Carburateur voetpakking

Plaats reactie
rizlah
Nieuweling
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 19, 2017 9:25 am

Carburateur voetpakking

Bericht door rizlah » ma mar 05, 2018 14:19 pm

Hoi allemaal,

Om te beginnen snel even voorstellen, het is namelijk mijn eerste post. (tijd om uit de schaduw te treden) :D
Mijn vriendin en ik hebben al bijna 10 jaar een T2b, maar helaas weinig tijd gehad de laatste jaren en weinig mee gereden.
Tot 2 jaar geleden kende ik helemaal niets van motoren, maar ondertussen al zeer veel kunnen bijleren.
We volgen nu ook beiden een cursus Oldtimer mechaniek en we zijn begonnen aan een groot onderhoud van de motor en het vervangen van versleten leidingen, kabels, luchtbuizen, enz.

Een onderdeel van het onderhoud is ook een revisie van de carburateur, en dat is prima verlopen met een revisie setje.
Alleen had ik nog een vraagje waar ik niet meteen een antwoord op vind, wie gebruikt er een vloeibare pakking ter ondersteuning van de 'papieren' voetpakking tussen carb en inlaat spruitstuk?
Ik heb Loctite 5920 liggen, die is bestand tegen benzine.

De vorige pakking had het helemaal begeven met lekken tot gevolg. Ik vroeg me af of extra pakking het betrouwbaarder zou maken, of net niet?

Afbeelding

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Carburateur voetpakking

Bericht door hanhoo » ma mar 05, 2018 17:05 pm

Ik hou eigenlijk altijd aan OF de originele pakking gebruiken (in a-kwaliteit en goed passend) OF vloeibare pakking gebruiken. De Loctite 5920 lijkt op het eerste gezicht geschikt.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

rizlah
Nieuweling
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 19, 2017 9:25 am

Re: Carburateur voetpakking

Bericht door rizlah » ma mar 05, 2018 17:31 pm

Bedankt voor de verduidelijking, dan installeer ik die eerst met de pakking die ik heb en hou ik het in het oog.

Gebruikersavatar
Robinelse
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: di mei 10, 2011 14:18 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Carburateur voetpakking

Bericht door Robinelse » ma apr 02, 2018 21:09 pm

A kwaliteit voetpakking volstaat inderdaad prima. De aanligvlakken zijn als het goed is helemaal vlak dus vloeibare pakking is dan overbodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie