Identificatie motor/kwaliteit
Identificatie motor/kwaliteit
Heeft iemand info over de kwaliteit van de motoren met Braziliaanse identificatienummers. Zijn deze even betrouwbaar als de , door volkswagen erkende identificatienummers, of hoe moet ik dat inschatten bij een eventuele aankoop? Dank alvast!
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Identificatie motor/kwaliteit
Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'braziliaanse identificatienummers'. Sowieso is er na al die tijd niet veel van de nummers af te leiden omdat blokken meestal al een keer gesplitst en gereviseerd zijn.
Neem niet weg dat de zuid-amerikaanse cilinderkoppen (Mexico) kleinere kleppen hebben op de 1600 motoren. Dat kost wat vermogen, maar ze scheuren minder snel en zijn geschikt voor loodvrije brandstof.
Neem niet weg dat de zuid-amerikaanse cilinderkoppen (Mexico) kleinere kleppen hebben op de 1600 motoren. Dat kost wat vermogen, maar ze scheuren minder snel en zijn geschikt voor loodvrije brandstof.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Identificatie motor/kwaliteit
Ze zijn er zelfs met alleen de aanduiding "made in brazil", en verder geen nummer...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/