Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
Wat is gebeurd met de 68er draagarmen en spindels?
Heb wel interesse..
ps. A-velg heeft geen gaatjes...
Heb wel interesse..
ps. A-velg heeft geen gaatjes...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
jerupke schreef:Wat is gebeurd met de 68er draagarmen en spindels?
Heb wel interesse..
ps. A-velg heeft geen gaatjes...
Geen idee .. ik heb een kale '68-tiger vooras aangeleverd gekregen van de klant en die heb ik toen opgebouwd met T2b draagarmen (langere bevestiginsbout voor de schokdemper), T2a fuseestukken (voor de 944 kit), een Foksy adjuster, een T2b rembekrachtiger steun en Porsche 944 Turbo achterschokdempers (Koni geel)
De 23raams Samba waar deze vooras onder zit is achter omgebouwd naar type1 IRS en rolt op een setje 6 & 7 x 16 Fuchs velgen.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Re:
Area51 schreef:n, maar nu kun je Golf VR6 remklauwen gaan gebruiken.
Het grote voordeel daarvan is dat de VR6 remklauw een grotere remzuiger heeft (54mm tov de 944 die 48mm is) en dat de remblokken goedkoper zijn.
Setje VR6 remblokken kost 55,- (bij de VW dealer), setje aftermarket 944 remblokken zit op bijna 130 euro.
Ook zijn de 944 remklauwen wat 'verser' en slanker waardoor er zelfs een 5x130 -> 5x205 adapter gemonteerd kan worden.
De 944 wielnaven en remschijven (280x20mm, identiek aan de Golf VR6 schijf, vandaar de switch) zijn onveranderd.
Is de hierboven beschreven constructie ook te monteren op een T2B met 14 inch wielen??
I am Wouth and I approve this message.
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
Nee, de 280mm Porsche 944 remschijf past niet in een 14" T2b velg.
De VR6 klauw is wel -met wat passen en meten- pas te maken op de standaard T2b remschijf.
Nadeel, T2b schijf heeft iets kleinere diameter (tov de 944 remschijf), de T2b schijf is niet geventileerd, per saldo dus een minder grote remzuiger (VR6 is 1x 54mm, T2b is 2x45mm)
Voordeel, VR6 remblokken zijn groter, (meer oppervlak en hebben een 'radius'), de remklauw is zeer gangbaar/makkelijk te vinden/goedkoop, is zelfstellend, T2b steek kan behouden blijven en het past in een T2b velg.
Mocht er belangstelling voor zijn dan wil ik best eens kijken wat er bij komt kijken (en of het uberhaupt mogelijk is) om een VR6 remklauw op een T2b te monteren.
De VR6 klauw is wel -met wat passen en meten- pas te maken op de standaard T2b remschijf.
Nadeel, T2b schijf heeft iets kleinere diameter (tov de 944 remschijf), de T2b schijf is niet geventileerd, per saldo dus een minder grote remzuiger (VR6 is 1x 54mm, T2b is 2x45mm)
Voordeel, VR6 remblokken zijn groter, (meer oppervlak en hebben een 'radius'), de remklauw is zeer gangbaar/makkelijk te vinden/goedkoop, is zelfstellend, T2b steek kan behouden blijven en het past in een T2b velg.
Mocht er belangstelling voor zijn dan wil ik best eens kijken wat er bij komt kijken (en of het uberhaupt mogelijk is) om een VR6 remklauw op een T2b te monteren.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
Ik begin al warm te lopen
maar Area: hoe zit het met ontluchten? goed te doen (denk aan de beruchte vastrottende ontluchtingsnippels ), ook als het wiel er nog op zit?
is er een verschil tussen een linker en een rechter remklauw?
maar Area: hoe zit het met ontluchten? goed te doen (denk aan de beruchte vastrottende ontluchtingsnippels ), ook als het wiel er nog op zit?
is er een verschil tussen een linker en een rechter remklauw?
I am Wouth and I approve this message.
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
Doordat het VR6 spul nog vrij 'vers' is (itt de T2b remklauwen) ben ik nog geen vastgerotte remontluchtingsnippels op VR6 klauwen tegen gekomen.
Wat je ook kunt doen, bij de VW dealer je oude VR6 remklauwen inruilen op 2 gereviseerde (maar het zijn nieuwe) .. kost iets van 65,- per remklauw.
De remklauwen zijn links en rechts wel verschillend (ontluchtingsnippel moet immers altijd naar boven wijzen) de beugel die op het fuseestuk gemonteerd wordt en waar de remblokken inhangen en de remklauw op bevestigd zit is links en rechts wel hetzelfde.
