Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » do jun 08, 2006 16:54 pm

vwcrewcab schreef:Waarom zou iemand een T2b hebben met T2a spindels?
Wordt gedaan om 5x205 onder een T2b te monteren (vindt dat geen gezicht, maar ja smaken verschillen)

vwcrewcab schreef:Is trouwens een T2a vooas al met fusee kogels?
Ja, iedere T2 vanaf 1967 heeft fuseekogels, en de vooras van een 1967/ 1968 pano past zoo onder een spijl,
en dan kun je daar weer 5x112 schijfremspindles op monteren 8)

mogelijkheden zijn bijna oneindig !!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

update

Bericht door Area51 » di jun 13, 2006 8:46 am

Vanwege de montage van de 944 naven met de relatief (naar Porsche begrippen) kleine remschijven,
moesten er nieuwe adapters voor de Boxster achterremklauwen worden gemaakt, dit omdat anders de
remblokken buiten de schijf zouden uitkomen.
Gelijk maar alles even in elkaar gezet, en alles komt supermooi uit !! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond samen met Mac Gyver alles op- en ingemeten, en dan is het straks alleen nog maar
een kwestie van âuwhu eraf, nieuwe erop.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » di jun 13, 2006 9:03 am

Prachtig ! :)

Top man, als ik er nog eens een (4e) bus bij kan hebben dan wordt dat Bling met Porsche :wink:

Was eerst wat sceptisch maar begin het steeds leuker (mooier :? ) te vinden, 't is de techniek he die je erin stopt, perfect man 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di jun 13, 2006 9:15 am

Max schreef:Prachtig ! :)

Top man, als ik er nog eens een (4e) bus bij kan hebben dan wordt dat Bling met Porsche :wink:

Was eerst wat sceptisch maar begin het steeds leuker (mooier :? ) te vinden, 't is de techniek
he die je erin stopt, perfect man 8)
Thanks Max .. doet me wel wat hoor, als ik een 'purist' toch een beetje overstag weet te halen :wink:

Weet je trouwens dat deze Porsche Boxster achterklauwen ook heel goed werken op een T2b met
5x112 steek ?? Dan kunnen we -gewoon- een bepaald type Mercedes schijf gebruiken die dan weer
over de standaard 5x112 naaf past 8). Dan heb je toch dikke remmen, en toch een orgineel uiterlijk.
Alleen de 14" T2bus past dan niet meer, maar ook daarvoor is een oplossing :wink:

Dit hele Porsche gebeuren onder een bus (voor degenen die zich nog steeds afvragen waarom we dit
allemaal doen) is gekomen omdat ik met mijn T2b in Frankrijk merkte dat bij lange afdalingen de berg af,
de standaard schijven en blokken wel erg warm werden, en de kans op fading steeds groter werdt.

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di jun 13, 2006 9:27 am

Area51 schreef:
Max schreef:Prachtig ! :)

Top man, als ik er nog eens een (4e) bus bij kan hebben dan wordt dat Bling met Porsche :wink:

Was eerst wat sceptisch maar begin het steeds leuker (mooier :? ) te vinden, 't is de techniek
he die je erin stopt, perfect man 8)
Thanks Max .. doet me wel wat hoor, als ik een 'purist' toch een beetje overstag weet te halen :wink:

Weet je trouwens dat deze Porsche Boxster achterklauwen ook heel goed werken op een T2b met
5x112 steek ?? Dan kunnen we -gewoon- een bepaald type Mercedes schijf gebruiken die dan weer
over de standaard 5x112 naaf past 8). Dan heb je toch dikke remmen, en toch een orgineel uiterlijk.
Alleen de 14" T2bus past dan niet meer, maar ook daarvoor is een oplossing :wink:

Dit hele Porsche gebeuren onder een bus (voor degenen die zich nog steeds afvragen waarom we dit
allemaal doen) is gekomen omdat ik met mijn T2b in Frankrijk merkte dat bij lange afdalingen de berg af,
de standaard schijven en blokken wel erg warm werden, en de kans op fading steeds groter werdt.
Zo mooi, ej 8)

Een ander zou de volgende keer een andere weg kiezen zonder die afdalingen (bij wijze van spreken), en jij bouwd ff je remmen om met een waanzinnig Prosche setje!

