Rubbers fusee kogels springen los.
Rubbers fusee kogels springen los.
Hallo Allemaal,
Ik ben in het bezit van een VW T2 ab pick up.
Deze heb ik middels een as van volksprojects verlaagd.
Erg mooie as, hierbij heb ik dus nieuwe lagers en draagarmen met kogelgewrichten gemonteerd.
Momenteel staat hij in de laagste stand.
Alleen ben ik er achter gekomen na mijn eerste ritje dat de rubbers niet alleen los zijn gesprongen maar ook stuk zijn.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring en wat is hiervoor de oplossing ?
Ik ben in het bezit van een VW T2 ab pick up.
Deze heb ik middels een as van volksprojects verlaagd.
Erg mooie as, hierbij heb ik dus nieuwe lagers en draagarmen met kogelgewrichten gemonteerd.
Momenteel staat hij in de laagste stand.
Alleen ben ik er achter gekomen na mijn eerste ritje dat de rubbers niet alleen los zijn gesprongen maar ook stuk zijn.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring en wat is hiervoor de oplossing ?
Laatst gewijzigd door Bram3012 op vr jul 10, 2015 18:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Bram3012 schreef:Hallo Allemaal,
Ik ben in het bezit van een VW T2 ab pick up.
Deze heb ik middels een as van volksprojects verlaagd.
Erg mooie as, hierbij heb ik dus nieuwe lagers en draagarmen met kogelgewrichten gemonteerd.
Momenteel staat hij in de laagste stand.
Alleen ben ik er achter gekomen na mijn eerste ritje dat de rubbers niet alleen los zijn gesprongen maar ook stuk zijn.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring en wat is hiervoor de oplossing ?
Weer terug in de originele stand?!
Nee nooit van gehoord dat dat problemen gaf, is het mogelijk dat er bij het monteren iets is mis gegaan??
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
ik zou ze terug in de originele stand kunnen zetten maar ik vind dit mooier maar zou indd mogelijk zijn
Nee in mijn ogen niet, volgens mij kun je er niet veel verkeerd aan doen.
Maar omdat de draagarmen nu zo'n extreme hoek maken tov de spindels tijdens het veren gebeurt dit.
volgens mij kun je dit dan weer oplossen met aangepaste spindels maar dit moet toch eigenlijk niet de bedoeling zijn neem ik aan.
Kan me toch niet voorstellen dat ik als enige dit probleem heb ?
Nee in mijn ogen niet, volgens mij kun je er niet veel verkeerd aan doen.
Maar omdat de draagarmen nu zo'n extreme hoek maken tov de spindels tijdens het veren gebeurt dit.
volgens mij kun je dit dan weer oplossen met aangepaste spindels maar dit moet toch eigenlijk niet de bedoeling zijn neem ik aan.
Kan me toch niet voorstellen dat ik als enige dit probleem heb ?
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
volgens mij heb je 2 manieren om je fusee hoesjes vast te zetten. tegenwoordig worden er elastieken bij geleverd en voorheen waren dit metalen ringen (die je voor je sleutel bos gebruikt, maar dan groter )
Die elastiekjes springen snel los, vooral als het in een grote hoek staat, die metalen dingen blijven wel zitten.
Komt vaker voor bij verlaagde busjes, je fusees moet je ook vaker vervangen omdat ze meer te verduren krijgen..
Die elastiekjes springen snel los, vooral als het in een grote hoek staat, die metalen dingen blijven wel zitten.
Komt vaker voor bij verlaagde busjes, je fusees moet je ook vaker vervangen omdat ze meer te verduren krijgen..
zij die vielen zijn gevallen
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Mmmmm dat is dus minder, er zaten wel metalen klemringetjes bij.
Zou dit dan niet op te lossen zijn met aangepaste spindels hierdoor word de hoek die de draagarmen maakt groter en dus minder belastend voor de rubbers ?
Ai alleen een duur grapje.
Ik zou de rand waar de rubbers knellen ook kunnen weghalen op de spindels miss dat dat helpt.
