Pagina 2 van 4

Re: Tires and Stance

Geplaatst: vr mar 01, 2013 15:14 pm
door Robstar
golfclassic schreef:
deNIELSon schreef:Achter een heel klein stukje wegslijpen thv je aandrijfas en draagarm, dan kan je 2 buitentanden zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.


iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"


Denk dat die van DeNIELSon wel redelijk de maximale verlaging is zonder al te grote aanpassingen.

Re: Tires and Stance

Geplaatst: ma mar 04, 2013 23:16 pm
door deNIELSon
In mijn busverhaal op pagina 8 staan een paar foto's met 15 inch icm 1 binnentand verlaging.
Een binnentand geeft weer iets meer verlaging dan 1 buitentand. Je kan met standaard schokbrekers blijven rijden plus dat er niet geslepen, geschaafd of gelast hoeft te worden.

Zodra je lager wilt ontkom je er niet aan om aanpassingen te doen.

Re: Tires and Stance

Geplaatst: wo mar 06, 2013 21:25 pm
door Diederik
golfclassic schreef:
deNIELSon schreef:Achter een heel klein stukje wegslijpen thv je aandrijfas en draagarm, dan kan je 2 buitentanden zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.


iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"



Misschien hier eens kijken: http://latebay.co.uk/

Re: Tires and Stance

Geplaatst: do mar 07, 2013 10:38 am
door Robstar
Died schreef:
golfclassic schreef:
iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"



Misschien hier eens kijken: http://latebay.co.uk/


en dan natuurlijk hier posten, zodat dit topic gevuld blijft voor zulke vragen!!

Re: Tires and Stance

Geplaatst: di mar 26, 2013 21:45 pm
door bjorn s
Afbeelding

Voor:
Red9 ez-rider kit 4-5.5'' op ca.5''
bandjes: 175/60-14 op standaard staal

Achter: verstelbare veerplaten en chassisnotch, en korte shocks.
bandjes: 195/65-14 op 1"verbreed staal

Re: Tires and Stance

Geplaatst: wo mar 27, 2013 9:35 am
door Robstar
Nice!

Re: Tires and Stance

Geplaatst: wo jun 05, 2013 10:45 am
door jurn
Robstar schreef:Misschien is het makkelijk om hier een sticky van te maken, want de vragen;

Hoe kan ik laag? welke bandenmaat moet ik hebben? hoeveel tanden achter?

komen redelijk vaak voor...

Wat hier te posten:

- Je bandenmaat
- Je velgtype (maat / ET-waarde / adapters e.d.)
- Je wijzigingen aan de wielophanging
- Een duidelijke foto waarop goed te zien is hoe je auto op zijn wielen staat.
- Je ervaringen met deze set-up

Mocht hiervoor geen interesse zijn, mag deze weer dicht..

-----------------------------------------------------------------

Afbeelding
Volkswagen T2a (1970)

Voor: 165/50 R15
Achter: 185/70 R15

Voor: SSP Porsche Fuchs 4,5J et 45 (incl. adapters 26mm)
Achter: SSP Porsche Fuchs 5,5J et 45 (incl. adapters 26mm)

Voor: Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5" (staat op ± 4,75")
Achter: 1 buitentand versteld

Ervaring: Bevalt prima, maar denk toch dat achter nog 1 tand gaat zakken, om de bus weer "waterpas" te zetten.


Ik ben bezig met dezelfde setup 5,5J Fuchs 5x130, alleen ga ik voor Porsche 944 remmen monteren. Hoe gaat het met het wiel eropzetten aan de achterkant icm de adapters? Ik moet de banden keuze nog maken. Was nu aan het denken om voor 165/55/15 te nemen en achter 185/65/15.

Re: Tires and Stance

Geplaatst: wo jun 05, 2013 11:12 am
door Robstar
jurn schreef:
Spoiler:


Ik ben bezig met dezelfde setup 5,5J Fuchs 5x130, alleen ga ik voor Porsche 944 remmen monteren. Hoe gaat het met het wiel eropzetten aan de achterkant icm de adapters? Ik moet de banden keuze nog maken. Was nu aan het denken om voor 165/55/15 te nemen en achter 185/65/15.


Ik had achter een adapter, (van Keverland) ertussen zitten. had nog ±1 cm ruimte over met de spatbordrand, met opzetten van het wiel geen last.

denk dat de bandenmaat goed is.

Succes met kiezen ;)

en hier wel een foto posten, wanneer je hem klaar hebt.

Re: Tires and Stance

Geplaatst: wo jun 05, 2013 11:36 am
door jurn
Bedankt voor de snelle reactie. Ik vind het erg lasting om de setup juist te kiezen. Ik heb het naafkapje trouwens gepast en dit gaat net (of net niet) heb 1 mm speling als ik de velg aangetrokken heb. Hebben jullie ervaring met het iets afslijpen van de as aan de achterkant.

Maar voordat de wielen erop kunnen moet ik eerst nog het volgende lijstje afwerken:
-Velgen fatsoenlijk polijsten
-Velgen afplakken en detailleren
-Banden monteren
-Porsche 944 remmen reviseren en monteren op dropped spindels
-RED9 eraf, veerplaten terugzetten samen met nieuwe draagarmen en dropped spindels.

Ik hoop dit voor Bugshow Spa klaar te hebben, maar denk dat het polijsten nog wat uurtjes gaat kosten.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Tires and Stance

Geplaatst: wo jun 05, 2013 16:14 pm
door deNIELSon
Volgens mij staat in de laatste Airmighty de tip om de naafkapjes sowieso te laten passen.

"Stubaxle van een T2b"

Re: Tires and Stance

Geplaatst: do jun 06, 2013 7:54 am
door Remon T2A
deNIELSon schreef:Volgens mij staat in de laatste Airmighty de tip om de naafkapjes sowieso te laten passen.

"Stubaxle van een T2b"


Klopt wil ik ook gaan doen anders zit je aan een spacer van 5mm vast.

Re: Tires and Stance

Geplaatst: do jun 06, 2013 9:29 am
door jurn
Ik had ook al ergens gelezen dat een astap van een t2b korter is. Ik heb de airmighte niet. Maar kun je een de astap van een T2b gewoon monteren of heb ik dan ook andere trommels nodig?

artikel met de info die ik heb:

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 32&t=14729

Re: Tires and Stance

Geplaatst: do jun 06, 2013 13:10 pm
door mychatype3
jurn schreef:Ik had ook al ergens gelezen dat een astap van een t2b korter is. Ik heb de airmighte niet. Maar kun je een de astap van een T2b gewoon monteren of heb ik dan ook andere trommels nodig?


As-tap van een B is 13mm (dacht ik zo uit mijn hoofd) korter dan van een A.
Trommels en flensen zul je moeten gebruiken van een B en dan omboren naar 5x130 of de dure :oops: creative flensen kopen http://www.creative-engineering.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=51&Itemid=26.

leesvoer ;)

http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=2&t=28545&start=80

Greetz mycha

Re: Tires and Stance

Geplaatst: zo aug 25, 2013 11:51 am
door Remon T2A
Hehe, sinds vanochtend 8-) 8-) 8-) :

Vooras: Red Wishbone met schijven en 165/55/15
Achteras : vooralsnog 2 tanden omlaag met 185/65/15 (komt een upgrade).
Afbeelding

Re: Tires and Stance

Geplaatst: ma aug 26, 2013 9:52 am
door Airtime
Dat ziet er heeeeel goed uit Remon! 8-)