Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Bericht door Friso » zo sep 29, 2019 13:34 pm

De caburateur op mijn motor is van slechte staat en wil deze laten reviseren.
Nu zit er op de motor een 30pict2. Ook heb ik op schap nog een 30pict3 welke ook aan revisie toe is.

Nu kan ik kiezen welke ik laat reviseren. Is de 30pict3 met 3 afstel schroeven beter dan de 30pict 2??

Zo ja laat ik die namelijk reviseren.


Ben benieuwd naar jullie meningen
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Bericht door Tuinkabouter90 » zo sep 29, 2019 15:38 pm

wat voor type motor heb je??
want heb zelf een 1600 type 1 motor en daar zit een 34pic 3 op

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Bericht door Friso » zo sep 29, 2019 16:12 pm

Het is een 1600 enkelpoorts blok
Daar hoort origineel een 30pict 2 of 3 op
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
_ferry_
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di mar 20, 2018 19:58 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Bericht door _ferry_ » zo sep 29, 2019 21:39 pm

Zou dan zelf neigen naar de 3, en wellicht een iets grotere sproeier er in. Ze waren doorgaans al wat arm afgesteld, en de 5% bioethanol doet daar nog een schepje bovenop.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Bericht door hanhoo » vr okt 11, 2019 23:08 pm

Volgens mij is de 30-PICT-3 maar 1 jaar gebruikt op 1600 enkelpoort motoren waarna ze zijn overgeschakeld naar de 31-PICT-3. De 30-PICT-3 is daarna alleen gebruikt op 1200 motoren. Als de motor altijd goed gelopen heeft op de originele 30-PICT-2 carburateur, zou ik die reviseren. Overschakelen levert je verder weinig op tenzij je ook andere dingen aanpast aan de motor.

Zo had mijn Kever motor een 1600 enkelpoort met een iets hogere compressieverhouding (7,8:1 ipv 7,2:1). Die liep als een malle op een 34PICT4 van een latere 1300AR motor, maar had wel een andere sproeier bezetting nodig.

Kort gezegd: liep hij altijd goed? Is de oude carburateur te redden? Dan die laten reviseren.

Wil je toch een upgrade en dan naar een 31-PICT-3? Ik heb er nog eentje op de plank liggen die ook een opfrisbeurtje kan gebruiken. Stuur maar PB bij interesse.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3

Bericht door Friso » ma okt 14, 2019 12:51 pm

Uiteindelijk ben ik toch voor een 30 PICT 3 gegaan, die kon ik voor een leuk prijsje op de kop tikken. Is gereviseerd door rage en is klaar gemaakt voor een 1200 motor. Diegene die hem bij rage gekocht geeft had hem ongebruikt op de plank liggen.

Heb dus de sproeiers aangepast naar een 1600 motor. Dit is nu de bezetting:

112,5
140
55
65


Rijdt nu top!
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Plaats reactie