rijdt, alleen wat laswerk op de bodem nodig voor de keuring. Waarom de bus dan nog te koop staat ... ? Dat zullen we zaterdag zien.
Zonder al te veel roest, als de motor loop, de webasto EN eberspacher het beiden doen is de 1600€ wel aardig safe denk ik. Maar altijd uitkijken met zo'n prijs.

Mocht ik 'm kopen dan spreek ik graag een keer af in Kuopio ;)

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door Paneltje'70 » vr feb 08, 2013 17:57 pm

1600 euro is idd niet veel geld...

Met een beetje handigheid kom je een heel eind!

Hoe ga je de bus gebruiken... Ook s'winters?

In Mikkeli en Porvoo zijn jaarlijks erg leuke meetings!

Ben benieuwd morgen.... Dubbel check de bodem en de balken! Hier ben ik met m'n deluxe ook de mist mee in gegaan!!!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

madz
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 20:36 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door madz » zo feb 10, 2013 9:13 am

Helaas, wat een wrak was dat. De buitenkant hing vast met plamuur en van water in de bak zul je geen last hebben, overal zaten gat. Elk hoekje was door geroest en zo ook de voor- én achteras. Ik snap niet waarom ze dan over de telefoon vertellen dat hij een beetje laswerk en een remmen inspectie nodig heeft voor de keuring (misschien de status 8 jaar geleden)
Ook was hij nog trots dat hij de motor verk... had zodat hij echt met de 2.0 170km/h haalde, met dus allerlij vreemde onderdelen. Klonk wel leuk, maar doe mij maar origineel...

Ik kijk rustig verder, als ik eens voor iemand iets kan betekenen in of rond Kuopio hoor ik dat graag in pm ;)

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door jerupke » zo feb 10, 2013 16:04 pm

Heel verstandig (en knap) om met een reële blik.te blijven kijken!

Nieuwe ronde nieuwe kansen!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

madz
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 20:36 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door madz » di feb 12, 2013 11:21 am

jerupke schreef:Heel verstandig (en knap) om met een reële blik.te blijven kijken!

Nieuwe ronde nieuwe kansen!


Nou knap was het niet, het was echt verschrikkelijk... Deed pijn aan je ogen en hart. Ik vrees dat die bus nooit meer op de weg komt, maar gestript word voor de enkele onderdelen (stuur en lampen ofzo, zelfs de schakel pook was niet origineel).

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door Zaaf » vr feb 22, 2013 22:01 pm

Ik heb inmiddels al aardig wat dingen gevraagd op dit forum, maar ik heb me ook nog niet echt voorgesteld. Althans, niet in dit topic.

Wij zijn dus Zaaf en Marie en hebben T2 CJ Westfalia. Een 2 liter, denk ik. Motor ligt er nu uit voor een kleine opknapbeurt, maar ik ben een beetje aan het twijfelen gebracht of het echt een 2.0 is.
Heb ook geen flauw idee in wat voor motor uitvoeringen de CJ's allemaal geleverd zijn...

Maar goed, de T2 hebben we vorig jaar gekocht in Lisserbroek. Van orgine wit, maar door de vorige eigenaar is de onderkant oranje gemaakt.
Heb het altijd een coole bus gevonden ondanks dat VW niet mijn favoriete automerk is. De bus hebben we eigenlijk ook gekocht omdat ik vrij allergisch ben om in een klein tentje op een camping te slapen en mijn vriendin daar juist dol op is. Een compromis dus. Of nee, een superdeal. 8-)

Ben nu dus druk met een kleine opknapbeurt van de motor, wat voornamelijk veel schoonmaakwerk inhoudt. Motorplaatwerk word gepoedercoat, een paar nieuwe onderdeeltjes en dan is het werk aan de motor hopelijk klaar in maart.

Oja, en we komen uit Amsterdam.

Groeten,

Zaaf en Marie.

peter82
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 16:17 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: tilburg

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door peter82 » zo jun 16, 2013 20:42 pm

Hallo allemaal,

ook ik ben sinds kort actief op dit forum, maar had me nog niet voorgesteld.

Dus bij deze...

Ik ben Peter Smeets, 31 jaar oud, getrouwd en heb een zoontje van 8 maanden oud. We zijn woonachtig in Tilburg.