Trouwens, mijn 1989 T3 doka heeft ook zelf stellende remklauwen .. ben benieuwd in hoeverre dat overeenkomt/past op een T2 fuseestuk.
Wat je ook kunt doen, bij de VW dealer je oude VR6 remklauwen inruilen op 2 gereviseerde (maar het zijn nieuwe) .. kost iets van 65,- per remklauw.
De remklauwen zijn links en rechts wel verschillend (ontluchtingsnippel moet immers altijd naar boven wijzen) de beugel die op het fuseestuk gemonteerd wordt en waar de remblokken inhangen en de remklauw op bevestigd zit is links en rechts wel hetzelfde.
Trouwens, mijn 1989 T3 doka heeft ook zelf stellende remklauwen .. ben benieuwd in hoeverre dat overeenkomt/past op een T2 fuseestuk.
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re:
vwcrewcab schreef:Area51 schreef:vwcrewcab schreef:Waarom steekt de astap bij die voorbeeldbus niet buiten de velg (of is het hard van de velg zo dik)???
De naaf van een 944 is wat breder, en er ligt een 8mm spacertje tussen de naaf en de velgvwcrewcab schreef:Dat is bij mij dus wel en ik vindt het een verschrikkelijk zicht.
Jij hebt er Wolfraces onder toch ?? .. oude 70'tiger jaren -ik denk Mercedes 5x112- velg, waar
nog niet zo over afwerking en naafdoppies werdt nagedacht zoals heden ten dage.
Idd, wolfrace!
Kan idd ook nergens kapjes vinden die mooi zijn om erover te zetten.
Volgens mij heb ik dezelfde, kapjes zijn bij mij nog redelijk. heb ook wel eens gekeken naar nieuwe maar volgens mij zijn die niet te vinden. hoeveel inch heb je ?
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
Area51 schreef:Mocht er belangstelling voor zijn dan wil ik best eens kijken wat er bij komt kijken (en of het uberhaupt mogelijk is) om een VR6 remklauw op een T2b te monteren.
Belangstelling altijd natuurlijk.
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
airhead schreef:Area51 schreef:Mocht er belangstelling voor zijn dan wil ik best eens kijken wat er bij komt kijken (en of het uberhaupt mogelijk is) om een VR6 remklauw op een T2b te monteren.
Belangstelling altijd natuurlijk.
Vanmorgen het een en ander aan het opmeten, geweest, maar een VR6 klauw gaat het niet worden.
Buiten het feit dat de VR6 klauw voor een geventileerde (20mm dikke) remschijf is en de standaard T2b schijf een dikte heeft van 12mm (ff uit m'n hoofd) komen de gaten ook totaal niet overeen met de bevestigingsgaten op het T2b fuseestuk.
Het enige wat redelijk lijkt (zo op het oog) te passen is een latere T3 éénzuiger remklauw, die is ook zelfstellend. Zeer binnenkort komt een setje van die remklauwen mijn kant op (ik ga ze niet van mijn eigen T3 plukken) en dan kunnen we eens goed gaan opmeten.
-
- Beginner
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 20:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
is het ook mogelijk om achteraan 944 remmen te installeren op een t2a?
iemand hier ervaring mee of een link?
iemand hier ervaring mee of een link?
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
vw_speedsterke schreef:is het ook mogelijk om achteraan 944 remmen te installeren op een t2a?
iemand hier ervaring mee of een link?
Mischien kun je wat vinden op spijlbussen.nl en dan onder projecten de bus van Berrie. Rijd met Porsche-remmerij rondom.
Groeten, Remon.
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
Ja kijk voor meer info op topic van Mycha die kan je denk ook helpen met de benodigde adapter\
succes Richard
succes Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
-
- Beginner
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 20:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
als je op een t2b spindel, 944 wielnaven wil gebruiken, zijn dit dan ook de n/a of passen die van de turbo ook?
Bij gebruik van de n/a moeten er dan ook opvulringen gebruikt worden onder de lagers zoals bij een t2a/spijl spindel?
Bij gebruik van de n/a moeten er dan ook opvulringen gebruikt worden onder de lagers zoals bij een t2a/spijl spindel?
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Porsche 944 remmen onder T2a (of T2b met T2a spindles)
De adaptorplaat die het mogelijk maakt om de 944 remklauwen te monteren kan alleen maar op vroege t2a spindels gemonteerd worden volgens mij.
op je vraag mbt 944 turbo wielnaven weet ik het antwoord niet.
grt Richard
op je vraag mbt 944 turbo wielnaven weet ik het antwoord niet.
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/