Te koop: Originele nederlandse Volkswagen T2B Eurec Cassandra Camper

Heb je iets te koop? Plaats hier zowel VW als niet-VW artikelen.
Forumregels
Basis regels, lees dit eerst voor wat te plaatsen

Zet ook in het onderwerp wat je zoekt.
Is het onderdeel gevonden, zet het er in, dan sluiten wij het item. Of stuur ons een PBtje.

Natuurlijk mogen het ook niet VW gerelateerde spullen zijn.

Handelaren en Bedrijven
Het is niet de bedoeling dat handelaren en/of bedrijven het forum als commercieel uithangbord gaan gebruiken. Mocht dit wel gebeuren, dan worden deze berichten verwijderd.

Help, mijn opmerking is weg
Alleen topic gerelateerde teksten worden toegestaan, bij afwijking van het topic wordt het bericht verwijderd.

Help, ik ben mijn advertentie kwijt!
Advertenties worden in principe 2 maanden na plaatsing van het eerste bericht zonder verdere vermelding verwijderd. Dit doen wij om het woud van advertenties overzichtelijk te houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Te koop: Originele nederlandse Volkswagen T2B Eurec Cassandra Camper

Bericht door FlorisH » vr mei 10, 2019 21:27 pm

Beste VCT2'ers,

Na lang wikken en wegen bied ik hierbij na bijna 10 jaar mijn Origineel nederlandse 1979 Volkswagen T2B Camper aan.

In het kort:
– Origineel Nederlandse T2 Camper, matching number motor, Type 1 1.6 Luchtgekoelde boxer, origineel 79.000km
– Familiebezit totaal bijna 37 jaar: Ik ben de 3e eigenaar (bijna 10 jaar), mijn opa 2e eigenaar (27 jaar)
– in 2012 opnieuw in originele T2 kleuren gespoten (oranje Wit) waarbij alle rubbers en lijstjes (deuren, ramen etc.) zijn vervangen voor A kwaliteit duitse rubbers en waar mogelijk origineel VW
– Aan de bus is NOOIT gelast, deze is keihard en de bodem staat nog goed in de 1e tectyl!
– De motor loopt als nieuw. Zaken als koppeling en gaskabel zijn preventief vervangen. Elk jaar onderhoud gehad en vorig jaar weer afgesteld
– in 2016 zijn de 4 gasveren van het dak vervangen voor originele nieuwe exemplaren
– In 2016 is er een elektronische ontsteking geplaatst ter vervanging van de originele met contactpunten, de bus loopt hierdoor veel beter, zowel onderin als op toeren.
– Cosmetisch is de bus aan de voor en achterzijde iets verlaagd (voor RED9 verlaging, achter doormiddel van de veerplaten).
– De bus is vanaf november dit jaar wegenbelasting vrij (wordt dan 40), valt nu in de kwart tarief regeling. APK is nog geldig tot Juni 2020
– Inclusief luifel (zie fotos), in principe zonder surfplank

Aandacht:
– Het tentdoek is nog het originele. Deze is op een paar plekken geplakt (ivm gaatjes), voor het mooie opnieuw plakken of het doek vervangen
– De watertank is er los bij (zit onder de auto normaal) , het pompje van de kraan (voor de wasbak in de keuken) moet vervangen worden



Het hele verhaal – de historie
De camper is in 1979 nieuw gekocht door 2 (nederlandse) echtparen die ermee op Surf vakantie naar Griekenland gingen. Vandaar ook dat er een surfrek met trap op het dak van de bus gemonteerd zit.

Deze echtparen kregen echter “ruzie” en hebben de bus in 1982 verkocht aan mijn opa. Deze is hier samen met mijn oma van 1982 tot 2010 mee op vakantie geweest in binnen en buitenland. Toen zij in 2010 er echt niet meer mee weg konden vanwege de leeftijd, heb ik de bus overgenomen.

De bus is dus reeds 37 jaar van zijn totaal 40 jarige leven in de familie en heeft altijd binnen gestald gestaan en is enkel met vakanties gebruikt.

Sinds ik de bus in mijn bezit heb, ben ik er met dezelfde zorg mee om gegaan. De bus heeft altijd binnen gestaan en alleen met mooi weer ben ik er mee op stap geweest of een paar daagjes wezen kamperen.

Ik heb de bus in 2012 opnieuw laten spuiten zodat de mooie oranje kleur er weer echt uit knalde. Uiteraard zijn dit de originele VW kleuren. Hierbij zijn uiteraard alle ramen etc eruit geweest en bij herplaatsing voorzien van nieuwe duitse kwaliteit rubbers. De deuren zijn uiteraard toen ook allemaal voorzien van nieuwe rubbers, raamlijstjes etc. evenals het rubber van het hefdak.


De Bus – het interieur
Vanaf de voorstoelen heeft de bus een doorloop naar achteren toe, waar het volledig originele interieur te vinden is.

Hier tref je o.a. een schoenenkastje, keuken met electrolux koelkast, 2 pits gasfornuis, spoelbak met kraan, een stoeltje en de bank aan. Het tafelblad zit gemonteerd onder de bovenkast achter in de bus, en kan door middel van een paal die onder de bank ligt, in de vloer van de bus gemonteerd worden. Een los krukje is te monteren aan het stoeltje dat aan het schoenenkastje omhooggeklapt zit, zo kun je er met 4 personen zitten.

Wanneer de bank is omgeklapt kunnen hier 2 personen slapen. Het bovenbed biedt tevens plek aan 2 personen (dak open uiteraard). Wanneer het dak open is kan er tevens gestaan worden in de bus zonder te bukken.

In de tijd dat mijn opa en ik de bus hebben gehad, hebben er altijd over alle stoelen en banken hoezen gezeten ter bescherming van de bekleding. deze is dan ook (op één losse knoop na) in nieuwstaat.


Zoals u zult begrijpen kan ik een heel boek schrijven over deze mooie bus, ik licht dan ook alles graag toe bij de bus. Bijgevoegd een aantal foto's ter impressie.

Vraagprijs voor de bus is 23.500,- Euro.
Bij interesse en/of meer informatie, graag een PB (ook voor verdere contactgegevens uiteraard) !

Met vriendelijke groet,

Floris

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T2b 1979 Eurec Cassandra

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Te koop: Originele nederlandse Volkswagen T2B Eurec Cassandra Camper

Bericht door EeVeeWee » vr mei 10, 2019 21:33 pm

Een erg mooie bus met super praktisch dak!
Is er echt geen familie die hem over wil nemen?
Dus.

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Te koop: Originele nederlandse Volkswagen T2B Eurec Cassandra Camper

Bericht door FlorisH » za mei 11, 2019 19:57 pm

Thanks! Nee (helaas) niet
T2b 1979 Eurec Cassandra

Ermiedema
Lurker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 07, 2019 10:56 am

Re: Te koop: Originele nederlandse Volkswagen T2B Eurec Cassandra Camper

Bericht door Ermiedema » ma jul 08, 2019 11:04 am

Is deze mooie T2 nog te koop? :?:

Mvg,

Erik

Vw eurec cassandra
Lurker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jun 16, 2019 12:45 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Te koop: Originele nederlandse Volkswagen T2B Eurec Cassandra Camper

Bericht door Vw eurec cassandra » zo sep 22, 2019 10:26 am

Hoi Floris,

Heb jij de bus al verkocht?

Wij hebben namelijk precies dezelfde bus
De ds-58-pl

Met vriendelijke groet,

Ben

Tel nr 0624201791

Plaats reactie