Welke schokbrekers bij verlaagde T2A?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoosAbrikoos
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo okt 28, 2015 18:50 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groenlo

Welke schokbrekers bij verlaagde T2A?

Bericht door KoosAbrikoos » di dec 29, 2015 22:37 pm

Hi allen,

Momenteel ben ik bezig met het monteren van een verlaagde vooras, dropped spindles (2,5 inch) en horseshoes (3,25 inch). Passende schokdempers mogen hierbij natuurlijk niet ontbreken. Echter kan ik hier op het internet zeer weinig informatie over vinden. Hoe kan ik bepalen welke verlaagde shocks ik moet hebben? Welke shocks zouden jullie aanraden?

Bob

Raeceron
Actief Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: za jun 21, 2014 12:58 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Welke schokbrekers bij verlaagde T2A?

Bericht door Raeceron » wo dec 30, 2015 16:21 pm

Even een tip: horseshoe plates worden nogal eens afgeraden i.v.m. kromtrekken en dus scheef staan van de achterwielen. Verstelbare veerplaten zijn een verstandiger keus en ook handig als je eens een wiel wilt verwijderen: je laat het wiel gewoon uit de wielkast zakken. Met horseshoe plates kan dat een serieuze uitdaging zijn als je brede banden monteert. Succes!!
Cruizin' California sunshine ...

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Welke schokbrekers bij verlaagde T2A?

Bericht door Remon T2A » di jan 05, 2016 19:54 pm

Het schijnt dat je schokbrekers die voor horen achter kan monteren maar pin me er niet op vast. Zelf heb ik een setje Spax van Mycha overgenomen voor verlaagde bussen.
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
KoosAbrikoos
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo okt 28, 2015 18:50 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groenlo

Re: Welke schokbrekers bij verlaagde T2A?

Bericht door KoosAbrikoos » zo jan 17, 2016 18:47 pm

Bedankt voor de reacties! Ik zag afgelopen week een mooi Koni setje voorbij komen op de Facebook pagina van VW Bus Brothers. Deze waren vóór 10cm en achter 9cm korter dan de originele varianten. Deze verlaging komt overeen met de verlaging met de dropped spindles & horseshoes. Ben benieuwd naar de rijeigenschappen met deze set.

Raeceron
Actief Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: za jun 21, 2014 12:58 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Welke schokbrekers bij verlaagde T2A?

Bericht door Raeceron » di jan 19, 2016 14:47 pm

Bij dropped spindels hoef je toch je schokbrekrs niet aan te passen? De spindel blijft immers even groot alleen de plaats van de astap is anders....
Ik heb voor en achter gewoon standaard shocks, geen probleem.
Cruizin' California sunshine ...

Plaats reactie