Zou dit dan niet op te lossen zijn met aangepaste spindels hierdoor word de hoek die de draagarmen maakt groter en dus minder belastend voor de rubbers ?
Ai alleen een duur grapje.
Ik zou de rand waar de rubbers knellen ook kunnen weghalen op de spindels miss dat dat helpt.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
mijn bus is ook verlaagd. (niet tot het uiterste, maar wel behoorlijk verlaagd)
Ik heb er echter nog nooit last van gehad. Als je echt met de bumper op de grond wilt liggen, dan zou je aanpassingen moeten maken. (dus andere fusee armen waarbij de slag groter is, heb deze echter alleen bij kevers gezien)
Zelf gaan lopen prutsen, dus die rand weg halen zou ik niet snel doen.. en dan blijven je rubbers helemaal niet zitten.. en een veilige bus is ook wel fijn..
Ik heb er echter nog nooit last van gehad. Als je echt met de bumper op de grond wilt liggen, dan zou je aanpassingen moeten maken. (dus andere fusee armen waarbij de slag groter is, heb deze echter alleen bij kevers gezien)
Zelf gaan lopen prutsen, dus die rand weg halen zou ik niet snel doen.. en dan blijven je rubbers helemaal niet zitten.. en een veilige bus is ook wel fijn..
zij die vielen zijn gevallen
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Dan snap ik het niet, ik heb hem verlaagd maar echt niet dat de bumper de grond raakt ik kan er nog gewoon aan werken als hij op de grond staat dus ik kom er nog redelijk goed onder.
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Er bestaan 2 verschillende hoesjes, met 1 plooi en met 2 plooien. Ik heb de ervaring dat de hoesjes met 1 plooi inderdaad minder goed blijven zitten dan de hoesjes met 2 plooien. Mijn bus is overigens ook wat verlaagd.
Hoesje met 1 plooi:
Hoejse met 2 plooien (merk Meyle):
Misschien heb je er iets aan.
Hoesje met 1 plooi:
Hoejse met 2 plooien (merk Meyle):
Misschien heb je er iets aan.
Easy!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Heb ook die met twee plooien.. maar dan wel de metalen ring gebruikt
Wist niet eens dat er andere bestonden..
Wist niet eens dat er andere bestonden..
zij die vielen zijn gevallen
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Ik heb dezelfde ervaring als Airtime.
En mijn bus is niet verhoogd.
En mijn bus is niet verhoogd.
I am Wouth and I approve this message.
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
ok dat kan ik wel eens proberen weet iemand waar ik deze kan krijgen ?
als ik de fusee pennen weer uit de spindels haal moet er dan weer naar de uitlijning gekeken worden ?
Hier kun je het camber toch mee stellen of ben ik dan helemaal mis ?
als ik de fusee pennen weer uit de spindels haal moet er dan weer naar de uitlijning gekeken worden ?
Hier kun je het camber toch mee stellen of ben ik dan helemaal mis ?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Is er maar 1 aan iedere kant, goed kijken waar die zit, met en kraspen oid. merken dan kun je hem weer in dezelfde stand terug monteren.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Rubbers fusee kogels springen los.
Ok Fusee rubbers zijn vervangen en de auto wat hoger gelegd, dus dat zou geen problemen meer moeten geven.
Volgende vraag ik zou toch wat lager willen met de bus dus dropped spindels is de enige optie.
Nu heb ik dropped spindels gevonden alleen staat er bij dat ik misschien de remklauwen moet veranderen naar een nieuwer type.
mijn bus is uit 72 maar net uit de verkeerde maand, hoe kan ik nou nakijken of ik ze moet vervangen of niet ?
Bout is M14 en steek van de draadgaten is 90 mm
Volgende vraag ik zou toch wat lager willen met de bus dus dropped spindels is de enige optie.
Nu heb ik dropped spindels gevonden alleen staat er bij dat ik misschien de remklauwen moet veranderen naar een nieuwer type.
mijn bus is uit 72 maar net uit de verkeerde maand, hoe kan ik nou nakijken of ik ze moet vervangen of niet ?
Bout is M14 en steek van de draadgaten is 90 mm