Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Mijn t2a met rembekrachtiger trekt de remmen met lopende motor vanzelf aan. De remlichten gaan dan ook branden. Bij lopskoppelen an afkoppelen van de vaccuumslang bij het spruitstuk zijn de problemen opgelost.
Weet iemand een oplossing?
Alles is nieuw inclusief slangen, hoofdremcylinder, vaccuumslangen, blokken en klauwen.
Alvast bedankt
Weet iemand een oplossing?
Alles is nieuw inclusief slangen, hoofdremcylinder, vaccuumslangen, blokken en klauwen.
Alvast bedankt
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Heeft de klep iets te maken met het vanzelf bekrachtigen?
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Weet ik niet...
Is de enigste die niet in je rijtje stond... vandaar
Is de enigste die niet in je rijtje stond... vandaar
hoe???
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
De terugslagklep kan niet de oorzaak hiervan zijn, die zorgt er voor dat het vacuüm vastgehouden wordt wanneer er weinig vacuüm in het inlaatspruitstuk aanwezig is.
Ik denk dat je de duwstang tussen bekrachtiger en rempedaal moet afstellen (iets korter maken), waarschijnlijk sluit het ventiel nu niet helemaal af.
Als dat niet helpt is je rembekrachtiger waarschijnlijk kapot.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Ik denk dat je de duwstang tussen bekrachtiger en rempedaal moet afstellen (iets korter maken), waarschijnlijk sluit het ventiel nu niet helemaal af.
Als dat niet helpt is je rembekrachtiger waarschijnlijk kapot.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Dank voor het advies. De drukstang stond inderdaad niet goed. Het probleem weer opgelost.
Dank jullie wel
Dank jullie wel
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Ik was te vroeg.
Het probleem is weer terug. De schijfremmen voor blijven aanlopen en heet worden.
Nas lang speuren ben ik dit tegengekomen op thesamba https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 95#7886395
Tevens staat ere het een op pagina 5 van brakes and wheels in de Bentley manual.
Men spreekt van een speling van 1 mm tussen het uitstekende stangetje van de rembekrachtiger en de hoofdremcilinder.
Ik weet wel dat het Stan setje van de rembekrachtiger te stellen is.
Heeft iemand hier ervaring mee. Het gaat om mijn 71 t2a met schijfremmen voor
Zie ook; https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 45#6059745
Bedankt voor het meedenken
Het probleem is weer terug. De schijfremmen voor blijven aanlopen en heet worden.
Nas lang speuren ben ik dit tegengekomen op thesamba https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 95#7886395
Tevens staat ere het een op pagina 5 van brakes and wheels in de Bentley manual.
Men spreekt van een speling van 1 mm tussen het uitstekende stangetje van de rembekrachtiger en de hoofdremcilinder.
Ik weet wel dat het Stan setje van de rembekrachtiger te stellen is.
Heeft iemand hier ervaring mee. Het gaat om mijn 71 t2a met schijfremmen voor
Zie ook; https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 45#6059745
Bedankt voor het meedenken
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Geen ervaring mee maar als ik het goed begrijp wijkt de nieuwe HRC af van de oude.
Als je het kunt oplossen door het vulringetje te verwijderen dan zou ik dat eerst proberen, als dat niet lukt dan zou je ook nog een opvulplaatje tussen de HRC en rembekrachtiger kunnen maken.
Let wel op dat dit een luchtdichte verbinding moet zijn, dus ook (vloeibare) pakking gebruiken op het vlak tussen het opvulplaatje en de rembekrachtiger.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Als je het kunt oplossen door het vulringetje te verwijderen dan zou ik dat eerst proberen, als dat niet lukt dan zou je ook nog een opvulplaatje tussen de HRC en rembekrachtiger kunnen maken.
Let wel op dat dit een luchtdichte verbinding moet zijn, dus ook (vloeibare) pakking gebruiken op het vlak tussen het opvulplaatje en de rembekrachtiger.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
- mrfox
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di apr 23, 2019 17:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Ik heb een paar jaar geleden exact hetzelfde issue gehad bij mijn '71er. Stond ik daar met kokende remmen in de Ardennen ... achteraf een leuk verhaal voor aan het kampvuur... maar het heeft heel wat grijze haren opgeleverd om mijn probleem (dat nog iets complexer was) op te lossen. Maar goed. Het probleem is dat after-market rembekrachtigers van tegenwoordig voor meerdere automerken gebruikt worden en daardoor afgesteld moeten worden. Onderstaande instructie heeft bij mij het issue van de aanlopende remmen verholpen:
Having fitted a couple of these servos now, there is a feature that customers should be aware of. Unlike the originals, which have a fixed length internal pushrod, these servos have an adjustable pushrod at the master cylinder end, i.e. inside the servo. The rod has an 8mm lock nut and a 7mm end. It is critical that this adjustment is correct. As supplied, the rod is adjusted too long for Varga master cylinders so needs to be shortened using the adjuster. If this isn't done then there will be constant pressure on the m/c, making the front brakes drag.
