Groot verschil rembekrachtiger?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door fahtal » di nov 10, 2015 22:29 pm

Kijken of de auto in kwestie een deuk aan de voorkant heeft?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door old brumax » di nov 10, 2015 22:38 pm

fahtal schreef:Kijken of de auto in kwestie een deuk aan de voorkant heeft?

Bestuurder in slaap gevallen??? ;) :lol:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door fahtal » di nov 10, 2015 22:41 pm

Als je er een vacuum pomp op zet zou je het rempedaal makkelijker in moeten kunnen trappen.
Normaal als je start met de voet op de rem. Dan voel je het pedaal iets inzakken.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door fahtal » di nov 10, 2015 22:42 pm

old brumax schreef:
fahtal schreef:Kijken of de auto in kwestie een deuk aan de voorkant heeft?

Bestuurder in slaap gevallen??? ;) :lol:


Hmmmm deuk aan de achterkant?? Dan heeft die in iedergeval een keertje geremd ;-)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door mobiel70 » za nov 14, 2015 22:25 pm

Met die slapende bestuurder achter hem lukt het vast met die deuk...
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Pieter
Actief Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door Pieter » wo nov 18, 2015 18:59 pm

Kan iemand mij vertellen waar origineel de vacuumslang wordt aangesloten op de inlaat?
Sinds juli 2013 zijn wij trotse bezitters van ons T2a busje uit 1971! :)
https://www.instagram.com/busybluebay/

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door old brumax » wo nov 18, 2015 19:09 pm

Een tuit op het inlaatspruitstuk onder de carb. als die er niet zit zul je er een aan moeten maken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Pieter
Actief Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door Pieter » wo nov 18, 2015 19:34 pm

Oei, kan ik hier een 'tuit' voor kopen? Of hoe los ik dit op?
Sinds juli 2013 zijn wij trotse bezitters van ons T2a busje uit 1971! :)
https://www.instagram.com/busybluebay/

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door old brumax » wo nov 18, 2015 21:16 pm

Een stalen pijpje eraan lassen en doorboren, simpel als wat, zorgen dat er geen boorkrullen naar binnen vallen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door Wilfred » di nov 24, 2015 8:24 am

Je inlaatspruitstuk moet eraf. Echt, je redt het gewoon niet om dat netjes te boren zonder slijpsel in je inlaat.

Vervolgens moer op het gat lassen en dan een slangtule hierindraaien met rubbertje ertussen. Heb ik ook gedaan, en werkt perfect.

Of natuurlijk inlaat kopen met aansluiting er al aan!
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door blokkever » di nov 24, 2015 10:47 am

Welnee, alleen carburateur er af is voldoende, daarna even een dot vet in het spruitstuk smeren op de plek waar je gaat boren en na het boren veeg je de dot vet weer weg en als er evt toch nog wat rommel naar beneden valt kun je dat met een stofzuiger met een dunner stukje slang aan het uiteinde er uit zuigen.
Als je met twee man ben kun je ook direct een stofzuiger er bij houden aan de binnenkant op de plek waar de boor door het spuitstuk komt.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door old brumax » di nov 24, 2015 10:52 am

Of eerst een poetsdoek helemaal er in drukken proppen en dan icm vet en stofzuiger kun je dat heel schoon zonder problemen en angst doorboren, een buisje heeft mijn voorkeur , zit origineel ook met brons er op gezet (hardsoldeer) koper gelast.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door Wilfred » wo nov 25, 2015 15:08 pm

zelf weten. Heb onlangs lpg in een 6 cilinder injectie gezet waarbij er 6 nippels in inlaat geboord moesten worden.

Als ik het spruitstuk er niet afgehaald had, was de motor nu schroot geweest. Heb foto's ervan niet op het werk, maar zal ze eens opzoeken.

Daarnaast: Je moet er toch een moer oplassen, wil je het goed doen in mijn ogen. Dat wil je niet met spruitstuk op de motor. Allen de want van je inlaat vond ik te dun om duurzaam draad in te tappen. Is nog niet eens 1 volle draad volgens mij.

Tot slot: je aansluiting wil je op de zijkant lijkt mij. Voorop is geen porum. Is echt kloten om daar lekker bij te komen met boormachine, met spruitstuk nog op motor. Helemaal als je geen inspectieluik hebt.

Het zijn slechts adviezen, maar spruitstuk eraf is een enkele moor. Kost je nog niet een extra pakkingen of wat dan ook want de rubber moffen kan je zo weer erop klemmen. EN het werkt zoveel makkelijker.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Groot verschil rembekrachtiger?

Bericht door blokkever » wo nov 25, 2015 15:43 pm

Dat is niet te vergelijken met een inlaatspruitstuk van een type 1 motor, als er al een spaantje in het spruitstuk valt dan kun je dat nog wegzuigen anders dan bij het boren van een injectienozzle die zo dicht mogelijk bij de kleppen moet zitten.

De inlaatbochen moeten ook los van de kop, i.i.g. aan één kant, dacht de de dynamo ook los moest om het spruitstuk er af te kunnen pakken, en je vergeet nog de flenzen van de spruitstukvoorverwarming en de afsluitkapjes op het koelplaatwerk, al met al wel wat meer werk dan één moer.

Plaats reactie