Olie deksel boutjes.
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Olie deksel boutjes.
Wie kan mij vertellen waarom er tapeindjes gebruikt worden met koperen ringetjes en dopmoertjes?
Je kunt er volgens mij ook gewoon boutjes met koperen ringetjes voor gebruiken toch?
Jw
Je kunt er volgens mij ook gewoon boutjes met koperen ringetjes voor gebruiken toch?
Jw
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Olie deksel boutjes.
Ja dat klopt in principe maar omdat het carter vrij dun is en de deksel er toch regelmatig af moet om het filter te reinigen en olie wisselen is dit toch het sterkste.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Olie deksel boutjes.
De bodem van je carter is bijna 2 cm dik alu.
Draad stukjes mogen niet te ver uit steken anders kun je de dop moertjes er niet ver genoeg op draaien,vind boutjes makkelijker en met een aftap plug in het deksel kun je het deksel loshalen wel een keer over slaan.
Draad stukjes mogen niet te ver uit steken anders kun je de dop moertjes er niet ver genoeg op draaien,vind boutjes makkelijker en met een aftap plug in het deksel kun je het deksel loshalen wel een keer over slaan.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Olie deksel boutjes.
Er is niemand de je tegenhoud!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Olie deksel boutjes.
Het carter is geen aluminium maar een magnesium legering.
Er zitten tapeinden in om de schroefdraad in het carter te sparen, bij gebruik van bouten loop je het risico dat de schroefdraad er uit slijt.
Ik zou het maar gewoon origineel laten.
Als de tapeindjes iets te lang zijn dan kun je ze ook iets inkorten.
Er zitten tapeinden in om de schroefdraad in het carter te sparen, bij gebruik van bouten loop je het risico dat de schroefdraad er uit slijt.
Ik zou het maar gewoon origineel laten.
Als de tapeindjes iets te lang zijn dan kun je ze ook iets inkorten.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Olie deksel boutjes.
Vreemd, bij mij is het deksel met boutjes bevestigd. Niet heel erg vast aandraaien helpt natuurlijk tegen beschadiging van de schroefdraad...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Olie deksel boutjes.
Aanhaalmoment voor deze moertjes is ook slechts 7N.m.
Zeker niet te vast draaien!
Zeker niet te vast draaien!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Olie deksel boutjes.
Volgens mijn zit de oliepomp ook vast met zo'n draadeindje en een moer erop maar dat lukt je niet met een boutje.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Olie deksel boutjes.
Klopt zit vanuit je carter vast op een draadeind wat iets langer is dan de andere.
Die zit ook nog met een dopmoer en de rest nu met boutjes.
Die zit ook nog met een dopmoer en de rest nu met boutjes.