banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door fahtal » vr jun 23, 2017 12:45 pm

Hoi ik had vandaag een schroef in mijn band. dus naar de kwikfit. Hij zat zo aan de zijkant dat een prop niet ging werken. dus nieuwe bestellen.

de beste man was verbaasd over de prijs. omdat deze serie eruit gaat is de prijs waarschijnlijk best scherp.

ik was bij de kwikfit 105 euro kwijt per band plus balanceren en nieuwe ventiel.

online gaan ze voor 80 euro zonder opleggen en ventiel.

dus : Michelin agilis 81 102/100r heb ik er onderliggen ik vind ze fijner dan de toyo die ik onder agata heb liggen. ik heb er ook gelijk 5 besteld voor de doka.

kiek maar of het wat is . misschien zijn er betere aanbiedingen dat heb ik niet uitgezocht. kwikfit man vond het een mooie prijs voor een goede band.

ze hebben ook een goede load index voor onze busjes
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door old brumax » vr jun 23, 2017 13:53 pm

Op wat voor gebied zijn ze fijner ?
Zelf wil ik geen andere hebben daar niet van maar ben toch benieuwd , de toyo's die ik er op heb liggen gaan rond de 100K mee dat heb ik nog nooit geen andere band zien doen en ook het sturen gaat lichter dan een andere band, over de michelin kan ik niet meepraten daar heb ik geen ervaring mee.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door fahtal » wo jun 28, 2017 11:03 am

sturen vind ik een beetje lastig want 2 verschillende bussen. echter de bus met de toyo rijdt minder lekker dan de bus met de michelin. verder vind ik ze stiller en pakken minder steentjes op dan de toyo dus minder steenslag of getik. aangezien ik een oprit met kiezels heb is dat zeker een verschil.

ze zitten er nu 50k op 10 jaar en kunnen zeker qua profiel nog een heel eind mee. of dat 100 ka gaat zijn weet ik niet. ik denk dan ze dan eerder uitgedroogd zijn dan versleten met onze frequentie van rijden met die bus.

ik vond het een scherpe prijs voor een goede band.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door old brumax » wo jun 28, 2017 13:05 pm

fahtal schreef:sturen vind ik een beetje lastig want 2 verschillende bussen. echter de bus met de toyo rijdt minder lekker dan de bus met de michelin. verder vind ik ze stiller en pakken minder steentjes op dan de toyo dus minder steenslag of getik. aangezien ik een oprit met kiezels heb is dat zeker een verschil.

ze zitten er nu 50k op 10 jaar en kunnen zeker qua profiel nog een heel eind mee. of dat 100 ka gaat zijn weet ik niet. ik denk dan ze dan eerder uitgedroogd zijn dan versleten met onze frequentie van rijden met die bus.

ik vond het een scherpe prijs voor een goede band.


Prijs is idd niet verkeerd en ervaring heb ik niet met dat dikke manneke, mijn broer rijd in een grote volvo en had er ook michelin op bij aankoop maar hij heeft ze eraf gegooid, waren nog minimaal 60-70%, omdat hij gek werd van het lawaai op de snelweg, andere banden er onder en muisstil!!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jun 28, 2017 16:34 pm

old brumax schreef:
fahtal schreef:sturen vind ik een beetje lastig want 2 verschillende bussen. echter de bus met de toyo rijdt minder lekker dan de bus met de michelin. verder vind ik ze stiller en pakken minder steentjes op dan de toyo dus minder steenslag of getik. aangezien ik een oprit met kiezels heb is dat zeker een verschil.

ze zitten er nu 50k op 10 jaar en kunnen zeker qua profiel nog een heel eind mee. of dat 100 ka gaat zijn weet ik niet. ik denk dan ze dan eerder uitgedroogd zijn dan versleten met onze frequentie van rijden met die bus.

ik vond het een scherpe prijs voor een goede band.


Prijs is idd niet verkeerd en ervaring heb ik niet met dat dikke manneke, mijn broer rijd in een grote volvo en had er ook michelin op bij aankoop maar hij heeft ze eraf gegooid, waren nog minimaal 60-70%, omdat hij gek werd van het lawaai op de snelweg, andere banden er onder en muisstil!!!!!!


rij zelf ook het liefst met michelin, die herrie kwam waarschijnlijk van het cubben van de band, hadden wij met onze waterkoker ook, nu mischellins er onder en goed :mrgreen:

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door old brumax » wo jun 28, 2017 18:43 pm

Nee de banden waren mooi egaal afgesleten maar maaketn gewoon een tering herrie, bij nieuwe banden word er tegenwoordig aangegeven wat de geluidproduktie is!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door DennisT2 » vr jul 14, 2017 23:15 pm

Ik heb banden met maximale gewichtsklasse 88, die kosten aanzienlijk minder, maar dat is toch voor onze bussen ook nog genoeg? Wat is je reden om banden van tegen de 100 euro te kopen?

Groeten,
Dennis

maxima
Actief Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 22:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: ijzendijke

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door maxima » ma jul 17, 2017 22:08 pm

wij waren ca. 8 jaar terug ca. €240,-- voor 4 banden inclusief montage, merk onbekend, maar wel voor light truck gebruik.
dit zal weer extra stijfheid geven door de extra koord lagen zij men.
en bij kamper zijn de banden eerder versleten op leeftijd (dacht tussen de 8 en 10 jaar) dan op km.
dus volgend seizoen gaan er bij ons 4 nieuwe onder.

gr. Angelo

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door old brumax » ma jul 17, 2017 22:17 pm

DennisT2 schreef:Ik heb banden met maximale gewichtsklasse 88, die kosten aanzienlijk minder, maar dat is toch voor onze bussen ook nog genoeg? Wat is je reden om banden van tegen de 100 euro te kopen?

Groeten,
Dennis

De hooftreden is dat ik geen klapband wil hebben, in een grijs verleden 2x meegemaakt en vind ik meer dan genoeg!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: banden tip Michelin agilis 81 80,- per band

Bericht door DennisT2 » ma jul 17, 2017 23:20 pm

Duidelijk! Ik heb gelukkig nog nooit een klapband gehad. Ook geen reserve wiel mee trouwens. In verleden wel, maar niet echt plek meer voor nu.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Plaats reactie