Bezinepomp overleden?

Plaats reactie
RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Bezinepomp overleden?

Bericht door RemcoD » vr sep 18, 2015 12:26 pm

Ik wil mijn bus eind oktober laten keuren, om te voorkomen dat ik hem in januari met alle pekelrisico's vandien uit zijn winterslaap moet halen. Nu wil ik de week voor de keuring de bus zelf een beurtje geven, dus olie verversen, kleppen stellen, ontsteking etc. Bij mijn inspectie van de onderkant vorige week keek ik echter tegen de volgende brandstofpomp aan.

Afbeeldingimage by Remco Duijts, on Flickr

Is dit een enkeltje brandstofpomphemel wordt of zijn hier revisiesetjes voor te krijgen? Overigens is het olie. De olie ruikt niet naar benzine, dus er lekt geen benzine de olie in. Naast de klomp vloeibare pakking op de voet (dat zal met een nieuwe pakking waarschijnlijk kunnen worden opgelost), zit het probleem in de naad tussen de twee flenzen die met die messing(?) schroefjes bij elkaar worden gehouden. Zit daar ook iets van een pakking tussen? Het betreft een type 4 motor (1800, dubbel carb)

Alvast bedankt voor de tips.

Groet Remco

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Bezinepomp overleden?

Bericht door blokkever » vr sep 18, 2015 13:09 pm

Daar zit het memraan tussen wat de oliekant van de benzinekant vanelkaar scheidt, je zou kunnen controleren of de schroefjes nog goed vast zitten, zoniet, natrekken en controleren of de lekkae dan is verholpen.
Anders, pomp demonteren en controleren op aanwijzingen wat de lekkage kan veroorzaken, als het membraan niet is beschadigd weer inelkaar zetten, evt. met wat benzine en olie bestendige vloeibare pakking.
Revisie setjes zijn er niet voor deze pomp zover ik weet, wellicht dat het membraan van een type 1 pomp ook past, daar zijn wel revisiesetje voor te koop (http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=1658).
Als bovenstaande géén oplossing geeft zit er niets anders op dan een nieuwe of goede gebruikte pomp te monteren.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Bezinepomp overleden?

Bericht door fahtal » vr sep 18, 2015 13:18 pm

of een elektrische pomp. niet dat ik daar super ervaringen mee heb. maar dat kan ook een oplossing zijn.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Bezinepomp overleden?

Bericht door RemcoD » zo sep 20, 2015 9:02 am

Bedankt voor de tips. Ik heb de bus nu niet thuis staan, maar zodra hij weer hier is, zal ik de schroefjes etc controleren.

Mocht de pomp inderdaad overleden zijn, heeft er iemand ervaringen met de vervangingspompen voor een type 4 van Paruzzi?

Groet Remco




Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Bezinepomp overleden?

Bericht door fahtal » zo sep 20, 2015 9:29 am

http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php? ... &start=225

Op deze pagina staan wat ervaringen van mij
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Bezinepomp overleden?

Bericht door RemcoD » do okt 15, 2015 19:53 pm

Aandraaien van de schroefjes hielp. Kon ze rondom 1/8 slagje aandraaien. Pomp moet er volgend jaar alleen een keer uit is om de lekkende pakkingen aan de voet op te lossen. Die zitten dichtgeplakt met, inmiddels loslatende vloeibare pakking.

Groet Remco


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Plaats reactie