wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?
Naar mijn idee gaat bij een standaard veerplaat (in mijn geval 2 tandjes lager) het wiel sneller schuin omhoog (staan al scheef) dan bij een verstelbare veerplaat!?
Wat is er aan de hand? heb nu Sprintstars achter die net op tijd schuin naar binnen verdwijnen voor ze de wielkast raken, als ze eerst nog echt omhoog gaan heb ik een probleem. Maar als er wat spul inligt en er een hutje achter hangt liggen uitlaat en trekhaak zowat op de grond dus zou dan graag de boel wat willen omhoog schroeven middels verstelbare veerplaten....
Naar mijn idee gaat bij een standaard veerplaat (in mijn geval 2 tandjes lager) het wiel sneller schuin omhoog (staan al scheef) dan bij een verstelbare veerplaat!?
Wat is er aan de hand? heb nu Sprintstars achter die net op tijd schuin naar binnen verdwijnen voor ze de wielkast raken, als ze eerst nog echt omhoog gaan heb ik een probleem. Maar als er wat spul inligt en er een hutje achter hangt liggen uitlaat en trekhaak zowat op de grond dus zou dan graag de boel wat willen omhoog schroeven middels verstelbare veerplaten....
Groeten, Remon.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Of een setje monroe oppompbare schoks kopen kun je op elk gewenst moment "omhoog"
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Hele goeie inderdaad Old Brumax.
Dacht zelf al aan hulpveren maar die setjes heb je niet voor een verlaagde bus.
Dacht zelf al aan hulpveren maar die setjes heb je niet voor een verlaagde bus.
Groeten, Remon.
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Met horse shoe's krijg je wiel weer ong dezelfde camber stand.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Met verstelbare veerplaten is verstellen 10 minuten werk. Spreek uit ervaring
Cruizin' California sunshine ...
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Raeceron schreef:Met verstelbare veerplaten is verstellen 10 minuten werk. Spreek uit ervaring
Das idd zo gedaan.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Maar met verstelbare veerplaten gaan de wielen dus rechter omhoog en daardoor kom ik waarschijnlijk met mn wielkasten en wielen in de knoop.
Meneer Sam schijnt oppompbare luchtdempers te hebben, daar maar eens langs.
Meneer Sam schijnt oppompbare luchtdempers te hebben, daar maar eens langs.
Groeten, Remon.
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Nee met verstelbare veerplaten ga je juiste meer camber krijgen.
Met horse shoe's staan de wielen rechter.
Op die van mij zitten alleen verstelbare veerplaten vandaar meer camber,welke ik zelf juist mooi vindt
In mijn laagst stand staan de onderkant van de velg zelfs buiten de wielkast.
Met horse shoe's staan de wielen rechter.
Op die van mij zitten alleen verstelbare veerplaten vandaar meer camber,welke ik zelf juist mooi vindt
In mijn laagst stand staan de onderkant van de velg zelfs buiten de wielkast.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Als je bij een verlaagde achterkant zelf je camber wilt kunnen afstellen.
Dan verkoopt Volksprojects beugels welke je bevestigingspunten op je torsie as buis doen verv.
Het betreft dan de bevestigings punten van je reactie arm.
Dan verkoopt Volksprojects beugels welke je bevestigingspunten op je torsie as buis doen verv.
Het betreft dan de bevestigings punten van je reactie arm.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: wielvlucht veerplaat vs verstelbare veerplaat
Gheghe, vind camber ook gaaf.
Dan ga ik voor verstelbare veerplaten en kan ik de Spax-en behouden, wel zo fijn.
Dan ga ik voor verstelbare veerplaten en kan ik de Spax-en behouden, wel zo fijn.
Groeten, Remon.