Iemand met Amescador bedsteetent ervaring?

Plaats reactie
The General
Actief Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: vr feb 10, 2012 8:54 am
Bouwjaar Bus: 1977
Contacteer:

Iemand met Amescador bedsteetent ervaring?

Bericht door The General » ma mei 16, 2016 10:13 am

Beste forum leden,

ivm met familie uitbreiding zijn wij dit jaar genoodzaakt een extra slaap plek erbij te verzinnen.

We zitten te denken om een amescador tent aan te schaffen.

Zijn hier forum leden die hier ervaring mee hebben?

Is deze wint water dicht?

Mug dicht?

Kunnen we er ergens eentje bekijken?

En wie weet wel iemand die eentje heeft liggen die er niets meer mee doet en hem in de verkoop wil doen? :D

Alvast bedankt
Step into a world where technology becomes art. http://www.generalwheels.nl

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: Iemand met Amescador bedsteetent ervaring?

Bericht door JackS » do mei 26, 2016 21:35 pm

aanstaande zondag in Wilnis bij de brillen en Ovalen dag staan er een Amescador.

Ja ze zijn goed van pasvorm en wind en waterdicht net als een gewone tent. Je moet wel aluminium rails op je bus boren voor de juiste afdichting.
AMESCADOR "en daarmee uit"

Gebruikersavatar
mikevandijk
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: do jan 28, 2016 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Iemand met Amescador bedsteetent ervaring?

Bericht door mikevandijk » wo jul 20, 2016 23:25 pm

Ik heb sinds kort een Amescador tent. Nu 4 keer mee weggeweest. Mijn tent is niet 100% mugdicht en volgens mij geldt dat voor alle tenten. Er komen strips op je bus maar dat zijn geen doorlopende strips (2 losse stukken aan iedere zijde). Op de plek van de onderbreking zit er dus wel een "gaatje", niet groot maar zit er wel. Of daar de muggen ook door naar binnen komen betwijfel ik, die vliegen volgens mij gewoon mee naar binnen door de schuifdeur :)

Inderdaad gewoon prima winddicht. Waterdicht ook maar ik heb nog niet zo veel in de regen gestaan dus kan ik niet uit persoonlijke ervaring vertellen.

Of je ook echt een extra slaapplek krijgt zal van de rest van de indeling van je bus afhangen. Kijk ook even hoe makkelijk je de stangen in het dak van je bus kunt haken, als je dakkasten hebt die tot achter doorlopen dan kan het zijn dat je wat weg moet zagen. De stangen van een Amescdor tent steek je langs de scharnieren van je achterklep en haak je daar dan aan een stalen rand.

Ik vind de tent echt super. Je hebt ineens een slaapplek in je bus terwijl je je bank gewoon kunt laten staan. Als de bank ook plat is heb je echt veel slaapplek. Overdag is het een hele leuke speelplek/leesplek voor kinderen. Onverwacht voordeel: als je 's nachts naar buiten wil dan hoef je alleen een rits open te maken in plaats van een schuifdeur. Scheelt bij ons in ieder geval in herrie midden in de nacht. Eerste keer opzetten is een beetje stuntelen maar als je eenmaal weet hoe het moet kun je het in je eentje.

Heb je ook al naar een hangmat gekeken over de voorstoelen? Die gebruiken wij ook en voor jonge kinderen werkt dat ook prima in combinatie met een opblaasmatje of zo. Maar de Amescador tent blijft leuker naar mijn mening.
Mike

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Iemand met Amescador bedsteetent ervaring?

Bericht door fahtal » wo jul 20, 2016 23:52 pm

onze betekening was geen extra plek.. ongeveer 180 lente achter de westy bank . Hefdak is beter jullie hebben alleen popup toch??
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie