Tires and Stance
Tires and Stance
Misschien is het makkelijk om hier een sticky van te maken, want de vragen;
Hoe kan ik laag? welke bandenmaat moet ik hebben? hoeveel tanden achter?
komen redelijk vaak voor...
Wat hier te posten:
- Je bandenmaat
- Je velgtype (maat / ET-waarde / adapters e.d.)
- Je wijzigingen aan de wielophanging
- Een duidelijke foto waarop goed te zien is hoe je auto op zijn wielen staat.
- Je ervaringen met deze set-up
Mocht hiervoor geen interesse zijn, mag deze weer dicht..
-----------------------------------------------------------------
Volkswagen T2a (1970)
Voor: 165/50 R15
Achter: 185/70 R15
Voor: SSP Porsche Fuchs 4,5J et 45 (incl. adapters 26mm)
Achter: SSP Porsche Fuchs 5,5J et 45 (incl. adapters 26mm)
Voor: Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5" (staat op ± 4,75")
Achter: 1 buitentand versteld
Ervaring: Bevalt prima, maar denk toch dat achter nog 1 tand gaat zakken, om de bus weer "waterpas" te zetten.
Hoe kan ik laag? welke bandenmaat moet ik hebben? hoeveel tanden achter?
komen redelijk vaak voor...
Wat hier te posten:
- Je bandenmaat
- Je velgtype (maat / ET-waarde / adapters e.d.)
- Je wijzigingen aan de wielophanging
- Een duidelijke foto waarop goed te zien is hoe je auto op zijn wielen staat.
- Je ervaringen met deze set-up
Mocht hiervoor geen interesse zijn, mag deze weer dicht..
-----------------------------------------------------------------
Volkswagen T2a (1970)
Voor: 165/50 R15
Achter: 185/70 R15
Voor: SSP Porsche Fuchs 4,5J et 45 (incl. adapters 26mm)
Achter: SSP Porsche Fuchs 5,5J et 45 (incl. adapters 26mm)
Voor: Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5" (staat op ± 4,75")
Achter: 1 buitentand versteld
Ervaring: Bevalt prima, maar denk toch dat achter nog 1 tand gaat zakken, om de bus weer "waterpas" te zetten.
Laatst gewijzigd door Robstar op wo feb 20, 2013 8:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: Tires and Stance
http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=4&t=7365
20 pagina's leesvoer
Voor:
- versmalde vooras (5,5cm smaller dan origineel), dropped spindels, verlengde schokbreker torens, adjusters;
- airshocks;
- porsche 944 remmen (versmallen ca. 8mm/10mm);
- fuchs 5,5Jx15 ET 42, 165/55/15;
- hoogte (laagte ) 53cm van grond tot onderkant wielkast (gemeten door hart van de velg) airshock max. 61.5cm;
- randje chassis weg-geslepen voor stuurstang;
Achter:
- Porsche 944 remmen, vergelijkbaar als een T2b trommel breedte;
- spaxs 14 standen verstelbare schokbreker;
- fuchs 6Jx15 ET 36, 185/65/15;
- Hoogte, 45 cm grond tot onderkant wielkast
- genotched voor aandrijfas, randje chassis weg-geslepen voor draagarm;
- Motorsteun ingekort;
Planning (voorjaar) 2013:
Achter airshocks plaatsen (spaxen komen te koop ) zakken naar 42cm en opgepompt vermoedelijk tussen de 45 - 49 cm;
8-valve air setup met luchttank;
Wisselen draagarmen, camber correctie;
Gr. mycha
20 pagina's leesvoer
Voor:
- versmalde vooras (5,5cm smaller dan origineel), dropped spindels, verlengde schokbreker torens, adjusters;
- airshocks;
- porsche 944 remmen (versmallen ca. 8mm/10mm);
- fuchs 5,5Jx15 ET 42, 165/55/15;
- hoogte (laagte ) 53cm van grond tot onderkant wielkast (gemeten door hart van de velg) airshock max. 61.5cm;
- randje chassis weg-geslepen voor stuurstang;
Achter:
- Porsche 944 remmen, vergelijkbaar als een T2b trommel breedte;
- spaxs 14 standen verstelbare schokbreker;
- fuchs 6Jx15 ET 36, 185/65/15;
- Hoogte, 45 cm grond tot onderkant wielkast
- genotched voor aandrijfas, randje chassis weg-geslepen voor draagarm;
- Motorsteun ingekort;
Planning (voorjaar) 2013:
Achter airshocks plaatsen (spaxen komen te koop ) zakken naar 42cm en opgepompt vermoedelijk tussen de 45 - 49 cm;
8-valve air setup met luchttank;
Wisselen draagarmen, camber correctie;
Gr. mycha
Laatst gewijzigd door mychatype3 op wo feb 20, 2013 8:03 am, 2 keer totaal gewijzigd.
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: Tires and Stance
Voor:
Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5"
Heb nog stukje verlaging over.
Banden: Nankang maat 175/55/15.
Velgen: SSP Fuchs gepolijste spaken, zwart hart, 5.5 x 15 - offset +20 - 5 x 112.
Achter:
2 buitentanden verlaging.
Uber gasgevulde korte schokdempers.
Veerplaten ingeslepen.
Ter hoogte van aandrijfassen en draagarmen randje weggeslepen.
Banden: Nankang maat 185/65/15.
Velgen: SSP Fuchs gepolijste spaken, zwart hart, 5.5 x 15 - offset +20 - 5 x 112.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
Re: Tires and Stance
@mycha, weet dat er op andere fora diverse topics over te vinden zijn, alleen nog niet op vct2, dus vandaar!
Keep m coming!
Keep m coming!
Re: Tires and Stance
Ok spijlbus '64, dus late model wielkasten( voor de kenner) maar asje past ook onder t2a
15 inch OG staal
Banden:
Voor: 165/50 R15
Achter: 185/65 R15
Spijlbus Vooras 5cm versmald + balgen airride
- dropped spindels
- rasterplaatjes
- 2 luchtbalgen op onderste veren pakket (3 vouws lift 12cm)
Vooras stand Wielkast door hart velg gemeten: 47 cm
Dakgoot zit ongv op 147.x) (balgen op hun eind, en spindel bouten ook) (wiel bijna vast in de orginele wielkast)
Hoog 57 CM
Op 4.5 - 5.5 bar druk in de balgen
Achterkant:
2 tandjes, met notched veerplaten
Dakgoot 158CM
Komende winter Aanpassing voor de achteras, verstelbare genotche veerplaten, balgen.. lift 10 cm.. dakgoot dan 147 net als de voorkant. Uitlaat verbouwen, en de motor tray...
max verlaging met orginele wielkasten..
15 inch OG staal
Banden:
Voor: 165/50 R15
Achter: 185/65 R15
Spijlbus Vooras 5cm versmald + balgen airride
- dropped spindels
- rasterplaatjes
- 2 luchtbalgen op onderste veren pakket (3 vouws lift 12cm)
Vooras stand Wielkast door hart velg gemeten: 47 cm
Dakgoot zit ongv op 147.x) (balgen op hun eind, en spindel bouten ook) (wiel bijna vast in de orginele wielkast)
Hoog 57 CM
Op 4.5 - 5.5 bar druk in de balgen
Achterkant:
2 tandjes, met notched veerplaten
Dakgoot 158CM
Komende winter Aanpassing voor de achteras, verstelbare genotche veerplaten, balgen.. lift 10 cm.. dakgoot dan 147 net als de voorkant. Uitlaat verbouwen, en de motor tray...
max verlaging met orginele wielkasten..
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
Re: Tires and Stance
Foto?
Re: Tires and Stance
Nieuwe stance en tyres, jongens, waar blijven die van jullie......
Volkswagen T2a (1970)
Voor: 165/55 R15
Achter: 185/65 R15
Voor en achter: 15" spijlbus velgen
Voor: Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5" (staat op ± 4,75")
Achter: 2 buitentanden versteld
Ervaring: Bevalt tot zover nog goed, niet ver mee gereden!
Volkswagen T2a (1970)
Voor: 165/55 R15
Achter: 185/65 R15
Voor en achter: 15" spijlbus velgen
Voor: Red 9 EZ Rider Coil-over Kit 4"-5,5" (staat op ± 4,75")
Achter: 2 buitentanden versteld
Ervaring: Bevalt tot zover nog goed, niet ver mee gereden!
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Tires and Stance
iedereen rijd precies op 185/65/15 vanachter
heb 5.5 velgen is 175 dan te smal?
moet men banden nog aankopen maar ga eerst is testrijden op wat ik hier in de garage nog rondzwerft
onderhande 165.50.15 , 185.55.15 , 185.60.15
is die 165.50.15 niet te laag voor vanvoor?
heb 5.5 velgen is 175 dan te smal?
moet men banden nog aankopen maar ga eerst is testrijden op wat ik hier in de garage nog rondzwerft
onderhande 165.50.15 , 185.55.15 , 185.60.15
is die 165.50.15 niet te laag voor vanvoor?
Re: Tires and Stance
golfclassic schreef:iedereen rijd precies op 185/65/15 vanachter
heb 5.5 velgen is 175 dan te smal?
moet men banden nog aankopen maar ga eerst is testrijden op wat ik hier in de garage nog rondzwerft
onderhande 165.50.15 , 185.55.15 , 185.60.15
is die 165.50.15 niet te laag voor vanvoor?
Denk dat 175 beetje smal is op de achteras, 165/50 is wel een mooie maat, ligt er ook aan hoe laag je bus is, als hij alleen spindels heeft bv dan zou ik persoonlijk een iets hogere nemn, om het gat niet te groot te laten.
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Tires and Stance
heb een regelbare vooras en dropped spindels
maar wil vanachter niets aan men chassis doen (t2b)
als ik vanachter niet te fel kan zakken gaat hij wel redelijk schuin staan met die lage banden voorin?
maar wil vanachter niets aan men chassis doen (t2b)
als ik vanachter niet te fel kan zakken gaat hij wel redelijk schuin staan met die lage banden voorin?
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: Tires and Stance
Achter een heel klein stukje wegslijpen thv je aandrijfas en draagarm, dan kan je 2 buitentanden zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
Re: Tires and Stance
Remon T2A schreef:Echt een topic wat ik nodig had, chapeau voor de TS.
Bedankt,
nu nog ff jou setup erbij zetten
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Tires and Stance
deNIELSon schreef:Achter een heel klein stukje wegslijpen thv je aandrijfas en draagarm, dan kan je 2 buitentanden zakken.
Dus je gaat niet notchen of iets dergelijks.
Anders ga je (zeker met spindels en verstelbare as) met de neus naar voren.
Als je echt niet wilt slijpen dan had je aan de voorzijde sowieso alleen spindels kunnen nemen en achter 1 binnentand kunnen zakken.
iemand foto's wat max haalbaar is van verlaging met een t2b met 15"