Door mijn opa en de films van herbie sinds knds af aan verslaafd aan de volkswagen kever.
Echter pas in 2008 kocht ik mijn eerste keverke... (een miskoop bleek achteraf) deze was zo rot als iets.. maar goed... door schade en schande wijs geworden... kocht ik mijn 2e kever... een project uit 67! Deze heb ik helemaal opgeknapt. verlaagd met dropped spindels en een verstelbaar voorasje... achterkant ook lekker laag gezet... waardoor mijn vrouw opeens nietmeer mee kon cruissen....

na 3 jaar rondgereden te hebben en eigenlijk ook wel verslaafd te worden aan de busjes..( bijna mijn gehele kennissen en vrienden rijden allemaal busjes t1/t2 ) kon ik mijn kever verkopen. Hierdoor kon ik opzoek naar een busje....

na goed zoeken kwam ik via via via via via via .... erachter dat er in gent een ex nederlandse t2ab 7persoons walktrough busje stond. Ik ben gaan kijken en vonden hem dus ook in een schuurtje weggestopt. de eigenaar (nu 17 jaar oud) had hem 2 jaar geleden gekocht in nederland en uitgevoerd. hij had bijna al het plaatwerk besteld om er mee te gaan klussen. Maar............ hij heeft er niks meer mee gedaan behalve kaal gemaakt.
na de nodige inspectie.. hebben we een deal gesloten.

De week erna ben ik de bus gaan ophalen en staat nu in zijn tijdelijke stalling op mijn werk waar ik in mjjn vrije tijd eraan ga werken...

FrankVW
Actief Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: ma mar 04, 2013 20:26 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door FrankVW » do jun 20, 2013 19:17 pm

Goedenavond allemaal ! Mijn eerste post om ons voor te stellen. We hadden uiteraard dit forum en website als eens bezocht, en nu even officieel gedag zeggen.
We hebben een 1978 (gebouwd 12/77) T2b Westfalia, Dakato Beige, 2liter injectie met katalysator (die heet kan worden, maar dat is een ander verhaal)
We zijn niet nieuw in de wereld van de luchtgekoelde VW's (we hebben nog een kever, die al 10 jaar geschorst staat door huisje, boompje, beestje, werk, andere zaken) maar nu onze eerste camper.
We hebben hem ingevoerd uit USA en we hebben sinds gisteren de kenteken platen binnen nadat we eerder naar de RDW waren geweest voor de keuring. Platen moet ik er nog op zetten....ze liggen hier binnen.
Bij de eerste keuring afgekeurd op 4 puntjes (remverschil achter, scheurtje in aandrijfhoes, kentekenplaat verlichting deed het niet en ik had amerikaanse knipper/stads lichten wat niet mocht) en nadat we dat gemaakt hadden goedgekeurd op de herkeuring.
Nu gaat het beginnen, want er moet wel het eea gebeuren. Ik heb al even contact gehad met diverse buseigenaren, waaronder jullie eigen secretaris Fred (wist niet dat hij van vct2 was...). Eerste zaken die aangepakt worden zullen zijn: tentdoek vervangen, olielekkage verhelpen, waterpompje gootsteen, 220V ombouw (is 110V USA nu) en eea wat mooier en netter maken. Fred heeft al wat tips gegeven, en ik zal me wel op het forum melden als er iets interessants is. Ik zoek nog wat onderdelen, dus dat lijstje zet ik op het forum, wie weet hebben jullie nog wat liggen......
We hopen er een leuke camper aan te hebben, en tot horens !
Groeten, Frank, Eveline en de kids !

Gebruikersavatar
gemini blue 1302
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: di okt 01, 2013 12:09 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Aalten

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door gemini blue 1302 » di okt 08, 2013 11:01 am

Goedemorgen allen,

Mijn naam is Roy Lievers (31) en woon in Aalten (Achterhoek) samen met mijn vrouw Marian (32), en onze Rottweiler Hummer (4).
Ik ben op mijn 15e aan het werk gekomen bij een Volkswagen dealer als wasstraathulpje. Hier moest ik af en toe een groen kevertje van de manager wassen, poetsen, uitzuigen, enz. vanaf de 1e keer dat ik er in stapte was ik verlieft en was vastbesloten dat er ooit een kever zou komen.

Toen ik eenmaal 22 jaren oud was geworden vroeg mijn schoonvader of ik niet naar een VW beurs wou gaan. ik zag dat uiteraard wel zitten, en we zijn met z'n 2en naar Rosmalen geweest naar het KWF. Hier een beetje rondgestruind, en we kwamen langs een blauwe kever. beetje bekeken, en eigenlijk was hij best gaaf. Even verder gekeken, maar continu de kever in de gaten gehouden. Op een gegeven moment zat er een briefje achter het raam dat we vanaf het balkon niet konden lezen........ #$$%&^ verkocht dachten we. Snel naar beneden gestormd en gekeken, de tekst op het briefje was: "voor info: 06-....." pfffffffffff gelukkig. dus meteen de stoute schoenen aangetrokken en gebeld en een afspraak gemaakt voor een proefrit. Resultaat: Verliefd. Vervolgens de kever meegenomen. Deze kever (1302 uit 1971) ben ik nu aan het restaureren.

