Tires and Stance

Gebruikersavatar
Robstar
Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 15:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door Robstar » vr mar 01, 2013 15:14 pm

golfclassic schreef:
deNIELSon schreef:Achter een heel klein stukje wegslijpen thv je aandrijfas en draagarm, dan kan je 2 buitentanden zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.


iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"


Denk dat die van DeNIELSon wel redelijk de maximale verlaging is zonder al te grote aanpassingen.

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Tires and Stance

Bericht door deNIELSon » ma mar 04, 2013 23:16 pm

In mijn busverhaal op pagina 8 staan een paar foto's met 15 inch icm 1 binnentand verlaging.
Een binnentand geeft weer iets meer verlaging dan 1 buitentand. Je kan met standaard schokbrekers blijven rijden plus dat er niet geslepen, geschaafd of gelast hoeft te worden.

Zodra je lager wilt ontkom je er niet aan om aanpassingen te doen.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Tires and Stance

Bericht door Diederik » wo mar 06, 2013 21:25 pm

golfclassic schreef:
deNIELSon schreef:Achter een heel klein stukje wegslijpen thv je aandrijfas en draagarm, dan kan je 2 buitentanden zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.


iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"



Misschien hier eens kijken: http://latebay.co.uk/

Gebruikersavatar
Robstar
Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 15:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door Robstar » do mar 07, 2013 10:38 am

Died schreef:
golfclassic schreef:
iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"



Misschien hier eens kijken: http://latebay.co.uk/


en dan natuurlijk hier posten, zodat dit topic gevuld blijft voor zulke vragen!!

Gebruikersavatar
bjorn s
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: za apr 14, 2012 20:39 pm
Bouwjaar Bus: 1973

Re: Tires and Stance

Bericht door bjorn s » di mar 26, 2013 21:45 pm

Afbeelding

Voor:
Red9 ez-rider kit 4-5.5'' op ca.5''
bandjes: 175/60-14 op standaard staal

Achter: verstelbare veerplaten en chassisnotch, en korte shocks.
bandjes: 195/65-14 op 1"verbreed staal

Gebruikersavatar
Robstar
Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 15:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door Robstar » wo mar 27, 2013 9:35 am

Nice!

Gebruikersavatar
jurn
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 06, 2011 21:08 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door jurn » wo jun 05, 2013 10:45 am

Robstar schreef:Misschien is het makkelijk om hier een sticky van te maken, want de vragen;

Hoe kan ik laag? welke bandenmaat moet ik hebben? hoeveel tanden achter?

komen redelijk vaak voor...

Wat hier te posten:

- Je bandenmaat
- Je velgtype (maat / ET-waarde / adapters e.d.)
- Je wijzigingen aan de wielophanging
- Een duidelijke foto waarop goed te zien is hoe je auto op zijn wielen staat.
- Je ervaringen met deze set-up

Mocht hiervoor geen interesse zijn, mag deze weer dicht..

-----------------------------------------------------------------

Afbeelding
Volkswagen T2a (1970)

Voor: 165/50 R15
Achter: 185/70 R15

Voor: SSP Porsche Fuchs 4,5J et 45 (incl. adapters 26mm)
Achter: SSP Porsche Fuchs 5,5J et 45 (incl. adapters 26mm)

Voor: Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5" (staat op ± 4,75")
Achter: 1 buitentand versteld

Ervaring: Bevalt prima, maar denk toch dat achter nog 1 tand gaat zakken, om de bus weer "waterpas" te zetten.


Ik ben bezig met dezelfde setup 5,5J Fuchs 5x130, alleen ga ik voor Porsche 944 remmen monteren. Hoe gaat het met het wiel eropzetten aan de achterkant icm de adapters? Ik moet de banden keuze nog maken. Was nu aan het denken om voor 165/55/15 te nemen en achter 185/65/15.