Komt er nu ook veel reken werk bij kijken?!
Of is het try on error?!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » di jun 13, 2006 10:04 am

Fading? was dat niet het verglazen van de remblokken waardoor de remkracht verminderd? (en soms helemaal verdwijnt?) :-s of heb ik het mis :?:

Maar dat "purist"valt allemaal wel mee hoor, allen mijn 68-er de 70-er is qua uiterlijk origineel maar het hele interieur wordt eigen-ontwerp.

(by the way, 'k heb a-tjes geen b) :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di jun 13, 2006 10:06 am

Max schreef:Fading? was dat niet het verglazen van de remblokken waardoor de remkracht verminderd? (en soms helemaal verdwijnt?) :-s of heb ik het mis :?:

Maar dat "purist"valt allemaal wel mee hoor, allen mijn 68-er de 70-er is qua uiterlijk origineel maar het hele interieur wordt eigen-ontwerp.

(by the way, 'k heb a-tjes geen b) :wink:
Zou wel kunnen, ja.
En dan is vapour-lock zeker dat je bellen in je remolie krijgt?!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di jun 13, 2006 10:37 am

Fading is inderdaad het verglazen van de remblokken doordat ze erg heet zijn geworden,
en waardoor ook de remolie kan gaan koken waardoor de pedaaldruk afneemt.
Vapour lock is weer het koken van de benzine in de carburateur, maw het verdampt voordat
het verbrandt .. ik heb beiden in Frankrijk meegemaakt, en das geen pretje

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di jun 13, 2006 19:35 pm

Area51 schreef:Fading is inderdaad het verglazen van de remblokken doordat ze erg heet zijn geworden,
en waardoor ook de remolie kan gaan koken waardoor de pedaaldruk afneemt.
Vapour lock is weer het koken van de benzine in de carburateur, maw het verdampt voordat
het verbrandt .. ik heb beiden in Frankrijk meegemaakt, en das geen pretje
Maar toch staat me iets bij van mij vorige opleiding dat het ook kan optreden in je remvloeistof!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di jun 27, 2006 8:34 am

Zo, AirDvans z'n 77'tiger dubbel cabine is gisteravond van 944 naven/ schijven en Boxster remklauwen voorzien.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Area51 op di jun 27, 2006 15:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di jun 27, 2006 9:09 am

HEEL SUPER VET! :shock:

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di jun 27, 2006 11:19 am

Geperforeerde schijven staat waarschijnlijk helemaal geil 8)

Knap stukje innovatie, mannen :!:
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di jun 27, 2006 15:12 pm

vwcrewcab schreef:Geperforeerde schijven staat waarschijnlijk helemaal geil 8)
Had gekunt, maar ik gebruik het liefste orginele Porsche onderdelen, en aangezien de
Porsche 944 met geperforeerde schijven nooit orgineel geleverd is geweest ...
Aftermarket schijven zijn tegenwoordig ook goed, maar er is maar één leverancier voor
geperforeerde 944 schijven, en die kreeg ze pas eind July weer binnen.

Goed, deze klus is ook weer klaar .. wat gaan we nú weer eens verzinnen .. :lol:

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di jun 27, 2006 15:19 pm

hij heeft ook een muts over zijn zwaailicht (AirDvans).

Alleen dat kruis op het dak :?

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » wo jun 28, 2006 8:49 am

Nu heb je dit ontwikkeld omdat je last had van je remmen berg af.
Maar die bling bling velgen vind ik persoonlijk niet mooi, kan het ook "onzichtbaar" dus wel veel betere remmen maar met het orginele uiterlijk :? (dus ook niet verlagen)

Plaats reactie