Paar keer naar Budel geweest met mijn vrouw, waar zij meteen het 1e jaar heeft meegeholpen in de organisatie. Het jaar daarop wou ze toch wel tussen de mensen op de camping staan... met als gevolg: Ik wil ook een kever!!! Zo gezegd zo gedaan, en rondgekeken op internet. We hebben er (dacht ik) in Schijndel 1 gevonden. Een paarse met een 1845CC motor. Proefritje: Verliefd
Dus ook deze is nu nog in ons bezit. (1300 uit 1971)

Na veel meetings af te zijn gelopen begon het busje toch meer en meer uit te nodigen. Toen dus maar voorzichtig aan het rondkijken naar een busje. De eerste waar we zijn wezen kijken was een witte T3 highroof camper. (achteraf gelukkig) is dit niets geworden. Vervolgens naar een T3 westfalia Joker in den Haag. Erg lang getwijfeld, maar toch maar niet gedaan omdat er erg veel werk in zat. Toen ben ik begonnen met de body-off van mijn kever, dus had ik het een beetje op een laag pitje staan.

Op een gegeven moment mochten we naar een bruiloft (van kevervrienden) in Rotterdam. Aangezien ik al mijn onderdelen voor de restauratie bij Keverland had besteld, en dat in de buurt was, wou ik daar ff binnenvallen om kennis te maken.
Ik zag een paar dagen voor de bruiloft ineens een T2a ex ambulance staan. Deze zag er op de foto's niet heel geweldig uit, maar ik zei tegen Marian, Laten we even kijken en proefrijden, dan kunnen we tenminste zeggen dat we in een T2a gereden hebben.
De bus zag er bij aankomst echt een stuk beter uit als gedacht. Nu echt aan het twijfelen, en een proefrit gaan maken. Na de proefrit, jullie raden het al, story of my life: Verliefd! En dus gekocht!

We gaan nu de binnenkant van de bus helemaal aanpakken, en de buitenkant laten we voorlopig zo.
Het is een camper (op kenteken) en heeft een soort van bed dus dat maken we ook als zijnde camper. Marian heeft al gordijntjes gemaakt, en de kussens gaat mijn moeder helemaal maken. De bus laten we bekleden met vloerkleed door vrienden van me....
We hebben nog een bustent die we bij de Eriba (inmiddels verkocht :cry: ) hadden, die past ook voor de bus als het goed is.

Dat lijkt me genoeg voor vandaag.....
Ik zal nog ff een paar foto's toevoegen.

Afbeelding
Afbeelding
Kever 1302 (1971) Geminiblauw
Kever 1300 (1971) BMW-Paars
Bus T2a (1970) Antraciet/Oranje

Retro hans
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 7:59 am
Bouwjaar Bus: 1976

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door Retro hans » zo okt 27, 2013 9:14 am

na een hele tijd mee gekeken te hebben zal ik me eens voorstellen.
mijn naam is hans bijsterbosch 33 jaren jong en woon in het altijd mooie heerde.
Vader van een dochter genaamd Eva en een zoon genaamd Bart.
getrouwd met mijn lieve vrouw Lieneke.
inmiddels heb ik al 7 jaar een spijlbus die ik aan het restaureren ben.
daarnaast nog een 60er kever gehad die ik verkocht heb om plaats te maken voor m,n t2b panel.
2 jaar geleden gekocht.
interieur volledig aangepast,verstelbaar versmalde voor as met air,trucker mirrors,overriders enz enz
best blij met mn bussie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
greetz hans

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6182
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door guidddo » zo okt 27, 2013 10:21 am

Welkom !!



en jaloers op je spiegels ;)

















eneh, red panels do indeed rule!!!!!
De foto's zijn er weer

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door RemcoD » zo nov 03, 2013 0:00 am

En weer een nieuwe,

Remco (41) aangevuld met Jeanet (37), Vera (6) en Bram (4) zijn wij sinds afgelopen donderdag in het bezit vann een leuchtorange T2b, Westfalia Dallas uit '74. De bus wordt komende tijd technisch klaargemaakt en op kenteken gezet. Als ik foto's heb zal ik een busverhaal starten. Ik zal wel in het mcode topic het codeplaatje plaatsen.