Gebruikersavatar
Robstar
Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 15:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door Robstar » wo jun 05, 2013 11:12 am

jurn schreef:
Spoiler:


Ik ben bezig met dezelfde setup 5,5J Fuchs 5x130, alleen ga ik voor Porsche 944 remmen monteren. Hoe gaat het met het wiel eropzetten aan de achterkant icm de adapters? Ik moet de banden keuze nog maken. Was nu aan het denken om voor 165/55/15 te nemen en achter 185/65/15.


Ik had achter een adapter, (van Keverland) ertussen zitten. had nog ±1 cm ruimte over met de spatbordrand, met opzetten van het wiel geen last.

denk dat de bandenmaat goed is.

Succes met kiezen ;)

en hier wel een foto posten, wanneer je hem klaar hebt.

Gebruikersavatar
jurn
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 06, 2011 21:08 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door jurn » wo jun 05, 2013 11:36 am

Bedankt voor de snelle reactie. Ik vind het erg lasting om de setup juist te kiezen. Ik heb het naafkapje trouwens gepast en dit gaat net (of net niet) heb 1 mm speling als ik de velg aangetrokken heb. Hebben jullie ervaring met het iets afslijpen van de as aan de achterkant.

Maar voordat de wielen erop kunnen moet ik eerst nog het volgende lijstje afwerken:
-Velgen fatsoenlijk polijsten
-Velgen afplakken en detailleren
-Banden monteren
-Porsche 944 remmen reviseren en monteren op dropped spindels
-RED9 eraf, veerplaten terugzetten samen met nieuwe draagarmen en dropped spindels.

Ik hoop dit voor Bugshow Spa klaar te hebben, maar denk dat het polijsten nog wat uurtjes gaat kosten.

Afbeelding
Afbeelding

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Tires and Stance

Bericht door deNIELSon » wo jun 05, 2013 16:14 pm

Volgens mij staat in de laatste Airmighty de tip om de naafkapjes sowieso te laten passen.

"Stubaxle van een T2b"
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Tires and Stance

Bericht door Remon T2A » do jun 06, 2013 7:54 am

deNIELSon schreef:Volgens mij staat in de laatste Airmighty de tip om de naafkapjes sowieso te laten passen.

"Stubaxle van een T2b"


Klopt wil ik ook gaan doen anders zit je aan een spacer van 5mm vast.
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
jurn
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 06, 2011 21:08 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Tires and Stance

Bericht door jurn » do jun 06, 2013 9:29 am

Ik had ook al ergens gelezen dat een astap van een t2b korter is. Ik heb de airmighte niet. Maar kun je een de astap van een T2b gewoon monteren of heb ik dan ook andere trommels nodig?

artikel met de info die ik heb:

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 32&t=14729

Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Re: Tires and Stance

Bericht door mychatype3 » do jun 06, 2013 13:10 pm

jurn schreef:Ik had ook al ergens gelezen dat een astap van een t2b korter is. Ik heb de airmighte niet. Maar kun je een de astap van een T2b gewoon monteren of heb ik dan ook andere trommels nodig?


As-tap van een B is 13mm (dacht ik zo uit mijn hoofd) korter dan van een A.
Trommels en flensen zul je moeten gebruiken van een B en dan omboren naar 5x130 of de dure :oops: creative flensen kopen http://www.creative-engineering.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=51&Itemid=26.

leesvoer ;)

http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=2&t=28545&start=80

Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Tires and Stance

Bericht door Remon T2A » zo aug 25, 2013 11:51 am

Hehe, sinds vanochtend 8-) 8-) 8-) :

Vooras: Red Wishbone met schijven en 165/55/15
Achteras : vooralsnog 2 tanden omlaag met 185/65/15 (komt een upgrade).
Afbeelding
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5014
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tires and Stance

Bericht door Airtime » ma aug 26, 2013 9:52 am

Dat ziet er heeeeel goed uit Remon! 8-)
Easy!

Plaats reactie