Bus blijft starten

Plaats reactie
JohanV
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jan 28, 2019 19:28 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Bus blijft starten

Bericht door JohanV » vr dec 06, 2019 20:44 pm

Beste busvrienden,

Sinds kort heb ik bij mijn 1974-er T2 (type IV motor) dat de startmotor regelmatig nog even blijft draaien terwijl de motor al loopt.
Als ik op dat moment het contact meteen weer uit zet, blijft de startmotor ook nog even draaien om vervolgens stil te vallen.
Dit probleem heb ik een tijdje geleden ook gehad, toen ben ik ermee naar de Bus Brothers geweest.
Die gaven aan dat het schakelaartje in het contactslot mogelijk defect is.
Dat hebben ze vervangen door een nieuw exemplaar, daarna bleef het enige tijd weg, maar nu is het weer terug.

Hebben jullie hier ervaring mee en mogelijk een idee hoe ik kan uitsluiten of het mijn contactslot is of misschien toch iets anders?

Elke tip is welkom.

Groeten,
Johan

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Bus blijft starten

Bericht door Thijs84 » vr dec 06, 2019 21:28 pm

Kan zijn dat je bendex blijft hangen waardoor je startmotor as uitgeschoven blijft en dus blijft hangen op je starterskrans. Dan blijft deze meedraaien.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Bus blijft starten

Bericht door old brumax » vr dec 06, 2019 21:59 pm

Dat zou zomaar het euvel kunnen zijn, als de bendix uitgeschoven is word de stroom naar de startmotor door de grote contacten vol doorgeschakeld en blijft de motor draaien,even eraf halen en goed schoonmaken event. borstels vv als je hem toch in de hand hebt, een likje vet en er weer onder lost dit probleem zeer wss op.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

JohanV
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jan 28, 2019 19:28 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: Bus blijft starten

Bericht door JohanV » zo dec 08, 2019 10:09 am

Hartelijk dank!

Plaats reactie