Groet Remco

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door jerupke » zo nov 03, 2013 7:07 am

Welkom. Een Dallas, die zie je niet veel. I k ben benieuwd naar de foto's!

Sent from my HTC One using Tapatalk
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

jorto
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: za nov 09, 2013 20:59 pm

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door jorto » ma nov 18, 2013 23:45 pm

Hallo allemaal,

Ik ben Jort, inmiddels ben ik 20 jaartjes oud en heb mij sinds kort hier op het forum aangemeld. :D

Eigenlijk ben ik hier op het forum terecht gekomen door mijn zwager Oscar, ook wel bekend als Paneltje'70

Een paar weken terug hebben Oscar en ik afgesproken om samen verder te gaan aan de rode t2a!

Zelf ben ik een redelijk handige jongen, en ben altijd wel aan het sleutelen! Volgens mij ideaal voor een project bus :roll: :lol:

Om een idee te geven wat ik doe hier een paar voorbeeldjes:
Mijn eerste scootertje, een Peugeot Jetforce met getunede cilinder en terugloop uitlaat wat resulteerde in 6 pk en een top van rond de 100 kmh
Afbeelding
Afbeelding

Hierna had ik de leeftijd bereikt dat ik een auto moest hebben, dus is er een Fiat punto gekomen. Deze heb ik voorzien van zelfgebouwde uitlaat, met een opmaat spaghettie spruitstuk van rvs, 200cspi katalysator, rechte middenpijp van 50mm en remus rvs sport demper, inductie luchtfilter kit, FK highsport schroefset en andere snuisterijen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Vorige maand ben ik aan iets begonnen waar ik dacht mee gestopt te zijn, ik kon een scooter voor niets ophalen en dat was een Peugeot jetforce. Ik had hier nog veel onderdelen voor dus het nieuwe projectje was geboren:
Zo had ik hem opgehaald;
Afbeelding

En nu staat hij er zo bij:
Afbeelding
Met een Malossi MHR70cc, Yasuni uitlaat etc etc

Dus dat is een beetje lange, kuch korte, introductie :oops: over mij. Als de scooter verkocht is zal ik verder gaan met het busje!! :twisted:

Groetjes,

Jort

Gebruikersavatar
TMOS71
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973

Re: [Algemeen] even voorstellen... nieuw lid / forummer

Bericht door TMOS71 » do dec 26, 2013 10:42 am

Ook maar eens even voorstellen, als kersvers nieuw lid (leden).
Yvon en Wilfred, samen met 4 kinderen sinds ruim een week eigenaar van een 1973er T2. Enig verbouwwerk is nog noodzakelijk om ons zessen ook netjes in gordels te kunnen vervoeren maar we (nou ja eigenlijk is Yvon) zijn redelijk handig... We wonen in Rotterdam dus in die omgeving zou je ons ook tegen kunnen komen, zodra de bus weer uit de stalling is.

We zijn / gaan nog aan het uitzoeken hoe de geschiedenis van ons campertje precies n elkaar zit. Hij is inmiddels rood-wit terwijl hij origineel volledig oranje was, de motor schijnt ook niet de originele te zijn en het interieur is zelfbouw (niet door ons maar voor onze tijd). Er zit een Westfalia hefdak op, dat zo te zien ook niet door Westfalia er op gezet is, zover waren we al wel ;)
Geen achterklep, we begrijpen dat er maar weinig modellen zijn zonder. Erg praktisch lijkt dit niet, we overwegen een safariruit achter voor extra toegangsgemak. Geen bulkheads, we denken dat het misschien een model zonder doorloop is geweest waar iemand de slijptol ingezet heeft. Achter de bestuurdersstoel lijkt nog een deel van een oorspronkelijke raamstijl te zien te zijn.

De auto toont redelijk hard, enkele instapdorpels uitgezonderd. Op dit moment geen directe aandachtspunten anders dan het vervangen van het schuifdeurrubber. Motorisch zeer ok, volgens Yvon dan toch. Die eerder een special build oldtimer (Siata Sping obv Fiat 850) reed, maar op den duur te weinig vermogen voor ons.

Zo ziet ie er (nu) uit:
Afbeelding

Mocht er toevallig iemand zijn die deze bus (her)kent of meer van zijn (hij heet Jan) geschiedenis heet dan horen we dat graag!

Plaats reactie