By far the easiest way to adjust the rod is to do it off the vehicle using the m/c that is going to be fitted. So you take the servo and the m/c, loosen the adjuster lock nut, screw in the central screw until the point where the m/c mates with the servo without moving the m/c pistons, then screw it in another turn to give some clearance then tighten the lock nut whilst holding the 7mm screw head. I use a deep 8mm ring spanner and a 7mm tube spanner to do this. Doing this with the servo on the vehicle is very difficult and may result in bad language. Then fit the whole unit, servo first, then m/c, and bleed the whole system. The servos work really well when adjusted properly!
You might like to include this advice on a note with the servos to avoid customers complaining that the front brakes are dragging.
bron: https://www.alanhschofield.com/ourparts ... 11905.html
Having fitted a couple of these servos now, there is a feature that customers should be aware of. Unlike the originals, which have a fixed length internal pushrod, these servos have an adjustable pushrod at the master cylinder end, i.e. inside the servo. The rod has an 8mm lock nut and a 7mm end. It is critical that this adjustment is correct. As supplied, the rod is adjusted too long for Varga master cylinders so needs to be shortened using the adjuster. If this isn't done then there will be constant pressure on the m/c, making the front brakes drag.
By far the easiest way to adjust the rod is to do it off the vehicle using the m/c that is going to be fitted. So you take the servo and the m/c, loosen the adjuster lock nut, screw in the central screw until the point where the m/c mates with the servo without moving the m/c pistons, then screw it in another turn to give some clearance then tighten the lock nut whilst holding the 7mm screw head. I use a deep 8mm ring spanner and a 7mm tube spanner to do this. Doing this with the servo on the vehicle is very difficult and may result in bad language. Then fit the whole unit, servo first, then m/c, and bleed the whole system. The servos work really well when adjusted properly!
You might like to include this advice on a note with the servos to avoid customers complaining that the front brakes are dragging.
bron: https://www.alanhschofield.com/ourparts ... 11905.html
Have a nice bay!
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Goeie info, thanks!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Maar dan was er geen vrije slag in je rempedaal neem ik aan?
Re: Rembekrachtiger trekt vanzelf remmen aan
Ik zie dat dit onderwerp weer nieuw leven heeft en ik zie ook dat ik mijn uiteindelijke oplossing niet heb vermeld. Excuus hiervoor nog.
Er moet dus 1 mm speling tussen de indrukstift van de rembekrachtiger en de HRC zitten. Echt heel belangrijk om dit te controleren, omdat dit gevaar van oververhitte remmen kan opleveren... zie eerder. Ook belangrijk omdat het echt superveel werk is om alles weer te demonteren en af te stellen en te monteren en te ontluchten (je kan er zo lekker bij...)
Na mijn probleem heb ik de Zeeuwse onderdelenleverancier gesproken en er met hen over gehad of het niet handig zou zijn om een montage/ afstelinstructie te vermelden op de website. Een tijdje terug stond het er nog niet op...
In ieder geval 1 mm speling tussen HRC en rembekrachtiger aanhouden. Ik heb nu twee van mijn bussen zo opgebouwd en dat werkt goed.
Er moet dus 1 mm speling tussen de indrukstift van de rembekrachtiger en de HRC zitten. Echt heel belangrijk om dit te controleren, omdat dit gevaar van oververhitte remmen kan opleveren... zie eerder. Ook belangrijk omdat het echt superveel werk is om alles weer te demonteren en af te stellen en te monteren en te ontluchten (je kan er zo lekker bij...)
Na mijn probleem heb ik de Zeeuwse onderdelenleverancier gesproken en er met hen over gehad of het niet handig zou zijn om een montage/ afstelinstructie te vermelden op de website. Een tijdje terug stond het er nog niet op...
In ieder geval 1 mm speling tussen HRC en rembekrachtiger aanhouden. Ik heb nu twee van mijn bussen zo opgebouwd en dat werkt goed.