t2a doka '69

Plaats reactie
den duracell
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 20:14 pm
Bouwjaar Bus: 1969

t2a doka '69

Bericht door den duracell » do mar 15, 2018 20:48 pm

goede avond,
ik heb een vraagje ontrent mijn doka van '69 .
deze was zo slecht aan de onderkant dat ik niet meer kon zien wat voor balken er tegen de kriksteunen kwam.
zijn het de rechte of de gebogen . heeft er hier iemand wat foto's voor me .

mvg d

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: t2a doka '69

Bericht door Thijs84 » za mar 17, 2018 16:48 pm

zou je een foto kunnen posten? Je beschrijving is wat vaag.. je kriksteun zit tussen je dorpel en middag balk.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 874
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: t2a doka '69

Bericht door DOKA '73 » za mar 17, 2018 20:09 pm

Hi D

Natuurlijk heb ik foto's die je hopelijk wat verder helpen. Dit is van mijn 73'er B doka. Volgens mij lopen de balken exact hetzelfde als de andere bussen.

Ik heb wel een modificatie toegepast mbt de dwarsbalken en heb nu allemaal "hoedjes profielen . Orgineel waren de meeste dwarsprofielen twee ][ C profielen die rug aan rug gelast waren, waar de roest lekker zijn gang kon gaan.

Afbeelding

en na de restauratie:

Afbeelding

Ik schreef het al eens in 2016 toen je een vraag stelde over het plaatwerk voor een doka:\

Succes met de restauratie en het forum is een plek van die alleen maar werkt als je ook jouw werk deelt en anderen probeert te helpen dus ik nodig je uit om een topic te starten en ons op de hoogte te houden van je voortgang, vinden we leuk:))



Grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

den duracell
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: zo mar 13, 2016 20:14 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: t2a doka '69

Bericht door den duracell » za mar 17, 2018 20:34 pm

alvast bedankt nu zie ik wat meer over wat ik wil weten. het ging eigenlijk over de buitenste balken waar de voorste kriksteunen tegen komt. hoe dit allemaal aan elkaar komt.

ik zou het eens moeten doen maar ben niet zo goed om er foto's op te krijgen. op f4f lukt mij het zelfs nog niet.
heb de bus ondertussen al 5 jaar.

Plaats reactie