Vacuumslangen rembekrachtiger

Plaats reactie
loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door loekie61 » di jan 31, 2017 10:42 am

Na restauratie van mijn motor, 1700 cc dubbele carbs,
heb ik deze weer ingebouwd. Er zijn verschillende onderdelen weg van de rembekrachtiger o.a. de vacuumslangen.
Kan iemand mij wegwijs helpen, misschien met een schema/tekening hoe een en ander hoort te zitten?
Dat tankje in de motorruimte, aan de bovenkant, dat is hier ook een onderdeel van?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door blokkever » di jan 31, 2017 11:24 am

Welk tankje bedoel je?, kun je eens een foto plaatsen?
Bij mijn bus zit er i.i.g geen tankje in de vacuumleiding voor de rembekrachtiger.
Er hoort een een vacuumleiding naar voren te lopen (gedeeltelijk van staal met aan beide einden een stukje hard plastic leiding.
Bij de rembekrachtiger wordt die aangesloten op de vacuumpot, in de motorruimte zit er nog een eenrichtingsventiel in de leiding en vervolgens wordt die aangesloten op het/de inlaatspruitstuk(ken).
Dit plaatje vond ik op het www:
Afbeelding

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door freddeblok » di jan 31, 2017 12:51 pm

Afbeelding deze had ik nog.


Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door gijsv » di jan 31, 2017 16:23 pm

Zowel die gele als de blauwe buis heb ik nog te koop

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door loekie61 » za feb 04, 2017 15:51 pm

Alles schijnt nu goed te zijn aangesloten. Maar het is een sterk stuk:

Ik heb, na demontage van de motor, hier een deelrestauratie aan gedaan.
Daarna is de motor (in een garage) gestart en netjes afgesteld.
Na inbouw krijg ik hem met geen mogelijkheid meer gestart. De motor draait goed rond, maar op een enkel plofje, slaat hij niet aan. Naar mijn mening alles goed aangesloten. Hij heeft een goede vonk, en krijgt benzine.
vrijwel alles is vervangen, bougies, bougiekabels, contactpunten e.n.z.
Raa, raa hoe kan dit, ik weet het niet meer :?

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door wouthwortel » za feb 04, 2017 20:27 pm

Gewoon voor de zekerheid:

-compressie meten
-ontsteking helemaal opnieuw afstellen
-eventueel ander type bougie proberen
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door old brumax » za feb 04, 2017 21:09 pm

Bougiekabels opnieuw in de goede volgorde erop steken, wel een plofje maar niet lopen doet mij denken aan verkeerde volgorde.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door loekie61 » za feb 04, 2017 21:29 pm

Motor heeft een dag ervoor (op de bok) gewoon netjes gelopen......

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door old brumax » za feb 04, 2017 23:33 pm

loekie61 schreef:Motor heeft een dag ervoor (op de bok) gewoon netjes gelopen......


Denk dan heel goed na wat je los gehaald hebt na de eerste run en tijdens het inbouwen, er moet iets zijn, geef eens een klein borrelglaasje benzine boven in de carb dan filter erop en starten zo snel mogelijk, als hij dan een korte run maakt zit het ergens in de benzinetoevoer.
Of even met remreiniger in het luchtfilter spuiten moet reactie geven.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door loekie61 » za feb 04, 2017 23:51 pm

Starterspray en ook benzine in de carbs gegooid, geen reactie. Zeker met Starterspray zou hij toch enig teken van leven moeten geven.

loekie61
Actief Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: margraten

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door loekie61 » ma feb 13, 2017 15:18 pm

Zo, motor loopt eindelijk!
Het probleem was de massastrip van de min pool van de accu.
Deze zat gemonteerd op het koelhuis van het motorblok ( is aluminium)
Nu is mijn vraag;
Waar zit bij jullie de massastrip van de accu gemonteerd op het chassis?

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door RemcoD » ma feb 13, 2017 18:54 pm

Aan een massabout thv de wielkast rechtsachter.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Dekota
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door Dekota » ma feb 13, 2017 19:29 pm

bij mij gaat hij van de accu naar de wielkast, dan naar het ventilatorhuis (type 4 motor).

Er zit toch ook nog een massa kabel van de versnellingsbak naar de auto bij de voorste ophanging? of is dat alleen bij een t3 bus.

Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 874
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: Vacuumslangen rembekrachtiger

Bericht door DOKA '73 » ma feb 13, 2017 20:15 pm

Dekota schreef:bij mij gaat hij van de accu naar de wielkast, dan naar het ventilatorhuis (type 4 motor).

Er zit toch ook nog een massa kabel van de versnellingsbak naar de auto bij de voorste ophanging? of is dat alleen bij een t3 bus.

Jeroen



Op mijn bus zit inderdaad een massakabel aan de linkerkant van de versnellingsbak naar het vaste punt van de achterwielophanging. Ik bedoel dus het vaste punt aan de buis waar de torsie-staven in zitten .

De massa van accu zit aan een massapunt vlak bij de accu en het rechter binnenspatbord.

succes Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Plaats reactie