Zekkering storing

Plaats reactie
Touwt2b
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 26, 2018 11:46 am

Zekkering storing

Bericht door Touwt2b » di jun 26, 2018 11:53 am

Goede middag

Hoop op wat hulp .

Ben sinds kort eigenaar van een t2b uit 1977 met een 2.0 motor en automaat bak .

De camper is op alle slechte plekken goed aangepakt

Nu heb ik alleen een storing in de electra . De laatste zekering in de houders zit bij ons op aangesloten de knipperlichten en de nanometer en accu controle lampje .. deze knalt er uit na een tijdje rijden en als we dan de motor opnieuw starten . De dynamo is gereviseerd en De motor ook . Dus daar kan ik niks in vinden ook laat hij goed bij . Iemand een ieder waar ik nog kan gaan zoeken ?

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Zekkering storing

Bericht door Tuinkabouter90 » di jun 26, 2018 12:54 pm

controleer of allee aansluitingen mooi schoon zijn, geen oxidatie en of stekkers goed gemonteerd zitten, daar zou ik beginnen.

het zou ook leuk zijn als je je zelf eerst even voorstelt, desnoods een eigen topic start met jullie verhaal :-)

Touwt2b
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 26, 2018 11:46 am

Re: Zekkering storing

Bericht door Touwt2b » di jun 26, 2018 18:45 pm

Zie bus verhalen een klein verhaaltje over wie we zijn

Alles heb ik al gecontroleerd en na gelopen . Ik kan niks raars vinden . Als ik de huishoud accu aan laat staan ( hier zit een hoofdschakelaar tussen ) aan laat staan dan blijft de zekering wel zitten.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Zekkering storing

Bericht door old brumax » di jun 26, 2018 20:05 pm

Opgelost toch, gewoon de hh aan laten staan altijd!!
Dit lijkt mij niet op een gevalletje van sluiting maar meer een te grote stroom die daar even gaat lopen maar waarom??
Misschien een goeie vraag voor onze techneut en theoreticus hier, Hans wat denk jij???
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Stuart
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 09, 2016 17:46 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Zekkering storing

Bericht door Stuart » di jun 26, 2018 22:17 pm

old brumax schreef:Opgelost toch, gewoon de hh aan laten staan altijd!!
Dit lijkt mij niet op een gevalletje van sluiting maar meer een te grote stroom die daar even gaat lopen maar waarom??
Misschien een goeie vraag voor onze techneut en theoreticus hier, Hans wat denk jij???
Wat is een nanometer in de t2b?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Zekkering storing

Bericht door superkever » wo jun 27, 2018 11:39 am

Touwt2b schreef:Zie bus verhalen een klein verhaaltje over wie we zijn

Alles heb ik al gecontroleerd en na gelopen . Ik kan niks raars vinden . Als ik de huishoud accu aan laat staan ( hier zit een hoofdschakelaar tussen ) aan laat staan dan blijft de zekering wel zitten.
Klinkt als dat de zekering eruit knalt door schakelpiek tijdens schakelen van de hoofdschakelaar. Als aan de HH accu relatief grote verbruikers hangen en de gekozen zekeringswaarde dichtbij de totale stroomsterkte ligt, kan door de kortstondige inschakelpiek de zekering doorslaan. Dan kan je allereerst alle gebeuikers op de HH accu afschakelen. Dan achtereenvolgend iedere afzonderlijk inschakelen en kijken of 1 van de gebruikers het probleem veroorzaakt. Gaat dat goed, reken of met met een amperemeter de totaal opgenomen stroom van alle HH accu gebruikers te samen. Is die bijvoorbeeld 9,5A en heb je er een zekering van 10A erin, is de kans dat de de inschakelstroom tijdelijk boven 10A komt Dan zou je bijvoorbeeld i.p.v. 10A een zekering van 15A kunnen plaatsen. Een koelkastje geeft bijvoorbeeld een schakelpiek. Je kan misschien ook eerst de hoofdschakelaar omzetten en daarna als laatste koelkast aan op 12 Volt, dat kan ook een oplossing zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Zekkering storing

Bericht door hanhoo » ma jul 02, 2018 11:40 am

Hoe heb je de huishoudaccu aangesloten staan? Zit er slim scheidingsrelais tussen (Cyrix). Hoe dik zijn de kabels tussen beide accu's? Zo nee: Bij een groot ladingsverschil tussen beide accu's kan er kortstondig een gigantisch stroom lopen tussen beide accu's en bij te dunne kabels gaat het een andere weg zoeken. Dit kan brandgevaarlijk zijn.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Busfever
Nieuweling
Berichten: 48
Lid geworden op: zo okt 26, 2014 6:39 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Odijk
Contacteer:

Re: Zekkering storing

Bericht door Busfever » ma jul 02, 2018 12:51 pm

heb je al eens de massa aansluiting op je motorblok gecontroleerd?

Plaats reactie